אלפא רומיאו השיקה את דגם הפנאי הקומפקטי החדש שלה, טונאלה, ועשתה זאת באירוע לעיתונאים שנערך באמצעות זום. הדגם החדש הוצג שלוש שנים לאחר שקונספט טונאלה הוצג בז'נבה.

הדגם לייצור דומה לדגם התצוגה, והוא מוצג באיחור של שנה ביחס לתוכנית המקורית. אחת הסיבות לעיכוב היא כנראה הדרישה של היושב ראש החדש של אלפא, ז'אן פיליפ אמפרטו, לשיפור המערך ההיברידי-נטען המוצע עם הרכב.

טונאלה יתחרה בדגמי פנאי קומפקטיים (C-SUV) של מותגי יוקרה: אודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, לקסוס NX ו-UX, מרצדס GLA, קדילאק XT4.

אלפא רומיאו טונאלה 2022 החדש הוצג – המהפך מתחיל
צילום: אלפא רומיאו

עיצוב
אלסנדרו מקוליני, מהאחראים על עיצוב הרכב, התייחס בהשקה לעיצוב שנעשה בהשראת דגמי עבר של אלפא רומיאו, כיוון בעיקר לאלפא  SZמ-1989 ולבררה מ-2005, והתמקד בחזית, במבנה הפנסים ובחותמת התאורה. מרכיב נוסף בעיצוב הוא 'קו GT' המיוחד שנמתח בחלקה העליון של הדופן מתחת לשמשות ולקו התאורה האחורית, ומקוליני כיוון לעבר גם דרך החישוקים המכונים "חוגת הטלפון".

אלפא רומיאו טונאלה 2022 החדש הוצג – המהפך מתחיל
צילום: אלפא רומיאו

עיצוב סביבת הנהג, מבטיחים באלפא, מיוחד, ולמחוונים המוקרנים יהיה מופע קלסי של דגמי אלפא. במרכז צג "10.25 וקישוריות עדכנית, כולל ממשקים לאלקסה או לגוגל. אנשי אלפא גאים לציין כי ברכב מערך המכונה 'NFT', וזה משמר את כל היסטוריית השימוש ברכב, מה שיכול לסייע במכירתו כמשומש.

ההתייחסות לעידן הזוהר יותר של אלפא מוצאת ביטוי גם בשמות הנוסטלגיים של רמות הגימור: 'סופר' ו-'Ti', חבילות 'ספרינט' ו'ולוצ'ה'.

אלפא רומיאו טונאלה 2022 החדש הוצג – המהפך מתחיל
צילום: אלפא רומיאו

מפרט
טונאלה מתבסס על פלטפורמה שמקורה בפיאט ('קטנה-רחבה'), אותה הוא חולק גם עם ג'יפ קומפאס, ובסיס הגלגלים של הדגם החדש זהה, 264 ס"מ; בשלב זה לא נמסרו נתונים נוספים. בנוסף למתלים רגילים, הגרסאות היקרות יוצעו גם בולמים בשליטה אלקטרונית.

אלפא רומיאו טונאלה 2022 החדש הוצג – המהפך מתחיל
צילום: אלפא רומיאו

טונאלה יוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 4 צילינדרים חדש עם הזרקה ישירה המייצר 130 כ"ס, או 160 כ"ס עם מגדש בגאומטריה משתנה. במנוע מוטמע מערך היברידי-מתון של 48 וולט המשולב בתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. לפי מהנדסי אלפא הרכב יכול לנוע במהירות זחילה בחשמל בלבד, ועד 50% מהצריכה בעיר יכולים להתבסס על חשמל.

בפסגת ההיצע גרסה היברידית-נטענת; לזו מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר המייצר 180 כ"ס, התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים והכוח מועבר לגלגלים הקדמיים. מאחור ממוקם מנוע  חשמלי המייצר 120 כ"ס (90 קילוואט) ליצירת הנעה כפולה, וההספק המשולב הוא 275 כ"ס. בגרסה זו סוללה 15.5 קוט"ש לטווח חשמלי של יותר מ-60 ק"מ.

אלפא רומיאו טונאלה 2022 החדש הוצג – המהפך מתחיל
צילום: אלפא רומיאו

בנוסף, יוצעו בשווקים שונים שתי גרסאות נוספות: האחת היא טורבו-דיזל 1.6 130 כ"ס שיש לה תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים והנעה קדמית; השנייה היא טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 256 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה, וזו תוצע בעיקר בצפון אמריקה.

מסמלת, יבואנית דגמי אלפא רומיאו לישראל, מוסרת שהדגם צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של השנה. 

אלפא רומיאו טונאלה 2022 החדש הוצג – המהפך מתחיל
צילום: אלפא רומיאו