יש אופנועים שקצת נחבאים אל הכלים. ולא שאם מסתכלים על ורסיס הגדול הוא נראה כמו משהו שנסתר מעין מישהו – אופנוע גדול עם מכל ענק ומושבים רחבים המוגש בירוק-שחור קוואסאקי. ועדיין, נדמה שבגזרת אופנועי התיור הגולים הוא קצת פחות מדובר – וחבל.

מקור ופרטים
זה הדור השלישי של ורסיס המגודל שהחל ב-2012 ועודכן ב-2019. הבסיס הוא מנוע הארבעה צילינדרים ששכן פעם ב-ZX10R  הספורטיבי-קיצוני ואחר כך בנייקד Z1000. האופנוע מוצע בשתי גרסאות, ואנחנו לקחנו אותו ב-'SE' שיש לה מפרט מועשר בטכנולוגיה – מה שמייקר אותו ביחס לגרסה הרגילה ב-23,000 שקלים (מחיר רגיל), וב-18,000 שקלים במבצע הנוכחי.

ובכן, בגרסה זו, ראשית, יש מתלים חצי אקטיביים של שוואה עם שליטה בבולמים לפי רוכב אחד או שנים, וגם מצבי רכיבה של 'כביש', 'ספורט' ו'גשם' ומצב נוסף להתאמה אישית של כל מרכיב. לאלה מתווספים גם בקרת משיכה ו-ABS, גם קוויק שיפטר ופנסי לד הנדלקים עם הטיה. הוסיפו לכך ידיות מחוממות, קישוריות בלוטות' לטלפון המספרת לו על מצב הכלי, מסך TFT צבעוני המדווח על זווית ההשכבה בכל צד, וגם גימיקים חביבים כמו מידע על פעולת המצערת ועוצמת הבלימה ועומס על כל מתלה, קדמי ואחורי.

קוואסאקי ורסיס 1000 SE - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

רכיבה ורשמים
זה כלי גדול, רחב, שערוך לקבל שני רוכבים וארגזים ולגמוע טווחים גדולים באוטוסטרדה, ושם הוא במיטבו, מרחף מעל שיבושי האספלט.

המנוע רוסן כמובן ביחס למקורותיו הספורטיביים, אבל עדיין מדובר בארבעה צילינדרים קלאסי שאוהב לעלות בסל"ד ולדחוק את הרוכב לשייט במהירויות, איך נאמר, בעיתיות.

קוואסאקי ורסיס 1000 SE - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

המשקף מתכוון רק ידנית ובצורה לא פשוטה מספיק, אבל עושה עבודה טובה. עניין נוסף הוא שינוי מצבי הרכיבה, דבר הניתן להיעשות רק לאחר עצירת האופנוע.

ברכיבה ספורטיבית אפשר ליהנות אתו מאוד בעיקולים, אבל אם מגזימים מרגישים בניתוק תחושות מסוים מהגלגל הקדמי. בשטח אפשר אמנם לנתק את בקרת האחיזה – אבל עם הצמיגים שיש לו והמשקל הכולל המכובד, רק שבילי עפר מהודקים טובים לרכיבה מעבר לאספלט.

קוואסאקי ורסיס 1000 SE - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

משפט אחרון
קוואסאקי ורסיס הגדול הוא אופנוע תיור נפלא, כזה שאפשר להעביר עליו שעות ארוכות ברכיבה למרחקים גדולים, סוג של לימוזינה דו-מושבית. גם אם הוא לא הכלי הכי אופנתי וחדש בשכונה עם מנוע ארבעת הצילינדרים שלו – במחיר הזה, אין לו תחרות של ממש.

קוואסאקי ורסיס 1000 SE - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו