נתת לנו Like ב-Facebook?

פיג'ו 308 מול פולקסווגן גולף: מבחן השוואתי

אוטו חדשות רכב

פיג'ו 308 מול פולקסווגן גולף: מבחן השוואתי

07.04.15 גיא רוטקופ |   צילם: שחר אלגזי
תא הנוסעים של פולקסווגן גולף

אין ספק שתמונה של גולף הייתה תלויה במשרדו של צוות התכנון של ה-308 החדשה. החלטנו להפגיש אותן כדי לראות אם הצוות עמד במשימה

55 תגובות | תגיות: פולקסווגן גולף, פיג'ו 308, גיא רוטקופ, מבחן השוואתי, שחר אלגזי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
הדמיון בין שתי המתחרות הפעם גדול מאשר כרגיל, וכנראה לא במקרה. כבר שנים שהגולף היא "המכונית שצריך לנצח" בשוק משפחתיות ההאצ'בק באירופה; היא הייתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה ב-2014, וגם בשנתיים שקדמו לה – ובפער גדול. כך שלא ממש מפתיע שזו המכונית שסימנו בפיג'ו בתור מטרה כשפיתחו את פיג'ו 308 החדשה (וגם את הקודמת; ולא רק הם).

ולדמיון בהרחבה
הדמיון בולט כבר בדפי הנתונים, עם הבדל של חצי ס"מ באורך (לטובת פולקסווגן גולף), הבדל של חצי ס"מ ברוחב וס"מ בודד בגובה (לטובת הצרפתייה). בבסיס הגלגלים נרשם פער גדול יותר – שני ס"מ שלמים – לטובת הגרמנייה. דומות, אמרנו?

ה-308 מגיעה אלינו עם מנוע אחד ובשתי רמות אבזור. למבחן הגיעה רמת הכניסה (אקטיב) – כניסה, לא "בסיס". רמת האבזור הזו מקבילה לגרסאות המאובזרות של המתחרות – והמחיר בהתאם: 133,000 שקלים (לפני מבצעים). כרגע אין ליבואן גרסה שתתמודד, מבחינת המחיר, מול גרסאות הכניסה של המתחרות, ולדעתנו זה בהחלט חסר. ה'אקטיב' כוללת מסך מגע, חישוקים, בקרת שיוט ואקלים, קיפול מראות חשמלי, חיישני גשם ואורות, קישוריות בלוטות' ועוד.
 

פיג'ו 308. צג המידע המרכזי

הגולף מוצעת בארץ עם שני מנועים, 1.2 ל' ו-1.4 ל' ומספר רמות אבזור. טרנדליין, הבסיסית, דלה באופן מביך ביחס למחיר (כמעט 134,000 שקלים) ומסתפקת במסך מגע, בקרת אקלים ובלם חנייה אוטומטי (עניין נחמד בפקקים). רוצים פריטים מתבקשים כגון שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, כניסת USB ובלוטות'? תצטרכו להוסיף עוד 6000 שקלים. אוהבים חישוקים קלים? תצטרכו להוסיף עוד 2400 שקלים, וכך הגיע מחיר רכב ההדגמה ל-142,300 שקלים. יקר.

אותה בלורית שיער
אני נפגש עם אלי שאולי בקפה של בוקר ליד מודיעין, אחרי שוויז סידרה לו סיור לימודי בכל רחוב אפשרי בבני-ברק בדרך מפולקסווגן. אני מתחיל לחשוד שהאפליקציה הזו פיתחה אישיות, ומתעללת מדי פעם באנשים בשביל הכיף.

אני מנצל את הלגימות האיטיות של שאולי להתבוננות מעמיקה בשתי המכוניות, שחונות זו לצד זו. הגולף נראית טוב יותר, במיוחד בחלק האחורי. סולידית, אבל יעילה, ובעיקר מכובדת. החישוקים (התקנה מקומית) נראים פשוטים, אבל מעבר לזה היא נאה. ה-308 נראית כאילו עוצבה לפי אותה נוסחה, שאומרת שאסור לגרום לדפיקות לב לאף אחד, אבל זה עובד לה קצת פחות טוב. היא נאה, אבל קצת פחות מלוטשת. מצד שני, יש בה כמה נגיעות נחמדות, שמוסיפות לתחושה הטובה, כמו למשל התאורה בתחתית המראות, שמאירה את אזור הדלת בלילה.
 

וכך נראה צג המידע בפולקסווגן גולף
 
הגולף מקבלת את פני הנהג עם תא נוסעים שגווני שחור-אפור שולטים בו, ולמרות זאת הוא נראה טוב. ההגה עטוף בעור, אך הביצוע נראה מיושן. רמת האבזור של רכב ההדגמה טובה, ומסך המגע נוח יותר לתפעול מזה שבפיג'ו. יחד עם העובדה שבגולף אפשר לתפעל לא מעט מערכות גם מחוץ למסך המגע, מתקבלת הנדסת אנוש עדיפה. איכות החומרים בגולף בחלק העליון טובה, אבל בחלק התחתון הסתפקו בחומרים פשוטים. פה ושם אף נשמעו קולות מיותרים מרכב ההדגמה, אולי בשל הנסועה הגבוהה שעבר.

שפע אפשרויות כוונון מקל על מציאת תנוחת נהיגה טובה, והמרחב טוב בכל המדדים. במושב האחורי תמצאו מרווח ברכיים ומרווח ראש טובים, אבל פתחי מיזוג בין המושבים ו"מנהרת הינע" פוגעים בנוחות הסעת נוסע שלישי.

ה-308 ממשיכה את הפילוסופיה הייחודית של פיג'ו לגבי תנוחת נהיגה, זו שהוצגה כבר ב-208. ההגה קטן וממוקם נמוך יחסית, המושב מעט גבוה ואת המחוונים אמורים לראות מעל ההגה, במקום דרכו. התחושה בהתחלה מוזרה, גם לשאולי הקומפקטי וגם לאנשים גדולים כמו עבדכם הנאמן. אבל אחרי כמה מאות ק"מ לא רק שמתרגלים, אלא מגלים שיש משהו בקטע הזה.
 

"ההגה קטן וממוקם נמוך יחסית, המושב מעט גבוה ואת המחוונים אמורים לראות מעל ההגה"
 
גם ב-308 התא מעוצב בגווני שחור-אפור, אבל נגיעות כסופות מוסיפות קצת אור והעיצוב מקורי יותר מזה שבגולף, גם אם לא כולם התחברו אליו (ניצן, למשל, טוען שהקונסולה המרכזית מזכירה לו כרס בירה. עולם האסוציאציות שלו בעייתי, אנחנו מסכימים). מסך מגע נאה בראש הקונסולה המרכזית מוטה לכיוון הנהג ותפעול כל המערכות נעשה אך ורק משם, למעט הווליום וטיפול באדים בשמשות. על הנייר זה אולי נראה כמו רעיון נחמד, אבל במציאות זה עובד פחות טוב ויכול לפעמים לעצבן. גם תפעול המסך עצמו, כאמור, פחות נוח מזה שבגולף. לפיג'ו חסרים תאים וגומחות בתא הנוסעים, מה שהגולף מציעה בשפע.
 
איכות החומרים בחלק העליון בפיג'ו טובה מאוד, אבל בחלק התחתון, כמו בגולף, תמצאו פלסטיק פשוט. המרחב מלפנים טוב, אבל במעבר למושב האחורי הפיג'ו מאבדת נקודות מול הגולף. המרווח לרגליים הוא בסדר ולא יותר, ובפירוש פחות טוב מזה שבגולף, ומרווח הראש מסתפק ב"בסדר". התחושה כאן פחות אוורירית, אבל אדם ממוצע יתמקם בספסל האחורי בלי בעיה.

תא המטען, בשתי המכוניות, גדול ושימושי עם עדיפות קלה לפיג'ו בנפח, ולגולף באפשרויות הסידור.
 
 

אנחנו שנינו מאותו הנפח
דף הנתונים מציף נקודת דמיון נוספת בין המכוניות: המנוע; 1.2 ל' ומוגדש בשתיהן. ויש גם הבדלים: בגולף מדובר במנוע 4 ציל' המספק 105 כ"ס ו-17.8 קג"מ; ב-308 הוא מסתפק ב-3 ציל', אבל מפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ. בגולף משלימה תיבה דו–מצמדית עם 7 היל' יחידת הנעה יעילה, המספקת כוח זמין ותחושה זריזה, בעיקר במצב ספורט. התלונות היחידות נוגעות לתחושה מאומצת בסל"ד גבוה ורעידות קלות במהירות נמוכה.

בפיג'ו נמצא תיבה פלנטרית עם 6 הילוכים, ויתרון הסוסים והמומנט מורגש מיד, גם אם הפער פחות גדול מהצפוי. הפיג'ו מרגישה קלילה יותר (והיא באמת קלה יותר, ב-80 ק"ג), והפער בתאוצות מורגש יותר ככל שהמהירות עולה. הפיג'ו ניצחה את הגולף בכל בדיקות התאוצה, גם מעמידה וגם בגלגול, בפער שיכול להגיע למספר מטרים בסוף התאוצה.
 

