מקס וורסטפן ברד בול ניצח בגרנד פרי הצרפתי שנערך אתמול (ראשון) במסלול פול ריקאר. שארל לקלר, נהגה של פרארי, סיים את המרוץ בהקפה ה-18 (מתוך 53) כאשר הוביל; המכונית שלו הסתבסבה ופגעה בגדר הבטיחות. 

זה היה הניצחון השביעי של אלוף העולם המכהן מתוך 12 מרוצים שהתקיימו עד כה, וכאשר נותרו עוד 10 מרוצים לסיום, הפער של וורסטפן על לקלר עומד על 63 נקודות משמעותיות ביותר.
מנגד, הייתה זו הפעם השביעית שלקלר פותח את המרוץ מעמדת הזינוק הבכירה –והרביעית מתוכן שאינו מנצח במרוץ עצמו.

שני, אבל הרחק מאחוריו ובפער של 10.587 שניות, סיים לואיס המילטון במרצדס. הוא יכול היה להיות מעודד מכך שהצליח להדוף מתקפות של סרג'יו פרז ברד בול השנייה, ובכלל כי מרצדס הייתה טובה יותר במרוץ עצמו מאשר בהקפות הדירוג.

גרנד פרי צרפת: לקלר שוגה, וורסטפן מרוויח
צילום: GP צרפת

מסלול לוהט
על מסלול פול ריקאר המפורסם שבקרבת הריביירה הצרפתית, שהיה חם במיוחד בסוף השבוע וביום המרוץ, היו המכוניות של רד בול ושל פרארי מהירות משמעותית מכל היתר באימונים לקראת המירוץ.

בהקפות הדירוג היה זה קרב צמוד, וקרלוס סיינז בפרארי סייע לחברו לקבוצה להשיג את ההקפה המהירה, בעוד הוא נאלץ לזנק מזנב הטור בגלל החלפת חלקי מנוע; וורסטפן זינק מהמקום השני, לפני פרז והמילטון.

בזינוק נטל לקלר את ההובלה כאשר וורסטפן צמוד לאחוריו ואילו המילטון הצליח לעבור את פרז ולהתמקם שלישי. שני המובילים פתחו פער מהאחרים, כאשר וורסטפן מנסה, אך לא מצליח, לעבור. דווקא מעט אחרי שוורסטפן נכנס להחלפת צמיגים (שנראתה מוקדמת) לקלקר שגה, המכונית שלו הסתבסבה ולאחר מכן פגעה חזיתית בגדר הבטיחות העשויה צמיגים.

גרנד פרי צרפת: לקלר שוגה, וורסטפן מרוויח
צילום: FIA

המכונית הקוצבת שיצאה למסלול הביאה לכך שרוב המובילים נכנסו להחלפת צמיגים. רובם עברו לצמיגים הקשים והעמידים, אך סיינז הימר על צמיגי מדיום המהירים יותר כדי לשפר את יכולת העקיפה של המכונית שלו; המשמעות: האחרים יוכלו להמשיך עם אותם צמיגים עד הסיום, הוא כנראה יהיה חייב בהחלפה נוספת.

הקבוצה הוציאה אותו מההחלפה באופן מסוכן והוא נענש בחמש שניות תוספת לזמן. בהמשך הגיע סיינז למקום השלישי, אך אז קראה לו הקבוצה לעצירה השנייה למורת רוחו; סיינז היה סבור שיוכל להמשיך עד לסיום עם אותם צמיגים. התוצאה: ירידה למקום התשיעי, גם בגלל שזמן החלפת הצמיגים בפול ריקאר איטי, גם בגלל עונש חמש השניות. לקראת סיום הצליח הנהג הספרדי להגיע למקום החמישי וגם להשיג את ההקפה המהירה ביותר, אבל זה לא ממש ניחם אותו.

גרנד פרי צרפת: לקלר שוגה, וורסטפן מרוויח
צילום: GP צרפת

המילטון סיים שני אבל הרחק מאחורי וורסטפן, ועדיין בפער גדול מהנהג שבמקום השלישי. ברוב מהלך המירוץ היה זה פרז, אך ג'ורג' ראסל במרצדס השנייה הצליח בשלבים האחרונים לעקוף את הנהג המקסיקני בתום קרב שהיה גבולי מבחינה ספורטיבית. וכך, לראשונה השנה, השיגה מרצדס גם מקום שני וגם שני נהגים על הפודיום – בהחלט מעודד מבחינתה.

גרנד פרי צרפת: לקלר שוגה, וורסטפן מרוויח
צילום: GP צרפת

גרנד פרי צרפת, מפול ריקאר, 24.6.22
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס
4. סרג'יו פרז – רד בול
5. קרלוס סיינז – פרארי
6. פרננדו אלונסו – אלפין
7. לנדו נוריס – מקלארן
8.  אסטבן אוקון – אלפין
9. דניאל ריקרדו – מקלארן
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים אחרי 12 מירוצים מתוך 22
1 מקס וורסטפן – 233 נק'
2. שארל לקלר – 170  נק'
3. סרג'יו פרז –  163 נק'
4. קרלוס סיינז– 144 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 143 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 12 מירוצים מתוך 22
1. רד בול – 396 נק'
2. פרארי – 314 נק'
3. מרצדס – 270 נק'
4. מקלארן – 93  נק'
5. אלפין  – 89 נק'