נתת לנו Like ב-Facebook?

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי (וידאו)

אוטו משפחתיות

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי (וידאו)

04.07.17 אלי שאולי |   צילם: אילן קליין

ליונדאי איוניק ולקיה נירו בסיס משותף אך מבנה שונה. יצאנו לבדוק כיצד הן מתמודדות מול אוריס של טויוטה, המותג המוביל בתחום והמטרה שסימן הקונצרן הקוריאני

90 תגובות | תגיות: טויוטה, יונדאי, אוריס, קיה, אלי שאולי, אילן קליין, נירו, איוניק

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור

מגיש: ניצן אביבי | צילום ועריכה: גיל חסון
 
 
מבחן דרכים זה פורסם בגיליון 376
 
עד לפני שנים ספורות התחום ההיברידי המקומי דשדש, ההיצע היה קטן והמחירים לא מפתים. אבל התמונה החלה להשתנות בשנתיים האחרונות, כאשר המבחר גדל, התמורה השתפרה והטבת המס הביאה לתוספת אבזור (שגם הוא זוכה להטבה) לצד שווי שימוש מופחת ברכב צמוד.
 
אשתקד ראינו איך יונדאי סונטה היברידית מכניסה חיים לתחום המשפחתיות הגדולות, והשנה תחום היוקרה פורח עם גרסאות היברידיות/נטענות–רשת המוצעות במחירים אטרקטיביים ביחס לאבזור השופע ולהספק.
 
העיקר לפנינו
חידושים בתחום ההיברידי נרשמו לאחרונה גם בפלחי השוק העממיים יותר, יונדאי וקיה היו ראשונות. בסוף 2016, בהפרש של עשרה ימים, נחתו כאן המשפחתית יונדאי איוניק ורכב הפנאי קיה נירו - החולקים אותה רצפה חדשה וייעודית. אלה כיוונו גם מול טויוטה השולטת בזירה ההיברידית. טויוטה עצמה הוסיפה לדגמים המוכרים שלה רכב פנאי חדש לגמרי גם בגרסה היברידית, הלא הוא ה–C–HR המדובר.
 
לטויוטה, החלוצה העולמית בתחום ההיברידי, זכות ראשונים גם בארץ (כבר בתחילת העשור הקודם). טויוטה גילתה גם נישה לא מנוצלת ב–2014 והציעה את האוריס, עם עלות מופחתת בתשלום על שווי שימוש, וזכתה להצלחה בציי הרכב.
 
 
 
היכרות ראשונית
אוריס סטיישן, שהוצגה בסוף 2012, הגיעה לכאן ב–2014, עברה מתיחת פנים ב–2015 ועולה 138,000 שקלים (140,000 שקלים ברמת הגימור שנבחנה). וגם היא אחת המטרות שסומנו על–ידי קיה עם הנירו (137,000 שקלים) ובוודאי על–ידי יונדאי עם האיוניק (136,000 או 140,000 שקלים). שני היבואנים ניצלו את הקלות המס כדי להביא את הכלים עם אבזור נוחות שופע ואבזור בטיחות עשיר.  
 
הנירו והאיוניק, שהוצגו בז'נבה 2016, חולקות פלטפורמה חדשה שפותחה לטובת כלים ידידותיים לסביבה, עם אפשרות לחטיבת כוח היברידית, היברידית/נטענת–רשת וחשמלית. לפלטפורמה בסיס גלגלים ארוך יחסית (270 ס"מ), כדי שהמצברים ישבו במרכז. אבל לא רק המכלולים משותפים, אלא גם הכיוון: "אנחנו רוצים מכונית שתעניק תחושה של מכונית רגילה ולא תכריז שהיא היברידית" אמרו שם.
 
והיה זה אך הולם, שקיה, האחראית בארץ למהפכת הפנאי העממי, תביא בשורה כזו גם לתחום ההיברידי. יונדאי מצידה בחרה במבנה המזכיר את הפריוס, ואת שני הדגמים האלה הצבנו מול אוריס סטיישן ההיברידית.
 
 
 
האופנתי - קיה נירו
גם אם לכשעצמו הוא פחות שרירי ובולט מהספורטאז', ברור שהנירו הוא המושך בחבורה הזו. קיה בחרה בצללית נמוכה ומרווח הגחון קטן מזה שבספורטאז' (לשיפור היכולת האווירודינמית) - אך גדול מזה שבשתיים האחרות: 16 ס"מ לעומת 14 ס"מ. הוא משדר מראה פנאי נעים כשהחלק החזק בעיצוב נמצא מאחור, עם הקורה המשתפלת, הספוילר והקווים הכסופים בתחתית הפגוש.  
סביבת הנהג האופיינית לקיה מעט קודרת ומתגי הפיקוד שעל ההגה וצג המגע הקטן תורמים לתחושה לא מודרנית. דמוי העור בריפוד המושבים ובדיפון עוזר לנירו ליצור תחושה איכותית מהאיוניק באזורי המגע, והעיצוב זוכה גם לגווני טיטניום ושחור פסנתר. תנוחת הנהיגה נוחה וגבוהה מאשר באחרות, בכל זאת פנאי.
 
הנדסת האנוש טובה ברובה, אבל היינו מעדיפים בלם חניה שמופעל ביד ולא ברגל, כמו בשתי הקוריאניות. הרמזים ה"סביבתיים" קטנים, גם ביחס ליונדאי: המרכיבים אמנם דומים, אך תצוגות מצב הסוללה או חיווי תנועה חשמלית פחות בולטים. אפילו ההתנעה היא, באופן משעשע, עם מפתח רגיל ולא עם לחצן.
 
רמת האבזור גבוהה וכוללת מולטימדיה מקורית עם מצלמה ובלוטות' ובקרת אקלים מפוצלת. רשימת הציוד הבטיחותי עשירה לרמת מחיר כזו וכוללת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון ובקרת שיוט אדפטיבית.  
 
מאחור מרווח הרגליים מצוין ומרווח הראש הוא הטוב בחבורה. כמו באיוניק, גם כאן נמצאת שלוחה אחורית למיזוג. לתא המטען מבנה נוח ונפח נאה של 427 ליטר.
 
 
 
ההגיונית - יונדאי איוניק
מול מראה פנאי אופנתי שמסתיר את ההיברידיות שבקיה, יונדאי אימצה "עיצוב סביבתי" (אבל לא מוקצן) עם צללית יעילה, דומה לזה של הפריוס היוצאת; מקדם הגרר הוא 0.24 מול 0.29 בנירו. לא נשמע מלהיב, ואכן האיוניק נעימה לעין אבל לא מושכת. גם בה הצד הבולט הוא החלק האחורי הכולל שמשה מפוצלת. ביונדאי ניסו לפצות בתאורת לד אחורית בגרסאות המצוידות ושילוב פסי "כחול סביבתי".
 
האיוניק, שאורכה 447 ס"מ, ארוכה מהנירו ב–11.5 ס"מ, עם 182 ס"מ היא רחבה ממנו ב–1.5 ס"מ, וגובהה, 145 ס"מ, נמוך משמעותית, ב–9.5 ס"מ. היא גם קלה במעט: 1420 ק"ג מול 1500 ק"ג.
 
גם ביונדאי רצו ליצור תחושה רגילה בתא הנוסעים ולא "סביבתית", אבל ייתכן והצעד שעשו גדול מדי. הגוונים והמראה אפרוריים ואליהם מצטרפים פתחי אוורור ללא סגירה עצמאית, מערך מתגים שחלקו אינו מזמין ודיפון פשוט ביחס למתחרות. מערך המולטימדיה ('יונדאי קונקט' של היבואן) עם הצג הגדול אמנם נאה מזה שבקיה, אבל אינו נוח במיוחד ותמונת המצלמה לא איכותית. האיוניק מפצה באבזור העשיר בחבורה; אפילו רמת הגימור הבסיסית כוללת מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי - ומערך הבטיחות עשיר כמו זה שבקיה, עם התרעה על רכב בשטח מת ברמת האבזור הגבוהה.  
 
תנוחת הנהיגה טובה, אבל נמוכים כמוני היו שמחים להגה שניתן לקרב יותר לשמשה הקדמית. הראות לאחור מאוד מוגבלת (ובהחלט נוגדת את נוסחת ה"רגיל") בגלל השמשה המפוצלת, והיעדרו של מגב אחורי אומר שבימי גשם יכולה להיות בעיה.  
מאחור מרווח הרגלים טוב מאוד ומרווח הראש טוב קצת פחות. לתא המטען נפח נאה (443 ל'), אך הוא אינו נוח במיוחד לשימוש בגלל סף הטענה גבוה וכיסוי הממוקם נמוך ביחס אליו ואינו מתרומם עם הדלת אלא נגלל.
 
 
השימושית - טויוטה אוריס
הסטיישן יושבת על בסיס גלגלים זהה לזה של אוריס האצ'בק הרגילה (260 ס"מ) אך תוספת של 28 ס"מ יוצרת ממד אורך של 459 ס"מ ומראה אלגנטי. היא הארוכה בחבורה, מה שתורם לרושם ה"גדול" שהיא משאירה, למרות שהיא צרה יחסית - 176 ס"מ, שישה פחות מהאיוניק. למרות גילה היא עדין נראית טוב (יותר מהאיוניק, פחות מהנירו). החזית, עם הקו המחודד,  משתלבת היטב עם האחוריים הכוחניים, וגג הזכוכית (תוספת של 2000 שקלים) מוסיף להופעה.   
 
בניגוד לקוריאניות, ולמרות שהיא היחידה כאן עם בלם חנייה המופעל ביד, סביבת הנהג מבהירה שמדובר בהיברידית עם בורר מיוחד שדורש הסתגלות, מתגים למצבי ניהוג חשמליים יותר או פחות, ותצוגה גדולה של חלוקת הכוח. רוב הבוחנים הרגישו שסביבת הנהג איכותית ועשירה יותר, הן בגלל מחוונים קלאסיים והן בשל הדיפון. לחיזוק התחושה מצטרף גם מערך המולטימדיה המקורי החדש שנוסף בשדרוג הקל שעברה לאחרונה (כמו בקורולה). באותה הזדמנות התווסף מערך בטיחות שכולל בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מהנתיב (ללא תיקון), קריאת תמרורים ועוד. היא מעט פחות מאובזרת מהאחרות בצד הבטיחותי, והיחידה ללא בקרת אקלים מפוצלת ופתח מיזוג אחורי.
 
לא כולם אהבו את המבנה האנכי של סביבת הנהג וגם כאן, למרות התחושה המודרנית יותר מאשר בשני הדגמים האחרים, הגוון מעט קודר. מושב הנהג נעים אם כי לא כולם אהבו את תנוחת הנהיגה בגלל טווח מוגבל לכיוון מרחק ההגה. ובכל זאת מלפנים היא הכי אוורירית ומרווחת. מאחור מרווח הראש מעט מוגבל ודומה לזה שבאיוניק, ומרווח הרגליים הוא הקטן בחבורה. רצפה שטוחה, שאינה מופרעת מהמשענת שבין המושבים, מסייעת לישיבה נוחה במרכז, ומפתח צר של הדלתות האחוריות מפריע במעט לכניסה. תא המטען הוא הארוך כאן, וחלקו האחורי הוא הרחב ביותר. הוא נראה הגדול כאן, ועם 530 ליטר הוא כזה, והוא גם הנוח לשימוש. בכל זאת סטיישן.
 
 
מניעים. בשקט
התנעת הכלים ההיברידים עדיין גוררת היסוס: האם הרכב אכן מונע? התגובה להתנעה אינה מספיק ברורה וכך גם הדימום. ולרגע עולה המחשבה שאולי אין זה רעיון רע שבנירו צריך להכניס ולהוציא מפתח. אחרת, ביום, קל לשכוח שהרכב מונע.
 
לנירו ולאיוניק אותה מערכת הנעה: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) ליצירת הספק ומומנט משולבים של 141 כ"ס ו–27 קג"מ. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו–מצמדית עם שישה הילוכים. לאוריס מנוע בנזין 1.8 ליטר המייצר 99 כ"ס, מנוע חשמלי עם 80 כ"ס והתפוקה המשולבת היא 136 כ"ס ו–21.1 קג"מ המשודכים לתיבה רציפה.
 
המסע בעקבות החשמל
מנועי הבנזין של שתי הקוריאניות מתעוררים בקול גדול לפני שהם נרגעים והמסע מתחיל בעיר; זו הזירה בה ההיברידיות מצטיינות, וניצן אביבי מוביל אותנו לסיור ברחובות מודיעין. שבע פעמים אנחנו מקיפים את העיר ומרכזיה המנומנמים, ובסוף הוא מתלונן שעברנו רק 15 ק"מ. ככה זה כשנוסעים בעיר, לא?
 
כשאנחנו יוצאים לכבישים הפתוחים מתגלה כי שתי הקוריאניות קרובות זו לזו בביצועים שלהן; זמינות הכוח מצוינת גם אם זינוק נחוש מעמידה יחשוף השהיה קצרה ביציאה. יכולת ההאצה ממשיכה לעליות ולמהירויות כביש 6 ופעולת התיבה נעימה. מצב 'ספורט' מביא עמו תגובות נמרצות יותר על חשבון השקט וצריכת הדלק.
 
על הנייר, לאיוניק המעט קלה יותר, יתרון בהאצה ל–100 קמ"ש ובמהירות המרבית, עם נתונים של 11.1 שניות ו–185 קמ"ש מרביים - לעומת 11.5 שניות ו–162 קמ"ש בנירו (המהירויות מוגבלות אלקטרונית). בפועל, הנירו יצר תחושה שהוא זריז יותר - וגם היה כזה. על מסלול המנחת הוא היה מהיר מהאיוניק בזינוק מהמקום ובהאצות ביניים - ובפער לא קטן. לא ברור אם רק יחס העברה סופי מעט קצר יותר אחראי לכך.  
 
 
והאוריס? היא מאוד שונה, ולמרות נתון האצה עדיף משתיהן (10.9 ש') התחושה בה איטית יותר. תחת עומס, התמסורת שולחת את המנוע לסל"ד גבוה וזה יוצר תחושה שהוא מתאמץ וחסר תנופה. הצליל אינו מזמין אבל בזכות בידוד הרעשים הוא אינו בולט מדי. זוהי חטיבת הכוח השקטה והמעודנת בחבורה. למרות שעל הכביש התחושה איטית משמעותית, הפער בפועל מול האיוניק אינו גדול. מבחן ההאצות גילה שבשבריר השנייה הראשוני היא מגיבה מהר יותר למצערת. אבל מיד לאחר מכן הנירו פותח פער משמעותי וגם האיוניק מקדימה אותה במעט.
 
וההבדל אינו רק ביכולת אלא גם בדרך בה פועלות חטיבות הכוח האלה. הקוריאנים, כפי שהצהירו, יצרו היברידיות שמעניקות תחושה דומה לזו של מכונית רגילה, ואילו באוריס ברור שמדובר במשהו אחר; היברידי, למעשה.
 
מבחן התועלת
בחלק המגוון של המסלול שכלל קטעים מאומצים הראו מחשבי הדרך של צמד הקוריאניות 14.1 ק"מ/ל' וזה של היפנית 13.8 ק"מ/ל' - ונראה שמדובר בהבדלים זניחים. אולם לאחר התדלוק ובחישוב צריכה בפועל, התגלה סיפור אחר; איוניק ונירו דייקו, ואילו אוריס הייתה אופטימית ב–10%, כך שהצריכה בפועל שלה הייתה 12.4 ק"מ/ל'.
 
הצריכה בעיר, עם תיקון מתבקש, היא של 17.5 ק"מ לליטר ליונדאי ולקיה, 16.4 ק"מ/ל' לטויוטה. בשיוט בכביש 6 עמדה הצריכה, לאחר אותו תיקון, על 22.7 ק"מ/ל' לאיוניק, 21 ק"מ/ל' לנירו ו–17.9 ק"מ/ל' לאוריס.
 
 
בין שיבושים לפניות  
גם בהתנהגות יש דמיון בין הקוריאניות ובין עצמן - והן טובות מהותית מהאוריס. ההגה חסר דיוק בשתיהן ומשתפר מעט במצב 'ספורט', אבל הוא טוב משמעותית מזה הקל מדי והמעורפל שבאוריס. העובדה שהקוריאנים ריכזו את הסוללות במרכז מורגשת. שתי המכוניות מגיבות טוב יותר להפניית ההגה, ומתנהגות באופן שעשוי אף ליהנות. הנירו, על צמיגים צרים יותר ועם גובה רב יותר, מתמסרת בקלה רבה יותר מבחינה זו. היא אמנם מאבדת אחיזה מהר יותר אך מגיבה באופן נכון. האיוניק הנמוכה והמרוסנת שגרתית יותר לנהיגה; האחיזה עדיפה והיא פחות ממהרת "להתנהג", אבל גם היא מציגה יכולת דינאמית נאה.
 
 
האוריס נחותה מהותית. זה מתחיל כאמור בהגה וממשיך בחוסר הריסון של המרכב, וכאשר תנאי הכביש הופכים מעט מורכבים נראה שהיא לא מבינה מה רוצים ממנה ואינה נוסכת ביטחון. ולכל אלה מצטרפים בלמים היוצרים תחושה מוזרה; הם מייצרים רעשים מוזרים בעיר, נכנסים לפעולה באופן עצבני ולא פרוגרסיבי, גוררים ללא צורך הפעלת ABS והבהוב חירום וגם בקרת היציבות עצבנית מדי. כל זה מוכר במכוניות היברידיות - אבל בקוריאניות המצב עדיף בהרבה. מבחינה דינמית הן בטוחות יותר וצפויות לטובה, למרות שגם אצלן יש מקום לשיפור.
 
הסיפור יותר מורכב כשעוסקים בנוחות. הנירו הוא הפחות טוב בעיר, שם הוא "עסוק" על שיבושים קטנים, נע מדי על הגדולים ומייצר הרבה רעשי כביש. ביונדאי פחות רעשי כביש ופעולת מתלים בשלה, נוחה ומרוסנת יותר. האוריס מעט פחות נוחה מהאיוניק על שיבושים קטנים אבל פעולה שקטה יותר של המתלים והחרשת רעשי הכביש יוצרות לעיתים תחושה נוחה יותר. 
 
 
 
מחוץ לעיר האיוניק שוב עדיפה במעט מהנירו על שיבושים קטנים ומרוסנת ממנו. הנירו עדיף על השיבושים הגדולים ועדיין משדר שמערך המתלים עסוק. ושוב האוריס שקטה ונעימה יותר ומעלימה טוב יותר שיבושים קטנים, אבל כשהמהירות עולה תנודות המרכב בה גדולות מדי.  
 
הכרעה קשה  
בסופו של דבר קיבלנו מבחן צמוד. לא מפתיע כשמדובר באחיות מקוריאה, אבל כן ככל שזה קשור לאוריס. ציפינו שהיא תתקשה מול המתחרות החדשות אבל היא לא הייתה רחוקה מהן. האוריס הייתה רוב הזמן הנעימה לנוסעים מבחינת שקט ועידון, ויש לה את תא המטען השימושי ביותר. אבל הצמד הקוריאני פחות מתפשר ונכון יותר בנהיגה. הוא נמרץ יותר והתחושה בו "פחות היברידית" ומוכרת יותר, שני הדגמים מרווחים מהאוריס ורמת האבזור שופעת ועדיפה.
 
בין הקוריאניות קשה לבחור וגם זה לא מפתיע. האיוניק מביאה קצת יותר נוחות, שקט ואבזור, וגם אחריות עדיפה*; הנירו זריז ומרווח יותר והעיצוב אופנתי בהרבה. הקוריאנים דיברו על רצון ליצור היברידית שתתנהל כמו מכונית רגילה, אבל נראה שבאיוניק הם "הצליחו מדי". היא טובה ומעניקה תמורה מצוינת, אך היא גם אפרורית מדי. בנירו, בזכות פניה לפנאי, התחושה מיוחדת יותר והוא מציע גם ערך מוסף בזכות המבנה שלו - ולכן העדפנו אותו.  
 
 
* אחריות איוניק: 5 שנים או 100,000 ק"מ; 7 שנים או 150,000 ק"מ למערכת ההיברידית. 
 
 

90 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 90
    המבחן הבא : טסלה החדשה מול קיה פיקאנטו (בכוונה לא הברידית). טסלה חשמלית עדיפה!   ל"ת

    ללא תוכן

    25.11.17 | 08:24תום

  • 89
    כולן דרעק. אם חשמל אז נטו חשמל.   ל"ת

    ללא תוכן

    24.11.17 | 08:34טסלה

  • 88
    הטויוטה זה רק שם מכונית מזעזעת   ל"ת

    ללא תוכן

    24.11.17 | 07:55בעל ניסיון

  • 87
    קצת מהניסיון שלי בבחינת ההיברודיות

    1. כבעל נירו - אכן מעדיף מפתח מאשר הנעה בכפתור כך גם מתרגלים לכבות מנוע בעת תדלוק.

    2. לבלם העזר ברגל מתרגלים מהר - הוא בעל 2 מצבים בלבד פתוח או סגור
    3. לתא המטען באיוניק, למרות גובהו יש יתרון בהיותו ללא "מדרגה" וניתן לשלוף מזוודה או כל מטען ללא צורך בהרמה מעל מדרגה.
    בסה"כ ההחלטה בבחירה אכן היתה קשה כי לכל אחת יתרונות וחסרונות לעומת האחרים. הנירו היא פשרה המשלבת היברידי עם קרוסאובר.

    17.11.17 | 09:57ישראל

  • 86
    אלו היברידיות ? הונדה crv 2000 שלי עושה קרוב להם

    בלי החרטא של היברידי

    16.11.17 | 06:55יענקל

  • 85
    82 שכחת לשתות היום שמן ברקס?   ל"ת

    ללא תוכן

    06.11.17 | 09:31אתה פולט עשן

  • 84
    כתבה מצויינת אשקול לרכוש לפי ההמלצות

    שמחתי על ההשוואה המקצועית  אשקול לרכוש את הרכב הבא לפי ההמלצות בכתבה

    05.11.17 | 09:24יוסי בן חנן

  • 83
    אין כמו יונאי איוניק

    בתור אחד שנוסע ברכב הנ"ל  כמעט שנה, ובדיקה מעמיקה החלטתי לרכוש את איוניק . רכב שקט מאוד,נוסע מעולה, חסכוני כמובן, נעים בפנים .

    04.11.17 | 09:58פדידה מוריס

  • 82
    80 זה מהנוכלים של ביבי. למדת מילה נוכל?רכב מ 2012 משווים לרכב מ2017/8?

    אצל ביבי בכלא הכל יהיה אפשרי. טויטה רכב פי 2 מכל קוריאנית ויש להםם פריוס דור 4 חדש שמשום מה "שכחו" להכניס להשוואה. ברור מי שילם פה למי ומי שלח סיגרים למי, במדינת המתנות והקומבינות של ביבי 

    04.11.17 | 07:15ממי

  • 81
    דלק

    שלושת המכוניות יקרות אבל מה בדיוק מועילה ההיהרידיות אם צריכת הדלק של מנועי טורבו ובעיקר טורבו דיזל נמוכה באופן משמעותי?

    02.11.17 | 06:43יוחאי טויוטו

  • 80
    כתבה עניינית ומצוינת

    לא מבין את ההתלהמות והחמוציות, הכתבה הגיונית לכל בר דעת המבין מעט בשוק המכוניות ומכיר את הדגמים הנ"ל.


    חבל מאוד שבארץ יודעים רק להתלונן.


    01.11.17 | 10:34שחר

  • 79
    השוואה מעוותת

    לוקחים שני רכבים שרק הושקו ומשווים לרכב שהושק ב-2012, כשלאותו היצרן יש רכב היברידי חדש- טויוטה פריוס דור 4.

    מקומם ומעלה תהיות לגבי אובייקטיביות הכתבה.

    01.11.17 | 10:21רני

  • 78
    טויוטה זבל של אוטו

    מתי תבינו שטויוטה זה כבר לא יפני   זבל טורקי וסיני

    30.10.17 | 10:01edig2006

  • 77
    פעם חשבתי שמה שאוטו כותבים זה אורים ותומים...

    פעם האמנתי להם כמעט בצורה עיוורת.

    היום אני קצת מפקפק ולא לוקח את הכתבות שלהם יותר מדי ברצינות.

    באופן כללי, ה"אובייקטיביות" מתקשה להתנער ממגמתיות, ומדעות אישיות.

    30.10.17 | 09:07קובי אזור חיפה

  • 76
    כתבה לא רצינית ומגמתית. לא מתיע   ל"ת

    ללא תוכן

    30.10.17 | 07:24עמית

  • 75
    בלם רגל זה הכי נוח, מי כותב את השטויות האלו אצלכם   ל"ת

    ללא תוכן

    27.10.17 | 09:29בלם רגל-

  • 74
    בלם רגל זה הכי נוח, מי כותב את השטויות האלו אצלכם   ל"ת

    ללא תוכן

    27.10.17 | 09:29בלם רגל-

  • 73
    הטובה ביותר לקסוס ct200h   ל"ת

    ללא תוכן

    27.10.17 | 09:14אהוד

  • 72
    פנס ראשי ליונדאי היוניק עולה בארץ 12000 ש"ח!!

    כלמוביל תעשה הכל שתרכשו רכב הברידי, הרכב מלא חלקים שבזמן תאונה תצטרכו להחליף בעלות של עשרות אלפי שקלים לכמה חלקים בודדים 

    25.10.17 | 09:42שש

  • 71
    פנס ראשי ליונדאי היוניק עולה בארץ 12000 ש"ח!!

    כלמוביל תעשה הכל שתרכשו רכב הברידי, הרכב מלא חלקים שבזמן תאונה תצטרכו להחליף בעלות של עשרות אלפי שקלים לכמה חלקים בודדים 

    25.10.17 | 09:42שש

  • 70
    פנס ראשי ליונדאי היוניק עולה בארץ 12000 ש"ח!!

    כלמוביל תעשה הכל שתרכשו רכב הברידי, הרכב מלא חלקים שבזמן תאונה תצטרכו להחליף בעלות של עשרות אלפי שקלים לכמה חלקים בודדים 

    25.10.17 | 09:42שש

  • 69
    פנס ראשי ליונדאי היוניק עולה בארץ 12000 ש"ח!!

    כלמוביל תעשה הכל שתרכשו רכב הברידי, הרכב מלא חלקים שבזמן תאונה תצטרכו להחליף בעלות של עשרות אלפי שקלים לכמה חלקים בודדים 

    25.10.17 | 09:42שש

  • 68
    פנס ראשי ליונדאי היוניק עולה בארץ 12000 ש"ח!!

    כלמוביל תעשה הכל שתרכשו רכב הברידי, הרכב מלא חלקים שבזמן תאונה תצטרכו להחליף בעלות של עשרות אלפי שקלים לכמה חלקים בודדים 

    25.10.17 | 09:42שש

  • 67
    להשוות בין יפני לבין קוריאני זה לא רציני.

    אם משכללים נתונים חשובים לצרכן כמו אמינות ושמירת ערך בשוק המשומשות, טויוטה לא סופרת את הקוריאניות האלה.


    פח מעוצב וגאדג'טים לא הופכים רכב לרכב מוצלח לאורך זמן למרות שהישראלים חובבי עיצוב.

    מה גם שנירו  בקטגוריית רכב פנאי, לכן ההשוואה לא נכונה.


    בכל אופן - רכבים בקטגוריה הזאת עדיף לקחת בליסינג או משוק המשומשות חבל על ההשקעה.

    24.10.17 | 19:07איתי

  • 66
    מאיר - המערכת לא יכולה למנוע תאונה בכל מצב

    לא מכיר ספציפית את המערכת באיוניק, אבל בחלק מהמכוניות היא עובדת רק עד מהירות מסוימת (בדרך כלל סביב 50 קמ"ש), באחרות היא לא תפעל אם נראה לה שהנהג מגיב (עזב את הגז, נגע בברקס וכן הלאה). לכן צריך לדעת מה בדיוק קרה במקרה שלך כדי להבין אם מדובר בתקלה, או פשוט במקרה שלא מכוסה על ידי המערכת. 

    12.10.17 | 22:31ארצברג

  • 65
    לבעלים של האיוניק - מה שאתה מכנה "מנוע חשמלי קטן"

    הוא למעשה גנרטור. הוא לא מסתובב כדי לתאם מהירויות בין המנוע החשמלי הגדול למנוע הבנזין, אלא מסתובב בהתאם להפרש המהירויות בין מהירות הכניסה למפצל ממנוע הבנזין למהירות היציאה לגלגלים. כמו בכל דיפרנציאל, היציאה השניה - למנוע החשמלי הקטן במקרה הזה - מקבלת את "עודף" המהירות. 

    הגנרטור הזה טוען את המצבר, שבתורו מניע את המנוע החשמלי הגדול - זה שמחובר לגלגלים. כך שאין שום קשר בין האצת "המנוע הקטן" לבין התאוצה של הרכב. 
    או במילים אחרות - התאור שניתן על ידך ועל ידי צ'יבוטרו שגוי. מה לעשות, לפעמים לא מספיק לראות סרטונים - צריך גם להבין אותם. 
    והדמיון בתיאורים ובשפה בינך לבין צ'יבוטרו גדול מכדי להיות מקרי - ולכן לא מפתיע שלא הכחשת שאתה זה הוא, ולהפך. 

    12.10.17 | 22:29משה

  • 64
    לא לקנות

    לא לקנות רכב חדש היבואנים בפאניקה מתחילים להוריד מחירים לא לקנות אנחנו ננצח את החזירות

    14.09.17 | 15:26יהודה

  • 63
    טויוטה

    מניסיון עם האוריס (לא בארץ אלא בגרמניה) הרכב מאד לא נוח, תנוחת ישיבה גרועה, המתלים גרועים ומעבירים כל מהמורה ליושבים ברכב, הגימור זול, ההגה לא מדוייק ולא אינפורמטיבי (כנראה חשמלי ומתוגבר מדי) בסך הכל רכב מאד מאכזב אלא שבגרמניה (אני קבלתי אותו מהעבודה) הוא יחסית לא יקר ולמרות זאת כמעט לא רואים שם טויוטה.

    14.09.17 | 15:07אלכס

  • 62
    עשיתי תאונה עם איוניק, אין עצירה אוטונומית?

    אחת הסיבות בגללן בחרתי ביונדאי איוניק, היתה הבטיחות והנושא של בלימה אוטונומית. לצערי פגעתי באחורי הרכב שלפני ומערכת הבלימה האוטונומית לא פעלה. פניתי ליבואן והם ענו לי בשפה "משפטית" שהאחריות עלי. תודה, את זה אני יודע, אבל עדיין לקוח מאוכזב. 

    מה שכן: צריכה ממוצעת של 21 ק"מ לליטר (רובה מחוץ לעיר)

    13.09.17 | 20:01מאיר

  • 61
    משה מתגובה 60, מה שגוי?