"נאה, אבל קצת פחות מלוטשת. מצד שני, יש בה כמה נגיעות נחמדות, שמוסיפות לתחושה הטובה"
 
המנוע של הפיג'ו מגרגר מעט בסל"ד נמוך, אבל מדובר בצליל שמרבית הבוחנים אהבו, ובסל"ד גבוה הוא שקט משמעותית ממנוע הגולף. תיבת ההילוכים בפיג'ו עובדת מצוין במצב ספורט, אך בלעדיו היא קצת נלהבת מדי לטפס להילוכים גבוהים, מה שגורם למנוע לרטון בצליל בס עסוק, שמורגש בתא הנוסעים. בנוסף, לעיתים נדירות התיבה לא חלקה כמצופה, והבורר עצמו פחות נעים לשימוש מאשר בגולף.

לשתי המכוניות מערכת דימום/התנעה, אבל בעוד זו שבגולף עובדת בסדר בסך הכל, המערכת בפיג'ו להוטה מדי לכבות את המנוע, וזה מעט מעצבן. בסעיף צריכת דלק הופתענו לגלות הבדלים משמעותיים ביום המבחן: 11.4 ק"מ לליטר בפיג'ו לעומת 13 ק"מ לליטר בגולף, זאת אחרי שבשיוט השגנו תוצאה זהה של 17.2 ק"מ לליטר. הבדל זה נובע כנראה מהיעילות הגבוהה יותר של תיבה נטולת ממיר מומנט.

בכבישי הכפר
בבדיקת הנוחות העירונית הגולף הפגינה יתרון על הפיג'ו בטיפול בשיבושים קטנים, אבל הייתה טובה פחות בהתמודדות עם שיבושים בינוניים וגדולים, בעיקר בגזרת המתלה האחורי, ועל כך הוסיפה פעולת מתלים רועשת. בשורה התחתונה: ה-308 הייתה המכונית השקטה והנעימה יותר בעיר.
 

"הגולף נראית טוב יותר, במיוחד בחלק האחורי. סולידית, אבל יעילה, ובעיקר מכובדת"

מחוץ לעיר דווקא הגולף הייתה שקטה יותר בתחילה, עד שמגיעים למהירות שיוט של כביש 6, ואז רמת הרעש בשתיהן דומה. על כבישים משובשים הפיג'ו מרוסנת יותר במפגש עם גלים, אם כי גם הגולף מציעה ריסון סביר. במהירויות כאלו, ולמרות הרכות הבסיסית, דווקא הגולף הייתה פחות טובה על שיבושים קטנים, כך שגם מחוץ לעיר, גביע הנוחות מוענק ל-308.

בכל הקשור להנאה מנהיגה, הגולף עושה את העבודה – ולא מעבר. היא מציעה התנהגות "עגולה" ונינוחה, אוחזת ובטוחה. היא בסדר, ורק ההגה מרגיש ארוך וקצת אלסטי בהשוואה לזה שבפיג'ו. ה-308, לעומתה, מרגישה כמעט קרבית. ההגה מהיר הרבה יותר ודורש הסתגלות מסוימת, וה-Turn in עדיף משמעותית. בנוסף, היא גם תשמח לתת לזנב שלה לפסוע – עד שבקרת היציבות הבלתי מתנתקת משביתה את השמחה. המנוע של הפיג'ו הוא גם שותף טוב יותר לנהיגה נמרצת, בזכות יתרון ההספק והשקט. בשתיהן לא היינו מתנגדים לתפעול התיבה דרך פקדים מאחורי ההגה.
 
 

קרובות
באופן לא מפתיע, מדובר בשתי מכוניות טובות. כיום, בניגוד למצב במפגש הראשון איתה, אפשר לקבל את פולקסווגן גולף ברמת אבזור ראויה, אבל חבילות האבזור הופכות את הגולף למכונית יקרה – כמעט 10,000 שקלים יותר מהפיג'ו, שמאובזרת ברמה דומה. וזה הרבה כסף.

אבל לא זו הסיבה שבגללה נבחרה פיג'ו 308 פה אחד (גם אם לא בפער גדול) למנצחת במפגש הזה. הפיג'ו נוחה יותר בעיר ומחוצה לה, חזקה יותר ומהנה יותר לנהיגה. זה מספיק כדי לכפר על היתרונות הקלים במרווח, בצריכת הדלק ובתפעול מהם נהנית הגולף. ועכשיו הוסיפו לכך את יתרון המחיר, וקיבלתם מנצחת ברורה.
 
 
  • נתונים טכניים
  • פולקסווגן גולף
  • פיג'ו 308
תצורהטורי טורי
נפח מנוע1.2 ל' 1.2 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה טורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק105 130
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול אוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, EDL, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע. ABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, חיישני לחץ אויר.
בסיס גלגלים264 ס"מ262 ס"מ
אורך425.5 ס"מ425 ס"מ
רוחב180 ס"מ180.5 ס"מ
גובה145 ס"מ146 ס"מ
מהירות מרבית192 קמ"ש200 קמ"ש
0-100 ש'10.2 ש'9.8 ש'
פליטת co2-119
ציון מבחן ריסוק--
מחיר-129,000 ש"ח

55 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 55
    לא ניתן בקלות לתאם נסיעת מבחן ב308. טבלת המכירות מראה שהיא על הפנים למרות המחיר הזול   ל"ת

    ללא תוכן

    08.05.16 | 10:42קונה פוטנציאלי

  • 54
    כמה סגרתם בסוף על הפירסומת?

