חברת אודי חשפה את אורבן-ספר (Urbansphere; תחום עירוני), רכב תצוגה חדש במבנה מיניוואן המציג את החזון של החברה לרכב חשמלי עירוני יוקרתי המיועד למזרח אסיה ובייחוד לערי הענק הסיניות.

זהו דגם שלישי בסדרת מכוניות תצוגה המבוססות על פלטפורמת PPE החשמלית החדשה, שתשמש את דגמי היוקרה של קבוצת פולקסווגן, ועליה עמלים כעת במרכזי הפיתוח של אודי ופורשה. קדמו לדגם זה הלימוזינה הענקית גרנד-ספר (Grandsphere) והרודסטר סקאי-ספר (Skysphere). שלושת הדגמים חולקים כאמור אותה פלטפורמה חשמלית וגם ניהוג אוטונומי. 

נא להכיר: אודי אורבן-ספר
צילום: אודי

בהחלט גדול
אורבן-ספר תוכנן בסטודיו של אודי בביג'ין ומכוון להעדפות של לקוחות מכוניות יוקרה בסין, והדבר בולט בממדים. בניגוד לתפיסה האירופאית ביחס לרכב עירוני, זה אינו רכב קטן אלא ממש גדול מאוד המציע שפע עצום של מרחב לארבעה – בסיס הגלגלים ענק ומשתרע על-פני 340 ס"מ, אורכו 551 ס"מ, רוחבו 201 ס"מ, גובהו 178 ס"מ.

הרצון בקרב הלקוחות שם הוא למכונית שתעניק להם מרחב גדול במיוחד; "השאלה היא איך יוכלו להשתמש במכונית שתציע סביבה שקטה ומרגיעה". אודי פיתחו את המכונית מתוך ראייה שזו תהיה לחלל המחיה השלישי עבור הלקוח (אחרי הבית והמשרד). 

נא להכיר: אודי אורבן-ספר
צילום: אודי

המבנה הבסיסי, כאמור, הוא של מיניוואן, אבל ממד הגובה ביחס לממדים האחרים מעט נמוך יותר, העיצוב שלו אגרסיבי למראה, וחישוקי "24 ענקיים מדגישים זאת. בחזית ובחלק האחורי שפע יחידות תאורה בטכנולוגית OLED שיכולות לשנות את המופע של הרכב בעזרת מפגני אור. בעיקר החזית מהווה בסיס למשחקי התאורה שאודי כה אוהבת. 

אנשי אודי אומרים כי הם התמקדו בייחוד בחלק האחורי של תא הנוסעים ובשורת המושבים השנייה וגם בשלישית שיכולה להיות מותקנת ברכב. המושבים מאחור נפרדים, שופעי כיוונים וניתן אף לבודדם זה מזה, בעזרת הטיה של המושב הצידה וסיבוב משענות הראש הגדולות.

נא להכיר: אודי אורבן-ספר
צילום: אודי

לא פחות חשובים הם המסכים הגדולים שיאפשרו לרכב להפוך לאולם קולנוע ביתי, והטית המושבים לאחור תסייע להגדיל את המרחק בין העין למסך. הדלתות האחוריות נפתחות לכיוון ההפוך כדי ליצור מפתח כניסה ענק לרכב שאין בו קורה מרכזית. בין יתר מפגני התאורה, הרכב יוכל לפרוס "שטיח אדום". 

מכיוון שהרכב אוטונומי, הנהג אינו מאוד חשוב כאן, כך שההגה מוסתר כאשר המכונית נוהגת את עצמה. עם זאת ניתן לשלוף אותו כאשר רוצים לנהוג בה.

נא להכיר: אודי אורבן-ספר
צילום: אודי

ויש מפרט
לאורבן-ספר שני מנועים חשמליים עם לתפוקה משולבת של 395 כ"ס ו-70.4 קג"מ וההנעה כפולה. הסוללה היא של 120 קוט"ש לטווח של 750 ק"מ, הספק הטעינה הוא 270 ק"ו, בזכות מתח עבודה של 800 וולט. 

נא להכיר: אודי אורבן-ספר
צילום: אודי