    הנייר סובל הכל. קל לכתוב "שגוי" כשלא מפרטים ולא מסבירים. אז אולי תטרח תסביר? 

    אני בדקתי את הנושא בסרטונים שמפרקים את המכלולים של טויוטה מול המצלמה (יש גם כאלה שמראים אנימציה ומספרים מעשיות).
    לטויוטה יש מערכת פלנטרית שמחברת את שני המנועים החשמליים ומנוע הבנזין. לגלגלים יוצא כח מהחלק שמחובר למנוע החשמלי הגדול. כשהמנוע החשמלי והבנזין יסתובבו במהירות שונה, המנוע השלישי צריך להסתובב גם הוא.

    13.09.17 | 18:17בעלים של איוניק

  • 60
    איזה קטע שציבוטרו והבעלים של האיוניק, שהגיבו אחד אחרי השני

    משתמשים באותם מונחים בדיוק ("תאוצת חירום") ומפרטים שניהם את אופן פעולת המערכת בטויוטה (בצורה שגויה, אגב, אבל לא קריטי). בכלל לא ברור שזה אותו בנאדם שהגיב פעמיים כדי ללכלך על הטויוטה וה"תגובה העצלה" שלה... כל כך שקוף שזה מביך.

    06.09.17 | 20:04משה

  • 59
    מעכב חמצון, חסר לך חמצן במוח? איפה ראית מכונית מיני במבחן הזה?

    האוריס והאיוניק משפחתיות. הנירו משפחתית האצ'בק קצת מוגבהת, לא יותר (הבסיס זהה לאיוניק. אחד לאחד). אז מי פה המיני?
    והפריוס עולה בערך עשרת אלפים שקלים יותר מכל המכוניות שבמבחן, אז איך בדיוק היא מתאימה לפה?

    06.09.17 | 20:01ארצברג

  • 58
    היברידית הטובה בישראל

    ללא הפחתה של כמעט 100 אחוזי מס לא היו נמכרות. יברידיות בארץ. ואם כבר הפחתת מס עדיף גדולה לכן סדרה 3 של במוו או c class של מרצדס אכן מגיעות מאובזרות יחסית למחיר המחירון שלהן. 

    01.09.17 | 16:28בקרל

  • 57
    קרינה

    התגובות כאן לחששות מקרינה הן ממש מטומטמות, אז מה אם יש קרינה מהמיקרוגל בבית או מהסלולרי? צריך להוסיף עוד חשיפה במכונית? ובעיקר כאשר יש ילדים קטנים שיושבים מאחורה? מענין אותי למה חברות הרכב לא מפרסמות תוצאות לקרינה במכוניות היברידיות וממש מתעלמות מהנושא. לפני כמה שנים המשרד לאיכות הסביבה פירסם נתונים ונידמה לי שהטויוטה פריוס דור שני ושלישי יצאו בסדר ללא הבדלים גדולים ברמות הקרינה בהשוואה למכוניות רגילות. לעומת זאת בהונדה סיביק ההיברידית (מודל ישן מלפני כמה שנים ) התגלו רמות קרינה קצת יותר גבוהות ואם אינני טועה בנק לאומי שהיו לו מכוניות כאלה בליסינג החזיר אותן. עכשיו יש דור חדש של מכוניות היברידיות ומענין לדעת מה המצב וזה בעיקר כאשר ילדים יושבים במושב האחורי ממש על הסוללות.

    30.08.17 | 11:21נחמן

  • 56
    חחח אין אין כמו טויוטה

    כתבה ממומנת .

    אין מה להשוות בכלל את הטויוטה לשתי העגלות האלה 

    19.07.17 | 10:57אזרח

  • 55
    ל-34 מנוע חשמלי לא צריך טיפול

    אין צורך במערכות שימון וקירור.
    מנוע חשמלי קטן וזול משמעותית ממנוע בנזין.

    19.07.17 | 07:02א

  • 54
    נוהג באיוניק 5 חודשים

    כאחד שנוהג ביונדאי איוניק כבר 5 חודשים , אני נהנה מכל רגע.

    הדגם המאובזר יותר , מפנק , נעים , חסכוני מאוד - 20 קמ"ל בבדיקה מדוקדקת שאני מבצע בכל מילוי דלק.

    תחשבו על האחריות - 5 שנים לכל המכלולים + 7 שנים למערכת ההיברידית.

    בקיצור ממליץ מאוד.

    16.07.17 | 14:36אורי

  • 53
    כתבה ממומנת?

    למה לא משווים את האיוניק לפריוס? מכונית בגודל שומה עם מאפיינים דומים. הכתבה משווה מכונית מיני למשפחתית וSUV אז מה אם יש להם מנועים הברידים מדובר בחיות שונות מאד.

    16.07.17 | 07:48מעכב חמצון

  • 52
    יונדאי איוניק פלאג אין או הייבריד

    ולמי ידוע מתי צפויה להגיע לשיווק בארצנו ה

    IONIC_PLUG IN HYBRID 
    ההבדל המהותי בין ההיברידי הרגיל והפלאג אין שהפלאג אין מצוידת במצבר 8.9 קוט"ש לעומת ההיבריד הרגיל 1.6 קוט"ש ,הפלאג אין יכולה לנסוע 60 ק"מ בין טעינות על חשמל בלבד ולעניות דעתי כדאי לחכות הפלאג אין כבר רץ בקוריאה 

    11.07.17 | 16:03יהודה

  • 51
    הבדלים בין מערכות ההנעה (למגיב 1)

    לטויוטה משלב מנועים שהוא גם תיבת הילוכים. מערכת שמשלבת את המנוע החשמלי הגדול, מנוע הבנזין והמנוע החשמלי הקטן (במערכת פלנטרית, כאשר מוצא החשמלי הדגול יוצא לגלגלים). למעשה כדי לשלב את החשמלי הגדול והבנזין (לאו דוקא באותה מהירות) יש לסובב את החשמלי הקטן במהירות תואמת. תגובת המצערת של הטויוטה מרגישה עצלה (למעט כשלוחצים עד הסוף ןהמכונית נכנסת למצב של "תאוצת חרום"). אני חושב שזה קשור לצורך להאיץ את המנוע החשמלי הקטן.


    ליונדאי ציר משותף לשני המנועים שנמצא *לפני* תיבת ההילוכים. כדי שהם יוכלו לפעול יחד הם צריכים להסתובב באותה מהירות. כאשר עוברים מחשמלי לבנזין מנוע הבנזין מאיץ למהירות המשותפת לפני ההשתלבות. סה"כ ליונדאי (גם לקיה כמובן) יש 4 (!) מצמדים: אחד לכל מנוע, ו-2 בתיבה.

    11.07.17 | 10:29אדון צ'יבוטרו

  • 50
    קיה-תבה ממומנת

    אחרי שנסעתי בטויוטה פריוס ובאיוניק, ונכנסתי לתא הנוסעים של הנירו בחרתי באיוניק. ואני לא מצטער. 20.5 קמ"ל אמיתי משולב, אגב.


    מעניין אם מחבר הכתבה באמת ראה את תא הנוסעים של הנירו או שכתב משהו שנציג מכירות אמר לו. ביקור בתא הנוסעים של הנירו הספיק לי כדי לוותר על נסיעת מבחן. תא הנוסעים של האיוניק נעים. של הנירו קודר ודל (ומבאס). לנירו מרווח הראש וצל מאחור עדיפים. אישית מעדיף תא המטען של האיוניק. בנירו צריך לערום (שניהם 5 דלתות).

    המערכת של טויוטה עצלה בתגובות המצערת שלה (למעט "תאוצת חרום"). כנראה בגלל צורת השילוב בין החשמלי לבנזין. מחייב פעולה של מנוע חשמלי נוסף (קובע את היחס ביניהם - בתכל'ס גיר). מצד שני המערכת של טויוטה קומפקטית יותר. החיסרון של הקוריאנים: הרבה מצמדים (4).