    לפיזו

    30.03.16 | 22:18א א

  • 53
    גולף 1.4

    בהמשך למה שכתב מגיב 8 , גם לי יש גולף 1.4 מודל 2015 והוא עלה 137990 ש"ח ,,, רכב מעולה וגם לדעתי היו צריכים להשוות בין גולף 1.4 לפג'ו 308 ,,, כמובן לפג'ו לא היה סיכוי מול הגולף בכול המובנים .....

    27.03.16 | 21:16שי

  • 52
    פג'ו 308

    לא חכם לקנות פג'ו. אם היבואן לא מעריך את המכוניות שהוא מוכר ואחרי 4 שנות שימוש מציע לקנותן ב60% ממחיר המכונית בעסקת טרייד, לא חשוב כמה המכונית טובה או לא - אי אפשר למכור אותה!!!!!!!!!

    27.03.16 | 17:55אריק

  • 51
    כתבים כול כך גרועים

    המחיר של הגולף 1.4 הוא 133000 אני יודע כי קניתי לפני חודשים.

    22.03.16 | 11:42ישי

  • 50
    אין על גולף!

    בעל גולף 2009 ידנית.
    כבר נסעתי בהרבה מכוניות אבל אי אפשר להשוות אף רכב יפני\צרפתי\קוראני לרמת איכות של הגולף.
    נראה לכם שסתם המשקל של הגולף יותר כבר?
    הרכב יושב על הכביש בצורה מדהימה, נוחות ברמה אחרת...

    21.03.16 | 18:10מנחם

  • 49
    מי בכלל קונה רכב צרפתי/איטלקי?!   ל"ת

    ללא תוכן

    20.03.16 | 20:47אין מקום להשוואה!

  • 48
    בעל גולף שמנוע שלה שווק אחרי 40K .ו-4 שנים

    האוטו שוכב במוסך הראשי כבר שבוע ימים ובשרו לי שהלכה בוכנה- אבל לא פתחו עדיין את המנוע ואפילו לא בדקו אם יש להם את החלקים בארץ. כל זה בדיוק כשעמדתי לחליף. התלבטתי עם לקנות VW או פיז'ו. היו לי שני פיז'ו לפניכן בלי תקלות... נחשו מה המכונית הבאה שלי...

    05.09.15 | 12:18שמואל

  • 47
    8.2015 -הכל השתנה

    מחיר הגולף 1400 ירד ל134000 שח וכולל את כל התוספות שצויינו בכתבה.קניתי כזה.מהמם.

    12.08.15 | 12:49אפי

  • 46
    מסכים עם 44 למרות שאני חושב

    שהפוקוס סטיישן איומה. הסיד עדיפה.

    15.04.15 | 12:27חזי

  • 45
    הגולף מנצחת. פשוט יקרה   ל"ת

    ללא תוכן

    14.04.15 | 10:41וו

  • 44
    מי שיבדוק יגלה שהפגו במפרט הזה גם יותר יקרה בגרמניה מהגולף

    בכללי הגולף יותר יקרה, אבל מדובר בשילוב של מנוע יותר חזק ואבזור עדיף.
    בנוסף 5 שנות אחריות מול 3
    הבעיה זה למה לקנות רכב בכזה מחיר כשאפשר לקנות מחברות הליסינג בפחות
    114-115 לאון סטיישן סטייל יותר מפוארת מהגולף ופרקטית או גטה טרנדליין
    108 קיה סיד סטיישן או קיה פורטה
    חדשות 0 קמ
    בשנה שעברה ב97 מכרו פוקוס סטיישן

    14.04.15 | 02:03א

  • 43
    לכל המאוכזבים של פגו

    גם לי פגו 307 2004 , ובקושי יש תקלות אחת לכמה שנים
    הוצאה ממוצעת לתיקונים טיפולים והחלפות צמיגים נורות וישרים וכו לשנה 2500-3000 שח לכל היותר על 5+ שנים שהיא אצלי
    יש שנה שמוציאים 1000 ויש שנה ש4000, פעם ב4 שנים טיימינג ב900, (הכל במוסכים מורשים)
    הכל ענין של מזל בחיים
    לכן אני לא ממהר למכור. המחירון שלה אפסי. היא גם נוסעת מהר ועדיין מאד נוחה

