נתת לנו Like ב-Facebook?

לאיזה SUV יכולת השטח הטובה ביותר?

אוטו מבחני רכב

לאיזה SUV יכולת השטח הטובה ביותר?

16.03.17 מערכת אוטו |   צילם: דימה קונופליוב

עם ישראל אוהב רכבי פנאי. אבל איך הם בשטח? לקחנו את קיה ספורטאז', סובארו XV, יונדאי טוסון וניסאן קשקאי ובדקנו מי הטוב ביותר בשטח

30 תגובות | תגיות: רכבי פנאי, ג'יפונים, סובארו XV, ערן אביבי, יכול שטח, דביר בנדק

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
 
זה לא סוד שהשוק הצומח ביותר הוא זה של רכבי הפנאי, הן בעולם והן בארץ. למעשה, הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנה החולפת היה קיה ספורטאז', רכב פנאי קומפקטי, שמציע עיצוב נאה, תא נוסעים שמורכב היטב, שלל מערכות בטיחות (בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ובקרת אורות גבוהים) ותג מחיר התחלתי של 140 אלף שקלים. מעט יותר מתג המחיר של משפחתית ממוצעת. אז יש לנו יכולת פנאי במחיר של מעט יותר ממשפחתית, אבל מה רכב הפנאי שלו מסוגל לעשות, את זה אנחנו יודעים? ומה היתרון שלו על עמיתיו?
 
 
 
או! את זה החלטנו לבחון. אספנו את דביר בנדק וערן אביבי, וגם ארבעה כלי רכב קומפקטיים בעלי תיבה אוטומטית: קיה ספורטאז', סובארו XV, יונדאי טוסון וניסאן קשקאי, כאשר לכולם המשותף הינו תג מחיר קרוב יחסית (138-145 אלף שקלים). אך בעוד לקשקאי (מנוע 1.2 ל', טורבו, 115 כ"ס), לספורטאז' (1.6 ל', 132 כ"ס) ולטוסון (1.6 ל', 132 כ"ס) ישנה הנעה קדמית, לסובארו XV (1.6 ל', 114 כ"ס) ישנה הנעה כפולה. זהו אינו מבחן השוואתי רגיל ולמרות שלסובארו XV יש את יתרון ההנעה הכפולה, מעניין יהיה לראות לאן הוא יגיע בשטח.
 
 
 
חמישה מבחנים שונים העברנו את ארבעת רכבי הפנאי, ואלו הממצאים:
 
שבילי קק"ל
במבחן זה כולם הפגינו יכולת טובה מאוד, גם מבחינת נוחות וגם מבחינת בטיחות, עם זאת כשהקצב עלה ונדרשה יותר יכולת, המערכת הכפולה של סובארו בלטה לטובה.
 
 
 
מדרגה לא תלולה
גם כאן כל המתחרים צלחו את המבחן. טוסון וספורטאז' מעט התקשו, הקשקאי וה-XV עברו בקלות.
 
מעבר מים קל
כל רכבי הפנאי עברו את מכשול המים בקלות. שימו לב! אין להיכנס למים עמוקים מדי, זה עלול להזיק למנועים.
 
 
 
מבחן ההצלבה
יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' הרימו ידיים, ניסאן קשקאי וסובארו XV עברו אותו די בקלות.
 
 עלייה קשה ותלולה
מול העלייה התלולה הוצבו שני הפיינליסטים - ניסאן קשקאי וסובארו XV. כאן הקשקאי נאלץ להרים ידיים ורק הסובארו בעל ההנעה הכפולה הצליח לטפס את העלייה.
 
 
 
אין ספק שיתרון הפנאי מביא ישראלים לקנות עוד ועוד ג'יפונים על חשבון שאר הסגמנטים. אם אתם מתכוונים לטייל בשטח ולא רק להחנות על מדרכות, אתם כבר יודעים לאיזה רכב פנאי יכולת השטח הטובה ביותר. במחיר של עד 145 אלף שקלים, סובארו XV הוא המלך הבלתי מעורער.
 
 
 

30 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 30
    איך עושים השוואה בין רכבים לא שווים ?

    רכב אחד עם הנעה כפולה ושלושה רכבים עם הנעה רגילה ! 

    אתם רציניים ? 
    כך עושים השוואה ?

    11.04.17 | 19:58דוד

  • 29
    כתבה יפה לטעמי

    כתבה יפה לטעמי

    09.04.17 | 22:24כתבה יפה לטעמי

  • 28
    מספיק עם הפרסומת העלובה הזו   ל"ת

    ללא תוכן

    05.04.17 | 16:26יפית

  • 27
    אלה רכבי פנאי, מה אכפת משטח???

    מי שרוצה לטייל בשטח קונה רכבים 4X4 אמתיים, אבל תודה רבה , בזכותכם בחרתי בניסאן קשקאי.

