חברת עופר-אבניר, יבואנית ווספה לישראל, השיקה היום את דגמי 2017 של המותג שהמציא את הקטנוע – ווספה. אולם מדובר ביותר מאשר השקה של דגמים חדשים – היבואן משיק במקביל כוונה למתג מחדש את ווספה כקטנוע "גברי". מוצרי המותג, שמצטיינים בעיצוב רטרו מוקפד ומגוון רחב של צבעים נתפשים לא פעם על ידי הציבור, כך אבניר, כ"קטנוע לנשים" (ויש לציין שגם בחו"ל המותג שם דגש על הקהל הנשי – עוד מראשית ימיו). "הבעיה היא שרוב רוכשי הקטנועים בארץ הם גברים" מסביר קובי גילון, סמנכ"ל השיווק בעופר-אבניר "ולכן החלטנו לפנות יותר לקהל הגברים השנה. זה מתחיל בבחירת המוצרים והתמקדות בצבעי שחור-לבן, וימשיך בקמפיין הפרסום שיפנה בעיקר לגברים".
ב"בחירת המוצרים" מכוון קובי גילון לשני הדגמים שייצגו את המותג ווספה בישראל: ווספה ספרינט 125 ו-ווספה GTS סופרספורט 300. הראשון מחליף את דגם הפרימוורה ומציע עיצוב רבוע יותר (כולל פנס קדמי מלבני במקום עגול) וגלגלים גדולים יותר ("12 במקום "11). השני הוא הדגם הגדול והחזק ביותר שמציעה כיום ווספה, ובעל העיצוב ה"ספורטיבי" ביותר במבחר.
אבניר משיקה: דגמי ווספה 2017
צילום: רונן טופלברג
GTS סופרספורט 300
ווספה ספרינט מצוידת במנוע ה-125 משלב בין הזרקת דלק לראש בעל שלושה שסתומים וקירור אוויר. המנוע מפיק 10.6 כ"ס וצריכת הדלק הרשמית היא 45 ק"מ לליטר. מערכת ABS מוצעת כסטנדרט וניתן לבחור בין צבע שחור ללבן (המושב, בכל מקרה, שחור). המחיר – 22,000 שקלים.
ווספה GTS סופרספורט מציעה מנוע 300 סמ"ק (278 סמ"ק, אם לדייק) המפיק 22 כ"ס – וגם הוא מוזרק, כמובן. מרווח הטיפולים גדול במיוחד – טיפול נדרש כל 10,000 ק"מ בלבד. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל ABS ומערכת בקרת משיכה.
מתלה קדמי חדש אמור לספק נוחות נסיעה טובה יותר יחד עם היגוי מדויק יותר ושקע USB מאפשר לחבר את הטלפון לקטנוע, ובעזרת אפליקציה מתאימה לראות על המסך נתונים כגון תחנות דלק קרובות, סל"ד, הספק, התרעה על בעיות (כולל לחץ אוויר נמוך מדי או צמיג בלוי) ועוד.
מחיר הווספה GTS סופרספורט עומד על 33,000 שקלים.
אבניר משיקה: דגמי ווספה 2017
צילום: רונן טופלברג
סופרספורט 300 ומדלי 125
ועוד חידושים מאיטליה
שני הדגמים החדשים של ווספה יצטרפו לשני דגמים חדשים של פיאג'ו (חברת האם של ווספה) שנחתו בארץ בתחילת החודש – בוורלי ספורט טורינג 350 ומדלי 125. שניהם קטנועים גדולי גלגלים ("14 מאחור, "16 מלפנים) – קטגוריה שמשום מה לא זוכה בארץ להצלחה דומה לזו לה היא זוכה באירופה. אנשי עופר אבניר מקווים כי העובדה ששני הדגמים מציעים תא מטען גדול מתחת למושב – נקודת תורפה מסורתית של דגמים גדולי גלגל בעבר – יעזרו לשכנע את הישראלים לעבור לקטנועים גדולי גלגל, וליהנות מהיתרונות המובנים של גלגלים גדולים (שעיקרם יציבות טובה יותר והתמודדות טובה יותר עם שיבושים בכביש).
אבניר משיקה: דגמי ווספה 2017
צילום: רונן טופלברג
מדלי 125
המדלי מציע מנוע 125 מקורר נוזל עם ארבעה שסתומים המצויד במערכת עצור-סע. הספק המנוע עומד על 12 כ"ס, וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 47.5 ק"מ לליטר. מרווח הטיפולים גדול מהרגיל – כל 10,000 ק"מ.
מערכת ABS מוצעת כסטנדרט והמחיר הוא 20,000 שקלים.
הבוורלי 350 הוא הבן העדכני בשושלת הארוכה של קטנועים גדולי גלגל בשם זה. השנה הוא קיבל מנוע 350 סמ"ק המפיק 33 כ"ס ומציע צריכת דלק של 30 ק"מ לליטר. המפרט הטכני כולל גם פריט יוצא דופן בקטנועים – מצמד רטוב רב-דסקי. בקרת משיכה ו-ABS הם סטנדרט ותא המטען מתחת למושב אמור להכיל 2 קסדות 3/4 או קסדה שלמה עם מקום למטען נוסף.
המחיר – 35,000 שקלים.
אבניר משיקה: דגמי ווספה 2017
צילום: רונן טופלברג
בוורלי 350