מקס וורסטפן וקבוצת רד בול ניצחו בגרנד פרי של אזרבייג'ן במירוץ השמיני בעונה. לאחר יותר משליש הדרך עד לסיומה, ניצחון זה – יחד עם הפרישה הכפולה של פרארי היום ומרצדס שעדיין לא הגיעה – עשוי להוות נקודת ציון בדרך לקראת זכייה כפולה באליפות העולם, השנה גם ליצרנים. 

כתוצאה מכך נוצרו לזכות וורסטפן ורד בול הפערים הגדול ביותר מתחילת העונה, ואל המקום השני בדירוג הנהגים עלה הנהג השני של הקבוצה, סרג'יו פרז. 

על מסלול הרחובות המתעתע של באקו, בירת אזרבייג'ן, המירוץ בין פרארי לרד בול היה אמור להיות צמוד. שרל לקלר קבע בפרארי קבע את ההקפה המהירה והתייצב לזינוק בעמדה הבכירה, אלא שפרז, שפתח מהמקום השני, עקף אותו כבר עם מתן אות הזינוק.

פורמולה 1 אזרבייז'ן 2022 - רד בול ומקס שולטים בבאקו
צילום: מרצדס

אבל הרע באמת הופיע בהמשך. כבר בהקפה התשיעית קרלוס סיינז בפרארי פרש, אבל האדומים ניצלו היטב את הוצאת המכונית הקוצבת הווירטואלית כדי להכניס את לקלר להחלפת צמיגים. זה היה מהלך חכם שהיה אמור למקם אותו בחזית, ואכן כאשר הצמד של רד בול עצר מאוחר יותר להחלפת צמיגים, לקלר היה ראשון עם יתרון של 13.5 שניות.

אלא שלקראת אמצע המירוץ החל עשן עולה מהמכונית של פרארי, ולקלר פרש מהמקום הראשון כדי להותיר את הזירה לרד בול. מכאן ואילך השליטה הייתה של רד בול ובגדול. מרצדס – עם ג'ורג' ראסל ולואיס המילטון במקומות שלוש וארבע – לא הייתה בתמונה ולא יכולה הייתה לסכן אותה. שני הנהגים התלוננו רבות על כך שהמכוניות מטלטלות אותם תוך שהיא פוגעת במסלול ובאופן שמסכן את בריאותם. בסיום המירוץ, המילטון שפתח מהמקום השביעי אך סיים רביעי במירוץ טוב למדי, התקשה לצאת מהמכונית בגלל כאבי גב. 

פייר גסלי סיים חמישי עבור אלפא טאורי, כאשר הוא מקדים את שני אלופי העבר סבסטיאן פטל באסטון מרטין ופרננדו אלונסו באלפין, שניהם במירוץ מוצלח למדי. צמד נהגי מקלארן – דניאל ריקרדו ולנדו נוריס – סיימו במקום השמיני והתשיעי, מקדימים את אסטבן אוקון (אלפין) במקום העשירי.

גרנד פרי אזרבייג'ן, מסלול רחובות באקו, 12.06.22
1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. סרג'יו פרז – רד בול 
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
4. לואיס המילטון – מרצדס 
5. פייר גסלי – אלפא טאורי 
6. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין 
7. פרננדו אלונסו – אלפין 
8. דניאל ריקרדו – מקלארן 
9. לנדו נוריס – מקלארן 
10. אסטבן אוקון – אלפין 

אליפות העולם לנהגים אחרי 8 מירוצים מתוך 22
1 מקס וורסטפן – 150 נק'
2. סרג'יו פרז –  129 נק'
3. שארל לקלר – 116 נק' 
4. ג'ורג' ראסל – 99 נק' 
5.  קרלוס סיינז – 83 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 8 מירוצים מתוך 22
1. רד בול – 279 נק'
2. פרארי – 199 נק' 
3. מרצדס – 161 נק' 
4. מקלארן – 65  נק' 
5. אלפא רומיאו – 47 נק'