    14.04.15 | 01:59א

  • 42
    הגולף עדיין יותר מוצלחת

    יש לה פשוט בעיה קשה של תמחור
    אם להשוות שגולף מקבילה באבזור ומנוע 1.4 122 כ"ס קומפורטליין עולה 20+ אלף שח יותר מהפגו 308, זה ממש מוגזם

    הפגו נמכרת במבצעים ב127 אלף שח, הגולף כמעט חסרת מבצעים וגם כך יקרה ב20000 שח לדגם מקביל

    14.04.15 | 01:56א

  • 41
    ל32 אתה זה שחי בסרט שתנהג בגולף יום אחד תבין על מה הוא מדבר

    בהחלט גולף הוא הרכב שניתן להגדיר כמושלם ולא סתם פיגו בנו את הרכב שברקע תמונה של גולף שהיא המודל לחיקוי

    14.04.15 | 01:28דוד

  • 40
    ל32 אתה זה שחי בסרט שתנהג בגולף יום אחד תבין על מה הוא מדבר

    בהחלט גולף הוא הרכב שניתן להגדיר כמושלם ולא סתם פיגו בנו את הרכב שברקע תמונה של גולף שהיא המודל לחיקוי

    14.04.15 | 01:28דוד

  • 39
    הייה ברור מלכתחילה שלגולף אין סיכוי

    פיג'ו 308 עדיפה בכל פרמטר

    13.04.15 | 19:16תמיר

  • 38
    ל-16 כנס

    א, לא שווה לפנות למוסך מורשה רק למוסך החברה,ב,הייתה לי תופעה דומה וזה באג שמתוקן במסגרת האחריות,ג תמלא לפחות חצי ליטר שמן כל 2000 ק"מ ולא יקחו תשלום ע"ז,
    עושה את הכל בסניף י"ם מחירים הוגנים ושירות מצוין

    13.04.15 | 15:25הגלופאי

  • 37
    אין על הגולף,ולא על רכב גרמני בכלל, איכות עולה כסף!!!

    יש ברשתי גולף חדשה,רכב מצוין נוח ויציב,לא הייתי מחליף בחיים עם רכב יפני אפילו אם אקבל תוספת למחירון, וכל העדר התפרנים שימשכו לילל אין כמו רכב יפני,לא הייתי רוצה לפגוש אותם בתור במוסך אגב ב"ים השירות מצוין

    13.04.15 | 15:14הגלופאי

  • 36
    ל35

    קורולה ? מזדה 3 ? חחחחחחח ))) הצחקת אותי. עגלות שלא שוות גרוש.

    12.04.15 | 17:01יוסי

  • 35
    שתיהן מתקשות להתחרות ביפניות מובילות - קורולה, מזדה 3   ל"ת

    ללא תוכן

    12.04.15 | 11:56ל"מבינO, בלבד

  • 34
    מאז 1974 אני מחכה שמישהי תדיח את הגולף

    עכשיו אתם אומרים בחדרי התכנון של הקיה סיד הבאה תלויה תמונה של פיג'ו 308!?

    11.04.15 | 08:32קובי

  • 33
    כתבה לא רלוונטית לארץ

    כמה מכוניות גולף או 308 ראיתם לאחרונה בכבישי הארץ? לא ממש הרבה? כי המכוניות הללו לא רלונטיות בכלל בעיקר בגלל העלויות. עלויות קניה ומוסכים עלולות להכניס את בעליהן לחור גדול בכיס ולעוגמת נפש.

    בפקקי ארצנו רצוי וצריך לקנות מכונית הגיונית בעלת עלויות קניה/ביטוח/טיפולים/חלקים/ירידת ערך נמוכים ככל האפשר.
    רק היפניות ולאחרונה גם הקוריאניות מספקות את הדרישה הזו לכן תעשו לנו טובה ותדברו רק על מכוניות רלוונטיות לארץ שלנו.

    10.04.15 | 22:26ח

  • 32
    ל-30

    אתה חי בסרט. יש מכוניות טובות בהרבה מהגולף. לאון למשל טובה, זולה ומאובזרת יותר. ואין מה לעשות נכון להיום 308 היא המשפחתית הטובה ביותר.

    10.04.15 | 21:18חגי

  • 31
    במקום לרכוש משפחתית נלעגת כזאת, רכשתי את הרכב הזה:

    לקסוס CT200h יד2. אפס תקלות, שמירת ערך מעולה, עלות ביטוח מגוחכת (מקיף וחובה 3800 ש"ח), שירות שאין דברים כאלה וצריכת דלק אמיתית בעיר של 17 ק"מ לליטר. רכב בן שנה עולה כמו גולף חדשה!!!

