פורד אבוס. רמז לקפרי מודרנית?
האם פורד מתכננת ספורטיבית קומפקטית חדשה על בסיס פורד פוקוס? מכונית תצוגה חדשה בשם אבוס (Evos) שתיחשף בתערוכת פרנקפורט בעוד שבועיים, רומזת על כך באופן ברור. למרות שפורד מצהירה מפורשות כי האבוס אינה מיועדת לייצור, היא מאוששת שמועות שמסתובבות זה מכבר בתעשיית הרכב, לפיהן ענקית הרכב האמריקנית מתכננת קפרי מודרנית כמתחרה בפולקסווגן שירוקו.
הקפרי, שיוצרה כדגם עצמאי מסוף שנות ה-60 ובמשך כשני עשורים, הייתה המתחרה של פולקסווגן שירוקו המקורית. אחרי שזו האחרונה חזרה לחיים, היא עוררה שורה של תגובות מצד המתחרות. רנו עיצבה מחדש את המגאן קופה, פיג'ו השיקה את ה-RCZ וטויוטה וסובארו שוקדות יחד על קופה קומפקטית חדשה.
פורד אבוס היא מכונית המוגדרת על-ידי פורד כפאסטבק (Fastback, תצורת מרכב עם ארבע או חמש דלתות כשהשמשה האחורית בזווית חדה מאוד). היא תוכננה לארבעה נוסעים ויש לה, כיאה לרכב תצוגה, דלתות המתרוממות למעלה במקום להיפתח לצדדים. לפי פורד, למרות שאין כוונה לייצרה, האבוס היא קדימון לשפת העיצוב הגלובלית החדשה של היצרנית, פיתוח של השפה הקינטית שהתחילה עם המונדיאו הנוכחית. מידותיה עומדות על אורך של 450 ס"מ, רוחב של 197 ס"מ, גובה של 136 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך 274 ס"מ.
פורד אבוס – מתחרה חדשה לפולקסווגן שירוקו?
צילום: מנהל
בהתאם לתקופה, האבוס מציעה הנעת כלאיים מתקדמת, שמבוססת על זו שפורד תציע בשנה הבאה באמריקה וב-2013 באירופה ב-C-מקס, המיניוואן הקומפקטי המבוסס על פלטפורמת פורד פוקוס החדשה, שהושקה זה עתה בישראל. מערכת הכלאיים כוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי הנתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון, אותם ניתן להטעין משקע החשמל להארכת טווח הנסיעה ללא בנזין. פורד לא מפרסמת נתוני הספק או מומנט, וגם נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.