    04.04.17 | 20:06מירה

  • 26
    אתם רציניים?

    שלושה רכבים עם הנעה רגילה מול סובארו עם הנעה כפולה (בטוחים שסובארו לא שילמו לכם?). ואם כבר, הדאסטר שלי, עוברת מכשולים שהסובארו לא מתקרבת אליהם ועולה פחות. 

    03.04.17 | 14:29מאוכזב

  • 25
    יופי של כתבה בדיוק עזר לי לקבל החלטה על הxv

    תודה על הכתבה גם למדתי וגם נהניתי לראות את דביר בשטח

    02.04.17 | 18:00אליאב

  • 24
    בנדק, אביבי, אנא סורו למשרדי סובארו לקבלת הצ'ק   ל"ת

    ללא תוכן

    31.03.17 | 15:09הנהלת סובארו

  • 23
    למי משנה יכולת השטח ברכב כזה?

    זה רכב שנועד לקחת את הילדים וקניות מהסופר

    30.03.17 | 06:51דוד

  • 22
    מבחן ממש מטופש-

    הסובארו מנצחת אבל טעות קשה לרכוש את מנוע ה1600 ואף לשווקו

    הרכב כבד יחסית ובעל מנוע וגיר חלשים וביצועים גרועים מאד
    המחיר גבוה מדי לתמורה
    ראוי שימכרו את מנוע ה2000 כגרסה התחלתית במחיר ה1600
    אפילו מנוע ה2000 נופל ממנועי טורבו 1200 של פיג'ו/רנו ו1400 של פולקסווגן
    לרוב האוכלוסיה הסובארו היא הקניה הגרועה ביותר- רכב קטן יחסית עם איכות בינונית ומנוע חלש, ולא זול
    לפחות את האימפרזה מכרו ב0 קמ ליסינג ב97000 (31000 הנחה), את הרכב הזה מוכרים בהנחה קטנה של כ-15000 לליסינג 0 קמ

    29.03.17 | 12:14א

  • 21
    הסובארו

    הסובארו טובה מהאחרות אבל למה כזו מכורערת שנות ה-90

    לדעתי האישית כמובן

    24.03.17 | 14:57יהודה

  • 20
    ------

    לא הבנתי מה המבחן הזה בא להוכיח הרי זה ברור שהרכבים שללא ההנעה הכפולה לא יגיעו לשום מקום.

    מבחן מיותר לחלוטין

    23.03.17 | 15:52ניצן

  • 19
    מה עם פורד קוגה הרכב בגדול טוב יותר מכול אלו   ל"ת

    ללא תוכן

    19.03.17 | 17:34קובי

  • 18
    מבחן מים

    איזה רכב הכי מתאים לצלילה במים.

    ספורטא'ג, טוסון, קשקאי או צוללת.
    וואוו איזו הפתעה, הצוללת אכן צוללת יותר טוב משלושת הרכבים האחרים.

    19.03.17 | 12:51מבחן מים

  • 17
    תגובה ל 17

    במחיר של SUV חדש אתה קונה ג'יפ ישן עם עלויות אחזקה גבוהות בטירוף. אם אתה לא הולך ליסוע בנחל קומרר או מעלה עשוש אתה צריך לחשוב טוב טוב עם זה בשבילך

    19.03.17 | 10:04רשע

  • 16
    הלקח מהכתבה

    הדבר היחידי שאפשר ללמוד מהמבחן הוא שהקשקאי 2X4 טוב בשטח מהאחים הקוראנים

    19.03.17 | 09:11רצון

  • 15
    אם כבר אז כבר

    א' חסר את הפיג'ו 3008 שיש לו מערכות שטח מעניינות ל2X4 בגרסת הכניסה, 

    דבר שני עם כבר SUV שטח 4X4 מתחת ל140000 אז יש רק מבחן אחד אפשרי וזה דאסטר VS XV VS ויטרה. כולם 4X4 ומתחת ל140K. סביר להניח שהדאסטר לוקח בהליכה.

    18.03.17 | 20:53אמיר

  • 14
    דאציה דאסר מפגינה יכולות שטח גבוהות, חששתם ממנה

    המטרה הייתה להוציא את הסבוארו כמנצחת.
    מעניין למה...

    18.03.17 | 19:58בושה לאן התדרדרתם....

  • 13
    אחלה כתבה!   ל"ת

    ללא תוכן

    18.03.17 | 17:47יובל

  • 12
    מי לוקח SUV לשטח?

    במחיר שלהם כבר קונים גיפ נורמלי איפה השכל שלכם

    18.03.17 | 16:23רום

  • 11
    נו בטח..לא לקחתם לבדיקה את הראב 4 של טויוטה

    בטח הסובארו היה יוצא אחריו!

    18.03.17 | 12:41אורניהו

  • 10
    איזה רכב הכי מתאים לצלילה במים.