    נשמע לי מוזר שהמכונית האווירודינמית פחות והכבדה יותר היא יותר נמרצת למרות כשלשתיהן אותה יחידת כח בדיוק. כשצריכת הדלק קרובה. ואיך הם הגיעו למסקנה שההתנהגות של רכב יותר כבד עם מרכז כובד גבוה היא יותר "מהנה"/"טובה"?

    11.07.17 | 09:50בעלים של איוניק

  • 49
    יש לי אוריס כבר שנה

    אז ככה,

    כוח דווקא לא חסר (אם מקפידים על כפתור POWER לחוץ ולא מרחמים מדי על דוושת התאוצה). נסיעה שקטה ועדינה על חשמל בלבד אורכת לא יותר מחמש דקות - המצבר החשמלי הוא בדיחה......

    מה שמעצבן במיוחד זה בידוד רעש ממש חלש ודיבורית מובנית שמכניסה רעשי סביבה איומים - ממש מתחת לכל ביקורת !
    כל מי שאני מדבר איתו בזמן נסיעה מתלונן על הרעש ואומר לי לזרוק את הדיבורית לפח. אני עונה שצריך לזרוק את האוטו בעצם. ברגע שאני עובר למצב רמקול בטלפון, נשמעת אנחת רווחה מהצד שני אבל אז אני לא בדיוק שומע .....

    גם סביבת המחוונים מתאימה בעיקר לנמוכי קומה (ואני ממש לא ענק), בפועל, בישיבה זקופה, אני לא מצליח לראות את החלק העליון של מד המהירות בגלל ה"צינור" הפלסטי העיצובי שעוטף אותו. מזל שאפשר להציג את המהירות בצורה מספרית בצג הדיגיטלי המרכזי.

    09.07.17 | 22:01אילן

  • 48
    נראה לי שאתה צריך לישון. אתה מדבר שטויות   ל"ת

    ללא תוכן

    07.07.17 | 19:32משה

  • 47
    לקבל הטפה על "מביך" ממי שקורא לסיוויק "מאסל קאר"... :-D

    כאמור, משה, אם לא היית קיים - היו צריכים להמציא אותך.

    07.07.17 | 16:46ארצברג

  • 46
    אין מייל מערכת. בצור קשר יש רק טופס פניה.

    אם היה היו מפרסמים בכל כתבה. לך תמצא את בטור של העורך. פעם בחודשיים שלושה מפרסמים וגם אז בדרך כלל לא כתוב. אולי בעיתון יש, אני לא יודע, אני לא מנוי עליו. פעם הייתי אבל הפסקתי. 


    וחוץ מזה, גם אם יש מייל מערכת/עורך ככה אפשר לפנות לכל הכתבים. אולי מישהו ירים את הכפפה. 

    זה בסדר. אתה לא חייב להגיב. אתה רק ממשיך לסתור את עצמך. מביך. 

    06.07.17 | 21:37משה

  • 45
    וואלק משה, אם לא היית קיים, היו צריכים להמציא אותך...

    אין מייל למערכת? יש אפשרות לשלוח מייל כאן באתר, והמייל של העורך מפורסם בכל טור עורך.
    ולכל אחד יש זכות לדעה, זה נכון - אבל אתה מגדיר כ"דעה" גם דברים שהם לא דעה, אלא עובדות וזה כבר מגוחך.
    על סמך מה החלטת ש"אחרי 8 שנים כמעט אין מיץ בסוללה והיא דורשת החלפה"? אתה חושף פה במשפט אחד בורות מוחלטת באיך עובדת הסוללה ברכב היברידי - ובאיך עוברת הבקרה שלה ברכב היברידי. כשהתאים בסוללה יורדים מתחת לסף מסוים - מה שאתה קורא בלשון ההנדסים המדויקת "מיץ", נדלקת נורת התרעה ומחליפים סוללה. זה לא שזה לא קורה, זה פשוט נדיר למדי - יותר נדיר מהצורך להחליף מנוע.
    והנה תרגיל שבטח תצליח לעשות עם מחשבון - אם נדרשת החלפת סוללה אחרי 200,000 ק"מ, שבהם עשית 20 ק"מ לליטר במקום 12 ק"מ לליטר - מה שווי הדלק שחסכת?

    06.07.17 | 20:22ארצברג

  • 44
    ארתברג

    אתה כמעט לוקח את זה אישית. מה אכפת לך שאני מביע דעה? אם היה מייל לשלוח למערכת אולי הייתי עושה את זה שם אבל אין. אני שולח בתגובות. 


    ככה גם מי שחושב כמוני יכול לשתף את דעתו. 

    אם אתה לא מסכים - זכותך לטעות. לא צריך להיפגע. 

    ואני מסכים שאנשים צריכים לבדוק שמן וחום מנוע כדי שמנועים יתקלקל פחות ממצברים. אבל עדיין, אחרי 8 שנים כמעט אין מיץ בסוללה והיא דורשת החלפה. זה שלא מחליפים ונוסעים רק על בנזין מבטל את כל היתרון של ההיברידי. 

    06.07.17 | 15:21משה

  • 43
    גם סוללה לא מחליפים אחרי 8 שנים. זה לא מסנן שמן

    שמחליפים במועד קבוע, אלא חלק שמחליפים כשמתקלקל. בדיוק כמו מנוע...

    ובינתיים, אחוז המכוניות בנות השמונה שהחליפו בהן מנוע גדול בהרבה מאחוז המכוניות ההיברידיות בנות השמונה שהחליפו בהן מצבר. לך תראה כמה מכוניות צעירות יחסית מגיעות למוסכים להחלפות מנוע בגלל אנשים שלא שמים לב כשהמנוע מתחמם. 
    ולגבי הסרט - כדאי שתפנים, באתר הזה הם עולים אחרי הכתבה הכתובה, והם תמיד יכללו את אותן דעות ואותו פסק דין. מה שמתווסף הוא המדיה השונה, למי שאוהב ווידאו. 
    אז אתה יכול להפסיק להציף את האתר בתלונות שלך - או לחלופין לעשות את מה שהבטחת ולעזוב בגלל זה. 

    06.07.17 | 14:54ארתברג

  • 42
    לארצברג

    כמו החלפת מנוע? איזה רכב אתה קונה ומצפה להחליף מנוע כל 8 שנים? ובוא נזכיר לך שיש גם מנוע אמיתי שם מתחת למכסה. 


    ואורן צודק. חלק גדול מהטעינה מגיע מהמנוע. 

    לגבי הווידאו. הוא אומר בדיוק את מה שהכתבה אומרת. להעלות אותו בנפרד תקופה ארוכה אחרי שהמבחן פורסם לא מוסיף כמעט דבר. לא מקצועי להפריד ביניהם. 


    05.07.17 | 14:40משה

  • 41
    לאורן ומשה

    משה, זה עלה שוב כי התווסף וידאו. פרט קטן, אבל די בולט. 

    ומכיוון שסוללה של רכב היברידי מחזיקה 8 שנים ויותר, אז החלפה שלה היא כמו החלפה של מנוע. לא מכניסים את זה לחישוב השוטף. 
    אורן - ה"רווח" ברכב היברידי הוא האפשרות למחזר את אנרגית הבלימה. חשמל שנטען על ידי המנוע ומשמש כדי להניע את הגלגלים לא תורם לחסכון, זה בסך הכל דרך להעביר את התנועה, כמו תיבת הילוכים. 
    המנוע החשמלי גם מאפשר לכייל את מנוע הבנזין בצורה חסכונית יותר מבלי לפגוע בביצועים, וזה החלק השני של החסכון בדלק ברכב היברידי. 

    05.07.17 | 13:55ארצברג

  • 40
    ל35. כנראה שאתה לא כלכלן ולא מהנדס

    אין שום רכב היברידי שנטען אך ורק מבלימות.

