לאירוע המירוצים השני השנה בליגת פרודרייב-פיג'ו נרשמו 19 נהגים. המירוצים, המכוניות, הוורסטיליות, הנהגים – הכול משתפר במהירות, וארבע שנים אחרי ההשקה שלא תאמן של הליגה של פרודרייב ופיג'ו נרשם שיפור משמעותי.

שני מקצי אימון, מקצה דירוג מותח במיוחד ושלושה מירוצים. כבר במקצה הדירוג היה ברור שהולך להיות מעניין, חמאדה עם הזמן הטוב ביותר במכונית שאינה שלו, 1:12.837, ועדיין מכונית מהקטגוריה הבכירה; שני ניצן לוי עם זמן מדהים של 1:13.286 בפיג'ו 206 (!!!) מקטגוריה A, החלשה ביותר לכאורה. אלן סדובניק עם סובארו טורבו חדשה מבצע כניסה מרשימה במירוץ הראשון שלו השנה עם מקום שלישי  הרמה סופר גבוהה, וההפרשים הם עשיריות שנייה בודדות בין מקום ראשון לרביעי.

דקות ספורות לזינוק למירוץ הראשון והמכונית של חמאדה העומדת בפול פוזישן לא יכולה לזנק; מצמד לא תקין. באישור מיוחד ממנהל המירוץ יזנק חמאדה עם מכונית של מתחרה אחר.

סוף סוף מתייצבים כולם על הגריד, ההתרגשות בשיאה וכל אחד מהמתחרים ממוקד במטרה האישית שלו, מירוץ זה לא קבוצה, מירוץ זה מקבץ בודדים שלכל אחד מהם סיפור משלו ואתגר משלו ומטרות אישיות.

ליגת פרודרייב - מרוץ 2
צילום: יח"צ

זינוק למירוץ הראשון, המכונית המובילה, החליפית של חמאדה, איתה הוא מתחרה בגלל השבתת המצמד במכונית שלו, איטית משמעותית מזו שאיתה קבע את הזמן המהיר במקצה הדירוג, וכל המתחרים מאחור תוקפים כדי לנסות לעקוף. ראשון, כאילו נורה מלוע תותח, עוקף אלן סדובניק ופשוט נעלם בראש המירוץ, אחריו מלחמת עולם, כולם על כולם, 

מנסים לעקוף את המכונית שלפנים ומגנים בחירוף נפש על מיקומם מהמתחרה שמאחור, שיירה של 5-6 מכוניות ו"כולם על כולם", לבסוף מסתיים המירוץ המטורף הזה כשבדירוג הכללי מנצח אלן סדובניק בפער מרשים, אחריו ניצן לוי מקטגוריה A, אחריו חמאדה, אייל דוראון שניצל את הקרבות לשפר מיקום, איילי קנויביקי, אלכס וחי שכטר, הפער בין המקום השלישי לשישי – שנייה אחת!!! (4 מכוניות בשנייה אחת של פער) פשוט קרב מטורף... 

ליגת פרודרייב - מרוץ 2
צילום: אלכס לפינר

זינוק למירוץ השני, סדר הזינוק הפוך, כלומר אלו שביצעו את הזמנים היותר טובים בדירוג מזנקים מאחור והאיטיים יותר מלפנים, מה שמבטיח קרבות ועקיפות מרהיבות. 

במקצה השלישי הזינוק הוא מעמידה; השניים הראשונים נעשו תוך כדי תנועה. המתחרים מתייצבים על גריד, גידי מוכן עם הדגל, המנועים רועמים והדגל מונף, כולם מזנקים. איילי קדימה, עוקף כאילו המכונית שלו באה מכוכב אחר ומוביל את המירוץ בפער גדול, בקטגוריה A, בה כל המכוניות מוגבלות לנפח 1600 סמ"ק ו-145 כ"ס, התחרות היא ללא פשרות, ניצן ואייל דוראון רודפים אחרי איילי, אבל לא יכולים לו, והוא מנצח במקצה זה בפער.

ליגת פרודרייב - מרוץ 2
צילום: אלכס לפינר

על כל אלה נוסיף כי נחמה בוגין, אלופת 2021, פרשה בגלל תקלה לאחר שנראה היה שהיא ממש קרובה לניצחון בקטגוריה B; אלכס, גם הוא בקטגוריה, B ניצח בשני המקצים הראשונים אבל לא התייצב לשלישי בגלל תקלה במנוע; אלן, שניצח במירוץ הראשון, פרש עם תקלה בבלמים.

ככה זה במירוצים.

המירוץ הבא ב-24/6/22 

ליגת פרודרייב - מרוץ 2
צילום: אלכס לפינר

סיכום היום והמרוצים

קטגוריה A
ניצן לוי - 41 נקודות 
איילי קנויביקי - 31 נקודות
אייל דוראון - 30 נקודות

קטגוריה B
דוד ארגמן - 37 נקודות
אלכס גנליס - 30 נקודות
ונחמה בוגין - 8 נקודות

קטגוריה 4X4 
חמאדה עודה – 45 נקודות
מרק קרייצמו – 22 נקודות
לועאי רבי – 19 נקודות

ליגת פרודרייב - מרוץ 2
צילום: אלכס לפינר