    10.04.15 | 14:07אילן

  • 30
    יש גולף ויש כל השאר לא ניתן להשוות שום רכב לגולף זה רכב מושלם   ל"ת

    ללא תוכן

    10.04.15 | 13:48נהג

  • 29
    סליחה, זה הלינק הנכון באנגלית ולא הקודם

    https://www.youtube.com/watch?v=9fHWkjWkD7k


    10.04.15 | 10:27א.

  • 28
    כתבת מבחן על 308 באירופה

    מה שלא מספרים בארץ - מומלץ לצפות:
    https://www.youtube.com/watch?v=1TOVdSyktpE

    10.04.15 | 10:26א.

  • 27
    אם ה308 תוכיח את עצמה כמו ה307 הנהדרת שלי אז יש להם קלף מנצח!!   ל"ת

    ללא תוכן

    10.04.15 | 06:44שחר

  • 26
    כתבה מיותרת

    כל מי שקצת קרא חוות דעת של כתבי רכב באירופה ומבחנים השוואתיים יודע שבקטגוריה הזו של משפחתית האצ'בק, שלושת המכוניות המובילות הן סיאט ליאון, קיה סיד ויונדאי I30.
    ולפני שמישהו קופץ, אז הסקודה אוקטביה שהיא מכונית מצויינת לכשעצמה היא לא האצ'בק, והמאזדה 3 שהיא גם אחלה מכונית, בשורה התחתונה, נחשבת לפחות טובה מהשלוש שציינתי

    09.04.15 | 22:19רכביסט

  • 25
    ל-21 אתה רציני?

    מדבר על סקסו שקבלת מהעבודה? הפסיקו לייצר את הסקסו לפני למעלה מ-10 שנים, אז ממתי הסיפור שלך. תתעדכן חבוב. מה שההורים סיפרו לך על פיג'ו סיטרואן וגם רנו כבר לא רלוונטי.

    09.04.15 | 18:10גיל

  • 24
    לא עובד של לובינסקי

    וגם, לצערי, לא אחזור לקנות שוב פיז'ו (הרביעית)
    אשאר עם ה307 שלי , הבאמת אהובה, עד שתיתפרק. ממילא אף אחד לא ירצה לקנות אותה.
    אהבה, זה לא הכל....

    09.04.15 | 17:15לא צרפתי

  • 23
    זהירות מהילוכים רובוטים - פורד פיאסטה גם

    מי שחושב לקנות אוטו עם גיר אוטומטי רובוטי - מצמד כפול שיסתכל באתר הזה המון מידע על התיבה של הפיאסטה והפוקוס:
    http://fordfiestablues.blogspot.co.il/

    09.04.15 | 15:11נהג חג

  • 22
    חןצפה

    כותבים יקרים איך אתם מעזים להשוות גולף בפיזו,או שאתם מושחתים או שאין לכם מושג בהבנה על מכוניות,דאחילק קצת כבוד....

    09.04.15 | 12:43אלי

  • 21
    ל-12 - "שימרו נפשותיכם"?

    לא הבנתי מה הכוונה - הרי אין פה עניין של חיים או מוות, נכון? או שאולי כן?

    בכל-אופן, הבוס שלי לשעבר תמיד נתן לי צרפתיות - היו לי רנו וסיטרואן, ותמיד היו תקלות.

    לשיא הגעתי עם סיטרואן סקסו דיזל (כן, היה פעם דבר כזה.)
    אני מניח שסיטרואן דומה לפיג'ו מבחינת האמינות...

    בכל-אופן, האוטו היה יחסית אמין, חוץ מ-2 "בעיות" - פעם אחת באמצע נסיעה ההגה הפסיק להגיב.
    אחרי שגררו אותו למוסך, התברר שאיזה גלגל שיניים יצא מהמקום, וכתוצאה מכך, ה pully והרצועה שמחוברים אליה גם הם יצאו - מה שגרם לכך שההגה-כח הפסיק להגיב.

    לאחר-מכן, באמצע נסיעה ההגה היה קשה עד שלא ניתן היה לסובב אותו כלל.
    אחרי שהאוטו הגיע למוסך, המוסכניק סובב בורג אחד, מילא נוזל הגה-כח ואמר "סע לשלום".
    שאלתי אותו מה קרה, והתשובה שלו היתה: "בגלל הרעידות של הדיזל, האום שמהדק את הצינורית של הנוזל של ההגה כח יצא מהמקום, וכתוצאה מכך כל הנוזל של ההגה כח גם יצא מהמקום".
    אמנם אחרי חיזוק האום ומילוי הנוזל, שוב פעם אפשר היה לנסוע, אבל שאלתי אותו מה עושים להבא.
    "זה קורה" הוא אמר...

    אתם מבינים? הם לא הוציאו שום קריאה לתיקון, שום דבר כזה, ועוד בבעיה בטיחותית כל כך חמורה (מה היה קורה אם ההגה היה מפסיק להגיב באמצע כביש מהיר?).