    רוב הטעינה מתבצעת ע"י המנוע, ועל מה המנוע עובד? דלק. ודלק זה דבר מאוד יקר בארץ.

    בלימות מהוות רק 10-15% מסך הטעינה במצברים של רכבים היברידים.

    05.07.17 | 10:05אורן

  • 39
    מה הפואנטה? כבר העליתם את המבחן הזה

    וארצברג, נמכרת או לא. בעוד כמה שנים צריך להחליף סוללה. נראה אם זה לא יחזיר את החיסכון בדלק לאורך השנים...


    שלא לדבר על הזיהום שסוללה כזו מייצרת. חבל לקשקש סתם. המהנדס צודק. 

    05.07.17 | 09:33משה

  • 38
    בנסיעת שיוט ארוכה בלי בלימות אתה במילא חסכוני

    מאוד...

    מוזר בעינך או לא, זו עדיין התצורה הנמכרת ביותר של רכב היברידי. ועובדה שזה חוסך דלק. 

    04.07.17 | 23:48ארצברג

  • 37
    ל-35

    לא ידעתי האמת שהן מונעות אך ורק על ידי בלימה. מה אם אני עושה נסיעות ארוכות בלי הרבה בלימות? להסתמך על מנוע הבנזין החלש? גם אקבל ביצועים נוראיים וגם אצרוך המון דלק (כתוצאה מכך).

    זה מודל מוזר מאוד בעיניי. או רק בנזין או חשמלית מלאה.

    04.07.17 | 17:03המהנדס

  • 36
    לדעתי אין תחרות בכלל, האוריס לפח האשפה.

    עוד מכונית עלובה וחלשה של טויוטה.

    04.07.17 | 14:41שי

  • 35
    אתה כנראה מהנדס, אבל לא כלכלן...

    החשמל לא עולה כלום. זה לא שחיברת את האוטו לשקע החשמל - הוא נטען בבלימה. 


    04.07.17 | 13:34ארצברג

  • 34
    חסכונית בדלק- אבל כמה עולה בכסף? הרי גם חשמל עולה כסף

    אם בתוספת החשמל יוצא יותר יקר ממשפחתית בנזין רגילה אז לא הרווחנו כלום... כמה עולה החשמל שהיונדאי צורכת ל-100 ק"מ?

    תמיד מתעלמים מזה וזה גורר חישוב עלויות מוטה לחלוטין!
    בנוסף- כמה הטיפול (אחזקה) במנוע החשמלי גורר עלויות נוספות? צריך לטפל פה בשתי יחידות הנעה ולא אחת כמו במכונית רגילה. גם זה עולה כסף.

    דבר אחרון הוא הביצועים- הן תמיד פחות מהנות לנהיגה. אסטרה ומאזדה לא רואות אותן ממטר...

    03.07.17 | 23:04מהנדס

  • 33
    ומי המובילה ברמת הקרינה?   ל"ת

    ללא תוכן

    03.07.17 | 19:38המדען

  • 32
    רכב יונדאי האיוניק איכותי, בטיחותי, נעים לנסיעה וחסכני.

    כבעלים של רכב יונדאי האיוניק אני יכול להגיד שהרכב חסכני באמת ונותן תמורה מלאה
    להשקעה.



    כמי שמחזיק
    ברכב מינואר 2017 אני יכול לומר שתצרוכת הרכב  אצלי היא 5 ליטר ל-100 ק"מ. מה שאומר 20
    ק"מ לליטר. כש- 79% אני נוסע בנסיעה חסכנית. 20% נסיעה רגילה ו- 1% נסיעה
    אגרסיבית. החיסכון החודשי בכסף משמעותי וזאת לאחר ששנים רבות החזקתי ברכב מאזדה
    לדורותיו.



    לרכב אביזרי
    בטיחות פעילים ששומרים על הבטיחות ועל חיי הנוסעים כמו ברכבים היוקרתיים מבלי
    להוציא על כך מאות אלפי שקלים וזה חשוב מאוד אם משפחתכם יקרה לכם.



    01.07.17 | 17:52יעקב קדוש

  • 31
    פיריוס s המשפחתית ה מ ש ל מ ת   ל"ת

    ללא תוכן

    30.06.17 | 13:57eyal

  • 30
    בעל איוניק מזה 4 חודשים

    כתבה לא אובייקטיבית בעליל. אני בעל איוניק מזה 4 חודשים. 9000 קמ. עושה 1 ל 21. רכב מאוד נעים. מרווח. מאובזר. זריז מבחינת תגובות מנוע. שקט במהלך הנסיעה. קצת חששתי משיכוך הדרך בגלל חתך הצמיגים אבל חייב לומר שלא מרגיש בעיה וגם לא הילדים מאחורה שנהנים מהמרווח והמזגן. רכב תענוג. קלאסי לפקקים.נסעתי גם על נירו מספר פעמים לפני שרכשתי את האיוניק. הוא היה כבד ואיטי. אבזור פחות טוב. מרגיש רכב זול יותר ולא מפנק. תא מטען של איוניק הרבה יותר גדול משל הנירו ויותר נוח. תנוחת הנסיעה של הנירו היא היתרון היחיד שלו על האיוניק. מבחינתי לפחות הבחירה מוצלחת ביותר. נהנה מכל רגע. ולכל הפחדנים מהקרינה- אתם סופגים הרבה יותר מהסלולרי שלכם ואינסוף מכשירים בבית ובעבודה- כמה מכם בדקו בשנה האחרונה את המיקרוגל שלכם מפני דליפה.... בתור מהנדס אלקטרוניקה בעצמי ומתמחה בתחום בדקתי את הנושא ואני רגוע.קנו איוניק ותשאירו אבק לכל היתר. אין לי שום קשר לחברה. סתם לקוח מרוצה שגם מבין עניין

    28.06.17 | 23:30שחר

  • 29
    מגיב 26

    הונדה גאז הייבריד שום בעיה מיוחדת.

    27.06.17 | 17:53דור

  • 28
    ל 26 - חזרת מחול אחרי 10 ימים - הכל עובד פיקס.   ל"ת

    ללא תוכן

    27.06.17 | 16:17טטטט

  • 27
    מבחן מעשי על היברידיות בישראל

    נהגתי בכל המכוניות ההיברידיות בישראל, לדעתי היונדאי איוניק עולה על כולם מבחינת נוחות, רעשים, צריכת דלק ועיצוב 

    24.06.17 | 15:04יורם

  • 26
    אשמח לתגובה מבעל היברידית

    אשמח לתגובה מבעל היברידית לאמינות הסוללות אחרי חנייה בהבדלי טמפרטורות גדולים ( יום ולילה ) לשבוע שבועיים ללא הנעה .  האם הסוללה מרוקנת לאחר חניה כזאת ? . 

    24.06.17 | 12:22A

  • 25
    איוניק

    אחרי 3 שנים על הטויטוה סטיישן ההיברידית ושבועיים על האיוניק

    איוניק בגדול

    23.06.17 | 23:34גוני

  • 24
    יושבים במשך שעות 10 ס"מ מבטריה 200 ק"ג וכבלים חשמליים

    לא גורם נזק? גם לא לילדים קטנים? לא ברור ומפחיד... 

    22.06.17 | 09:40קרינה

  • 23
    קרינה מייננת בישבן שלי

    תגיד, דני, אתה גם לא מחזיק בבית טלוויזיה, אין רשת WIFI ולאף אחד אצלכם אין טלפון סלולרי?
    גם כמובן שלא מחממים אוכל במיקרו...
    כן, כולם פולטים קרינה בלתי מייננת - זו שאף אחד עדיין לא הוכיח שגורמת איזה שהוא נזק, וגם אלו שצועקים בכל הכוח שצריך להיזהר בעצם אומרים - אם בודקים לעומק - שכדאי להיזהיר כי אולי, יכול להיות, שיתכן שבעתיד יתגלה שהיא מזיקה...
    בינתיים, רכב היברידי חוסך לך ביקורים בתחנת הדלק - ביקורים בהם אתה נושם אדי בנזין מסרטנים (וזה כבר הוכח. לא אולי ולא יכול להיות. בטוח!)