    ספורטא'ג, טוסון, קשקאי או צוללת.
    וואוו איזו הפתעה, הצוללת אכן צוללת יותר טוב משלושת הרכבים האחרים.

    18.03.17 | 02:19שי

  • 9
    הטוב מכולם

    אין על סובארו. מס' 1 בכל העולם

    17.03.17 | 22:22יפני

  • 8
    מנוע 2000. מצויינת בכל מקום.   ל"ת

    ללא תוכן

    17.03.17 | 20:32יש לנו XV שלוש שנים בדיוק

  • 7
    כתבה ממומנת? ככל הנראה אבל....

    גם בגרסאות 4X4 של המתחרות הנ"ל ה XV תגיע רחוק יותר מנסיון! זו ההנעה, הבקרת משיכה הטובה יותר המרווח גחון שמשום מה לא הוזכר פה ועומד על 22 ס"מ מכובדים כאשר למתחרות בממוצע המרווח גחון עומד על בין 17 ל 18 ס"מ. גם אם הכתבה ממומנת או לא למי שיש קצת ניסיון ועשה שיעורי בית יודע שה XV והפורסטר חולקים אותה שלדה, אותם מכלולים אותו מנוע (בגרסת ה 2.0 עם 150 כ"ס) ואותו מרווח גחון וזו עובדה שיש להם יכולות שטח טובות בכמה רמות מרכבי העדר.

    17.03.17 | 18:22אלי

  • 6
    תגובה לאוהד מס 6 ואחרים ,תצרוכת הדלק של סובארו XV

    מנוע 2000 שיש לי כבר שנה היא 1:15.5 אם נוהגים בלי השתוללות ואו אחר ואני נוהגת יומיום מרחק רציני לעבודה וחזרה . אין כמו הסובארו ,ולא היה לי בעבר סובארו ולא אהבתי ,אבל ה XV מצויינת ,לא הייתי קונה מנוע 1600 ,אלא 2000 ,האוטו משייט ותענוג לנהוג ולא מתעייפים אחרי כמה שעות נהיגה .שדה הראייה מצויין ולמרות שכל העדר בישראל קונה קיה ספורטאג ' לא טורחים לציין פה למשל בין היתר ,ששדה הראייה בקיה ספורטאג' גרוע עד כדי מסוכן בעת נהיגה. העדר קונים כי חושבים שמקבלים ג'יפ , ונקודה נוספת ,מנועי סובארו מצויינים ואפשרי לעבור שנים רבות ללא מוסך ועד 500,000 אלף ק"מ .ואני נהגת וותיקה ומנוסה מאד עשרות שנים כולל נהיגה בטנדר 4X4 .כך שיש פה קשקשנים שלא נהגו בסובארו XV ורק משרבטים שטויות של חוסר הבנה .כדאי לקרוא מבחן דרכים של חצי שנה בכל עונות השנה ובכל תנאי השטח שעשו על סובארו XV ,אמנם זה פורסם באתר "וואלה " אבל המבחן ממחיש ההבדל העצום והיתרון הגבוה לסובארו .

    17.03.17 | 13:55אזרחית

  • 5
    מסכנה: 4*4 יותר טוב בשטח מהנעה קדמית

    באמת מבחן רציני

    17.03.17 | 12:22חח

  • 4
    ... ואבוי לתצרוכת הדלק של המנצחת xv...   ל"ת

    ללא תוכן

    17.03.17 | 06:57אוהד

  • 3
    למי שאין את הסובארו לא יבין

    הייתי עם ה XV במקומות עם דרגות קושי קשות משמעותית מאלו שצולמו ביער בן שמן ויש לי את האוטו שנתיים וחצי. הרבה יכעסו לדעת זאת אבל גם בגרסאות ה 4X4 שלהן ה XV תיקח אותן ברגע האמת וזו עובדה מטיולים רבים שעשיתי. זה לא רק ההנעה הכפולה אלא גם המרווח גחון שהוא 22 ס"מ ובקרת המשיכה שפשוט נכנסת לעבודה בצורה מהירה מאוד ומרשימה. לא בר השוואה כלל מולם

    17.03.17 | 00:48רמי

  • 2
    אז מה הטעם להביא 4X4? הייתם מביאים אאוטלנדר

    ואז היה מבחן ג'יפוני הנעה קדמית, הרבה יותר מעניין
    מה הטעם להביא הנעה כפולה מול 3 קדמיות?

    16.03.17 | 22:32לא

  • 1
    השוואה.... בלי דאסטר

    אמנם הדאסטר עולה פחות... (בעשרות אלפים)... אבל לשטח חייבים להשוות אותו ל XV.... כי יש אופציה טובה יותר לשטח בפחות מ 145 אלף ש"ח.

    16.03.17 | 18:50שחר

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)