    לכן, לזה אני מתכוון כשאני אומר "שימרו לנפשותיכם".
    רק מהסיבה הזאת אני לא מתקרב לצרפתיות, אפילו שהייתי מוכן לסבול את האמינות המזעזעת (גם בליסינג!).
    ואני רק מקווה שלא היו אנשים שנפגעו כתוצאה מהמחדלים האלה...

    09.04.15 | 12:35א

  • 20
    השוואה לסיאט לאון יותר מתבקשת

    היה ראוי יותר להשוות את ה-308 לסיאט לאון אם בתמורה למחיר עסקינן.
    מה עוד שהלאון נבחרה למכונית השנה של AUTOEXPRESS 2013 וBEST FAMILY CAR 2014 שמעלה תהיות לגבי אמינות הכתבה

    09.04.15 | 12:33שי

  • 19
    מחיר שערורייתי למכוניות בסיסיות   ל"ת

    ללא תוכן

    09.04.15 | 11:32דייויד

  • 18
    כותבים 13,14,16

    אפשר להירגע - כותבי תגובות מספר 13, 14 ו- 16 אלו עובדי מחלקת היחצנות שלנו, אז במטותא להתייחס בכבוד.
    תודה מראש,
    מנכ"ל לובינסקי

    09.04.15 | 10:44מנכ"ל לובינסקי

  • 17
    עוד חמש שנים...

    הגולף עדין תסע בכיף על הכביש והפיזו תוצע למכירה ב2000 שקל באיזה מחסן גרוטאות. אלה מכוניות שלא יודעות להזדקן בכבוד. נראות מיליון דולר באולם תצוגה ודולר אחד אחרי שנתיים על הכביש. בחיים הם לא יתקרבו לאיכות ההרכבה והחומרים של פולקסווגן.

    09.04.15 | 09:56אחד שהיה שם

  • 16
    גולף חדשה

    יש לי גולף שנת 2014 כמובן שהיא באחריות עדיין, ידוע כאן למישהו אם יש לי התראה של החלפת שמן למרות שהרכב עשה רק 4000 ק"מ על מנת לכבות את ההתראה במוסך של פולקסווגן יכולים לקחת לי על זה כסף או שבמסגרת האחריות הם מחוייבים לכבות לי את ההתראה בחינם? דרך אגב אשמח לדעת למי ניתן לפנות בארץ ולהתלונן אם יש לי בעיה עם מוסך מורשה של פולקסווגן תודה מראש

    09.04.15 | 01:46ב.

  • 15
    תגובה ל 12

    אי אפשר למכור אוטו של גג 90000 ש ח ב 133000 ש ח נקודה

    09.04.15 | 00:37יהודה

  • 14
    תגובה ל 12

    יש לי 307 שנת 2003. היא אצלי כ 7 שנים. האוטו הכי נעים , נוח, מפנק, שהיה לי. מרגיש בטוח וחזק ולא קופסת פח מפחידה על הכביש. לא עבר תיקונים היסטריים ובשנתיים האחרונות רק טיפול שיגרתי. לכל המלעיזים החוזרים על עצמם ((::

    08.04.15 | 23:24לא צרפתי

  • 13
    12

    אתה מקשקש שטויות בלי הכרה לא רוצה פיגו אל תקנה אבל אל תבלבל סתם במוח פעם כל המכוניות היו גרועות ללא יוצא מהכלל היום נדיר שמכוניות לא אמינות ב3 שנים הראשונות לפחות ואם כבר לדבר על חוסר אמינות דווקא מכוניות הפאר הגרמניות על אף איכותן לוקות בבעיות אמינות עקב עודף האלקטרוניקה והצרפתיות של היום טובות למדי.

    08.04.15 | 22:54נמאס מקשקשנים

  • 12
    תשאלו את לובינסקי

    ה - 308 החדשה כבר קיימת בארץ כמעט חצי שנה, תשאלו את לובינסקי כמה מכוניות מדגם זה הם הצליחו למכור. התשובה כה מביישת שמחלקת היחצנות של לובינסקי ממדרת את הנתונים בצורה אגרסיבית.
    מה מסתבר: שלקוחות פרטיים לא קנו בכלל את הרכב, ורק כמה בודדים הזמינו אותה בלסינג, דהיינו שגם בליסינג הם לא מצליחים לדחוף אותה לשוק.
    ומה זה אומר על חוכמת ההמונים ?
    זה אומר שלעם בישראל נמאס ממכוניות כל כך גרועות שכל הזמן מבלות במוסך ועושות חור בכיס של בעליהן.
    אחרי 5-6 שנים יורדות מהכביש בשל ערך גרט אפס וחוסר כדאיות לתקן גיר או מנוע שהלכו לעולמם.
    שאלו כל אדם שהיה לו העונג המפוקפק בשנים האחרונות על 307, או 308 דור קודם, או אפילו 407.
    אלו מכוניות גרועות שהמילה אמינות ולו בסיסית אינה נתנת להאמר ברדיוס קילומטר לידן. שמרו נפשותיכם.
    אגב, לא שהגולף קליל השלמות - גם היא אינה מי יודע מה אמינה, אך אפילו זו שפויה יחסית ביחס לזבל הצרפתי הזה - אין מילה אחרת לתאר את האמינות הכושלת של היצרן הצרפתי.
    כל מי שאני מכיר, ומכיר הרבה, מקלל את הרגע שרגלו דרכה על פיז'ו, וכולם נשבעו שלא יחזרו על הטעות הזו פעם נוספת.

    08.04.15 | 22:24א.

  • 11
    הפיז'ו היא השמעון פרס של המכוניות רק כתבי הרכב מעריכים אותה   ל"ת

    ללא תוכן

    08.04.15 | 21:28אריק קרטמן

  • 10
    מאוכזב מפיגו

    לי היה פיגו 307 כמה שנים טובות ואין תקלה שלא הייתי לי הוצאתי פחות או יותר 50 אלף שקל על תיקונים עד שקניתי רכב חדש .לכן בחיים לא אקנה פיגו .
    לגבי הגולף היא מדהימה רק חבל שהיבואן מייבא אותה לארץ ללא תוספות (חיישן גשם אורות ) בקרת שיוט ובנוסף מוכר אותה יקר .והכי מוזר גם שהיורו כל כך יורד והוא לא מוריד את מחיר הרכב .

    08.04.15 | 20:19עמי

  • 9
    תגובה ל-8

    הגולף ב-1.2 ל' הרבה יותר יקרה מהפיג'ו, אז אתה רוצה שיביאו להשוואה את ה-1.4 שהמחיר שלה הוא כבר באמת בדיחה? אולי יביאו גם פאסאט, היא עוד יותר חזקה!

    וסחטיין עליך אם הורדת כזה סכום על גולף 1.4 שמגיעה עם טאסות... ממש קניית השנה!

    08.04.15 | 19:40ערן

  • 8
    לא מבין את הכתב ???

    הכתב טוען שהפיז'ו חזקה יותר מהגולף. אם הכתב היה מברר הוא היה יכול לדעת שקיים דגם 1.4 שאני בטוח שהוא הרבה יותר חזק מהפיז'ו.
    גילוי נאות - אני נוסע על רכב גולף חדשה 1.4 , ואני מאוד מרוצה מהרכב. וזו אחת מהמכוניות שיותר אהבתי , והיו לי לא מעט מכוניות (גרמניות) , יקרות יותר.

    08.04.15 | 18:32יוסי

  • 7
    לא, ובאמת אתם רוצים למכור לנו שהפיז'ו יותר טובה המגולף???בגלל נתונים?   ל"ת

    ללא תוכן

    08.04.15 | 18:13אלי

  • 6
    פג'ו בולעת יותר דלק כי היא יותר חזקה....   ל"ת

    ללא תוכן

    08.04.15 | 17:18דן

  • 5
    רעש בנהיגה

    אוטו!!
    כבר המציאו "מד רעש" אובייקטיבי בדציבלים.
    ראו ירחונים אירופאים.

    08.04.15 | 17:08נהגוס

  • 4
    זה הבית שלנו בתמונה !!!!!!!!!!! בגבעת שמואל   ל"ת

    ללא תוכן

    08.04.15 | 13:47*

  • 3
    צריכת דלק לק"מ ?   ל"ת

    ללא תוכן

    08.04.15 | 12:10daniel

  • 2
    עכשיו נשאר לחכות למבחן הזמן

    איך ה 308 תתמודד עם חלוף הזמן, מה תהיה רמת האמינות של המכלולים, איך ישרוד תא הנוסעים בשמש הישראלית וכו׳.
    שוק יד2 לא אוהב את פיג׳ו וכן אוהב את גולף כמותג (ולמרות שגולף לא נחשבת אמינה במיוחד והטיפולים לא זולים).
    הלוואי שנתבדה לטובה ונראה שבקרת האיכות בפיג׳ו השתפרה.

    08.04.15 | 11:01יוסי

  • 1
    הטבלה בסוף לא ממחישה את הכתוב מעלה

    המחיר של ה308 שווה לגולף 1.2 בגרסתה הבסיסית ביותר. כדי להגיע לאותה רמת אבזור מוסיפים עוד הרבה כסף. ואז יש גם תוספת לצבע מטאלי.
    אגב, שתיהן נשמעות כמכוניות טובות מאוד.

    08.04.15 | 10:50נהג

פיג'ו 308 שנת 2014

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)