    21.06.17 | 20:14ארצברג

  • 22
    יונדאי איוניק רכב ממש לא נח   ל"ת

    ללא תוכן

    21.06.17 | 13:07הכי חכם

  • 21
    מה עם נתוני קרינה בלתי מייננת במושב האחורי של ההיברידיות

    מה  עם נתוני קרינה בלתי מייננת במושב האחורי של ההיברידיות    חשוב למשפחה עם ילדים קטנים שיושבים הרבה מאחור? תמיד מתעלמים מזה.

    21.06.17 | 12:24דני

  • 20
    האיוניק

    לפי דעתי האיווניק יונדאי משגעת חבל על הזמן

    21.06.17 | 08:16גיל דוד

  • 19
    אגיד לכם למה הנירו

    הנירו לוקחת בגדול לדעתי, רכב איכותי נוח ובטיחותי אני נהגתי עליו כבר מספר פעמים והיה מהנה מאוד

    20.06.17 | 18:02גיל

  • 18
    קיה נירו במבחן גדול

    לקחתי את הנירו לסיבוב גדול, יצא לי מזה סיפור לא רגיל. כנסו לקרוא

    http://dvashlife.blogspot.co.il/2017/03/blog-post.html

    20.06.17 | 13:34ירון הולנדר

  • 17
    למשפחה ברור שהאוריס הכי פרקטית

    אבל דיזל לא פחות פרקטי 

    20.06.17 | 12:48א

  • 16
    הבנתי שיש בעיה עם הסוללות של האיוניק ויש מספר רכבים מקורקעים

    אשמח לשמוע התייחסות מקצועית

    20.06.17 | 12:00אילן

  • 15
    איוניק אצלי מספר אחת!

    לא אהבתי את העיצוב המשעמם של הנירו..
    האיוניק נותן תחושה יותר צעירה ובניגוד לנאמר בכתבה הפנים ממש לא משעמם ואפרורי.. הוא נקי אלגנטי והמסגרת הכחולה נותן לו טאץ' מגניב.

    ביצועי כביש מפתיעים בעיקר במצב ספורט.
    צריכת דלק ממוצעת 1 ליטר ל-19 ק"מ

    20.06.17 | 11:25אביב

  • 14
    יש בעיות בגירים החדשים של יונדאי קיה תשאלו כל נהג מונית.

    הנירו גם רועשת מאד מהכביש .בידוד רעש עלוב.


    19.06.17 | 20:10הפנתר

  • 13
    יש בעיות בגירים החדשים של יונדאי קיה תשאלו כל נהג מונית.

    הנירו גם רועשת מאד מהכביש .בידוד רעש עלוב.


    19.06.17 | 20:10הפנתר

  • 12
    מה שהישראלי אוהב

    לדעתי הקוריאניות מראות דומיננטיות גם במבחן הזה, כי הם עלו על מה שהישראלי אוהב ומחפש ברכב הביתי. אפשר לקחת את הנירו למשל יש בה עיצוב יפהפה ואבזור עשיר, הביצועים סבבה לגמרי והתצרוכת דלק עם השילוב ההיברידי הופכת אותו לאוטו משתלם ונוח ביותר..

    19.06.17 | 13:41נתי

  • 11
    אחלה של נירו

    בהחלט כתבה מעניינת שמשאירה טעם לעוד וגורמת לרצות לעשות נסיעת מבחן על שניהם. לדעתי המבחן האמיתי הוא בין הנירו לאוריס. הנירו בהחלט מרווחת ויש לה אבזור עשיר וזה מה שבתכלס חשוב לצרכן הממוצע. יכול להיות שהביצועים של טויוטה טיפה יותר טובים כי בכל זאת טויוטה, אבל אפילו בתצרוכת דלק הנירו מדייקת ולוקחת אותה..

    19.06.17 | 13:33שחר

  • 10
    התחלתי להחזיק מהנירו עוד כשפרסמו ש

    שהוא שבר שיא גינס בצריכת דלק לרכב היברידי. נראה שהוא מציע "חבילה" מעולה.

    18.06.17 | 23:19אבי

  • 9
    מכונית נהדרת

    הנירו. 

    הפתיעה אותי לטובה - ציפיתי לגרוטאה חסכונית בדלק וכשעשיתי את נסיעת המבחן התרשמתי לטובה (נוסעת חלק מאד). גם העיצוב עצמו יפהפה. 

    18.06.17 | 23:14ראובן

  • 8
    האוריס סטיישן אינה 4.33   ל"ת

    ללא תוכן

    16.06.17 | 00:53גא

  • 7
    מתי כבר תתקנו את האתר שכל פעם מתרענן באמצע הכתבה?!

    אי אפשר לקרוא ככה פשוט נוראי!

    15.06.17 | 19:30לא יאמן

  • 6
    לטעמי אין בכלל התלבטות, נירו הבחירה שלי.   ל"ת

    ללא תוכן

    15.06.17 | 19:10שי

  • 5
    יש מעט מאוד מכוניות שהן השקעה טובה

    בדרך כלל מכוניות אספנות או אקזוטיות ביצור מוגבל. כל השאר רק מפסידות ערך עם הזמן - שזה השקעה גרועה מאוד. 

    15.06.17 | 18:00משה

  • 4
    הנירו נראה כמו השקעה טובה

    גדול חסכוני ומרווח לדעתי ביחד עם הבטיחות המתקדמת הוא הרכב הכי הגיוני מבניהם

    15.06.17 | 16:51עמרי

  • 3
    נראה שיש לך איזה בלבול - פעם כתבת שהנירו שקט, ופעם שהוא רועש

    בטח התכוונת לאיוניק באחד המקרים. 

    והאם נסעת במכוניות אחת לצד השניה, או בהזדמנויות שונות? כי מספק שמדובר בכביש שונה או שהיתה קצת יותר רוח באחד הימים, כדי לבלבל. 

    15.06.17 | 14:51ארצברג

  • 2
    מעניין שמבחינת נוחות, רעשים וביצועים יש הבדלים משמעותיית בין מבחנים

    נהיגה שלי על שלושתם: הנירו הכי טוב על הכביש מבחינת שקט ונוחות (דומה לאוריס). הנירו פחות נוחה ויותר רועשת מהכביש
    מעניין הפער בצריכת דלק ,בעיקר מחוץ לעיר.

    15.06.17 | 14:17הנסיו שלי שונה

  • 1
    יש הבדלים במימוש המנוע ההיברידי

    בטויוטה המנוע החשמלי עובד במקביל (בסינרגיה) עם המנוע המכני וביונדאי/קיה הוא עובד בטור כלומר ממוקם מאחורי הגיר בציר העברת הכח.
    המימוש של טויוטה מורכב ומסובך יותר ולכן מצריך מנוע חשמלי גדול לעומת יונדאי שלמדה מהנסיון של טויוטה בעצם.

    עוד הבדל גדול הוא בגיר רציף מול דו-מצמדי ולדעתי זה עוד יתרון של יונדאי בהעברת מומנט ובתחושת האצה טבעית יותר (גם פחות רעש) אבל חסרון בפקקי זחילה ובלאי מצמד.

    בדור הבא קונצרן יונדאי/קיה כבר יפתח פער מול טויוטה כי הם ישפרו את העיצוב ויפחיתו משקל בתוספת סוללת ליתיום-יון עדיפה ומחיר נמוך יותר הפער יגדל ויהיה מאוד משתלם לקניה. כיום הכי משתלם זה טורבו בשיקלול כולל.

    מציע לטויוטה להתעורר ולהוריד מיד מחירים לפריוס האיכותית (אוריס לא איכותית מספיק בעיניי).

    15.06.17 | 11:31ברגר

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)