סדנת RUF הגרמנית קפצה לתודעה לראשונה ב-1983 כאשר ה-BTR מתוצרתה (גרסה משופרת של פורשה 911 טורבו) הדיחה את למבורגיני קונטאש מתואר "המכונית הסדרתית המהירה בעולם" כשקבעה שיא של 305 קמ"ש.

אבל לתהילה האמיתית שלה זכתה RUF בעקבות סרטון פולחן מ-1989 בו דגם CTR "הציפור הצהובה" חרך את הנורבורגרינג באופן שטרם נראה עד אז; בימים ההם, כשהמילה דריפט עוד לא הייתה שגורה בפיו של כל פעוט שמחליק את הבינבה שלו, המראה של מכונית ספורט טסה מפניה לפנייה בהחלקה מסמרת ובמהירות מסחררת הייתה פשוט שומטת לסתות – והאמת היא שהנהיגה בסרטון המיתולוגי ההוא נראית הירואית לחלוטין גם בצפייה עכשווית.



אותה ציפור צהובה הייתה גרסה משופרת של פורשה 911 טורבו, עם 469 כ"ס על 1150 ק"ג, ואף החזיקה בתואר המכונית המהירה בעולם עם 342 קמ"ש מרביים – עד שמקלארן F1 הדיחה אותה מהפסגה.

אתם חייבים לראות את הסדנה שמייצרת פורשה בשני מיליון דולר
ה-Yellowbird האגדתית (CTR) | צילום: RUF

מאז ועד היום המשיכה הסדנה לפעול בשיפור ובייצור גרסאות מופרעות לדגמי פורשה, והיצירה האחרונה שלה נחשפה בשבוע המכוניות במונטריי.

אתם חייבים לראות את הסדנה שמייצרת פורשה בשני מיליון דולר
צילום: RUF

כרגע הרכב מוגדר כקונספט ונקרא "ברגמייסטר", שפירושו בגרמנית "שליט ההר", רמז להיותה מכונית מחווה לשליטות מירוצי טיפוס הגבעה הקלאסיות של פורשה – ה-906, ה-909 ברגספיידר, וה-718 RS60 ספיידר – אשר כיכבו במירוצי הרים בשנות השישים.

אתם חייבים לראות את הסדנה שמייצרת פורשה בשני מיליון דולר
צילום: RUF

הבסיס של הברגמייסטר העדכנית היא פורשה 911 מדור 993 (זו שיוצרה בין 1994 ל-1998) והיא עושה שימוש בגרסה מחוזקת של מנוע הטורבו ומפיקה 450 כ"ס. המרכב איבד את הגג ו(מרבית) השמשה הקדמית ועטוף במלואו בפנלים מקרבון, כך שמאות קילוגרמים הושלו ממשקלה של המכונית המקורית.

אתם חייבים לראות את הסדנה שמייצרת פורשה בשני מיליון דולר
צילום: RUF

גם תא הנוסעים הוא מינימליזם במפרט מסלולי, ודיפוני אלקנטרה מקיפים הם כמעט אביזרי ה"נוחות" היחידים.

מחיר או מועד ייצור טרם פורסמו, כך שכל שנותר לעשות הוא לבהות בתמונות ולהזיל ריר – או לחשוב על משחק המילים הדבילי שבו RUF הפכה Roofless.

אתם חייבים לראות את הסדנה שמייצרת פורשה בשני מיליון דולר
צילום: RUF