יצרנית הרכב הסינית צ'רי שבבעלות המדינה – התשיעית בגודלה בסין ויצואנית הרכב הגדולה ביותר שם – תשווק את דגמיה בישראל, כפי שדיווחנו בעבר, באמצעות חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה. 

לפי התוכניות, שיווק המכוניות לארץ יחל עוד השנה, הדגמים שיגיעו יהיו בתקינה אירופאית מלאה ולכן ללא הגבלת כמות, ובמבחר מכוניות הן עם מנועי בנזין הן עם מנועי חשמל.

לצ'רי היה קשר עם קבוצת כדורי בישראל מאז 2005, אז גם הונחה אבן פינה לאולם תצוגה ברחוב המסגר. כיום מייבאת קבוצת כדורי את סקייוול, וכאמור זיכיון היבוא עבר לחברת קרסו מוטורס. נציין כי מקבוצת כדורי נמסר שאין תגובה לחדשות ושהעניין נמצא בבדיקה.

זה רשמי: קרסו מוטורס תייבא את צ'רי
צילום: צ'רי

יצרן, דגמים
צ'רי הוקמה ב-1997, ומייצאת מכוניות מאז 2001, כיום ליותר מ-20 מדינות ברחבי העולם, כולל בשאר אסיה ובדרום אמריקה. בנוסף, יש לה 15 מפעלי הרכבה מחוץ לסין. צ'רי אינה מייצאת למדינות המערב, אך מכוונת לשנות זאת במהלך השנה הזאת, תחילה השנה הבאה. 

לצ'רי סדרת מכוניות נוסעים בשם 'אריזו' (Arrizo), סדרה של דגמי פנאי הנקראת 'טיגו' (Tiggo), וזו משנה את שמה לכינוי 'אומודה', שישמש דגמים בתפוצה גלובלית. בנוסף, לצ'רי סדרה של דגמים חשמליים המוצעים במספר גדלים ומיוצאים מסין ואלה מסומלים ב-'eQ'.

זה רשמי: קרסו מוטורס תייבא את צ'רי
צילום: צ'רי

בסין, יש לצ'רי מותגים נוספים – 'אקסיד' (Exeed), 'ג'טור' (Jetour), המותג המסחרי קארי (Karry) – ואלה אינם צפויים להגיע אלינו.

ראוי לציון הוא דגם פנאי חשמלי חדש, eQ5, שהוצג ב-2020. זהו דגם ייעודי עם מפרט רצפה מתקדם (סגסוגת על אלומיניום ומגנזיום), ובסיס הגלגלים שלו הוא 283 ס"מ. לדגם שלוש גרסאות מנועים (163-204 כ"ס), ויש לו 2 סוללות: 70.1 קוט"ש ו-88 קוט"ש.

זה רשמי: קרסו מוטורס תייבא את צ'רי
צילום: צ'רי