מקס וורסטפן ורד בול ניצחו באופן מוחץ בגרנד פרי הבלגי שנערך אתמול (יום א') במסלול ספא פרנקורשמפ. הישגו של וורסטפן מועצם בגלל שזינק מהמקום ה-14. סרג'יו פרז, נהגה השני של רד בול, סיים שני והעניק לקבוצתו סופשבוע מושלם לקבוצה שזכתה במרב הנקודות האפשרויות (כולל ההקפה המהירה במירוץ לוורסטפן). פרארי יכולה הייתה רק להתנחם במקום השלישי של קרלוס סיינז, וגם זה לא הגיע בקלות.

המקום הטוב לעונשין
קרקס הגרנד פרי הגיע לספא, וקבוצות רבות – בראשן רד בול ופרארי – עשו שם שינויים במנועים, דבר הגורר הורדות עונשין במיקום; במסלול הרחב של ספא, על הישורות הארוכות שלו, קל יותר לעקוף.

וכך, וורסטפן שהיה המהיר במקצה הדירוג, זינק מהמקום ה-14 ומאחוריו מי שיכול היה להיות האיום היחיד לתואר הבא שלו, שארל לקלר. סיינז זינק מהעמדה הבכירה ולצידו פרז, מאחוריו במקום השלישי פרננדו אלונסו המצוין באלפין, ורביעי לואיס המילטון במרצדס שהייתה איטית באופן משמעותי מהמובילים (פער של שתי שניות להקפה מוורסטפן!).

ניצחון מוחץ לרד בול ולוורסטפן. בדרך לעוד אליפות?
צילום: F1

בזינוק, עקפו אלונסו והמילטון את פרז – אך ניסיון העקיפה של המילטון נעשה באופן גרוע וזה גרר פגיעה בנהג הספרדי בעיקול. המכונית של המילטון נפגעה כך שנאלץ לפרוש, ואילו אלונסו הפסיד את המקום השני. מאחור הצליח וורסטפן להתחמק מהתאונות ותוך 12 הקפות(!) כבר היה במקום הראשון. לא יאמן. מכאן הוא שלט במירוץ ללא הפרעה, כאשר אפילו פרז מתקשה להתקרב אליו. סיינז היה הרחק מאחורי שניהם ונאלץ להתמודד מול האיום של ראסל במרצדס.

ולקלר? הוא לא הצליח לייצר תנופה דומה, ונראה שהמירוץ שלו נהרס כאשר נאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים בהקפה השנייה כדי להוציא לכלוך שגרם להתחממות בבלם ובגלגל קדמי. הוא הצליח לשפר את מקומו ולסיים חמישי, אך לא התקרב לראסל שסיים רביעי במרצדס שנותרה במירוץ.

ניצחון מוחץ לרד בול ולוורסטפן. בדרך לעוד אליפות?
צילום: F1

אם לא די בכך, הניסיון הכושל של פרארי לציידו בצמיגים חדשים כדי לנסות להשיג את ההקפה המהירה במירוץ בשלבי הסיום עלה לה ביוקר, ליתר דיוק בתוספת זמן של 5 שניות שגררה הורדת מקום, זאת אחרי שלקלר עבר ב-0.1 קמ"ש על המהירות המותרת ברחבת הטיפולים (החיישן נפגע בהתחממות הגלגל בתחילת המירוץ ומערכת הגיבוי כוילה לא נכון).

המשמעות הייתה שאלונסו שסיים שישי במירוץ מצוין עבור אלפין עלה למקום החמישי. שביעי סיים חברו לקבוצה אסטבן אוקון. סבסטיאן פטל הביא את אסטון מרטין למקום השמיני לפני פייר גאסלי באלפא טאורי ואלכסנדר אלבון בוויליאמס.

ניצחון מוחץ לרד בול ולוורסטפן. בדרך לעוד אליפות?
צילום: F1

גרנד פרי בלגיה, ספא, 28.08.22   
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. סרג'יו פרז – רד בול
3. קרלוס סיינז – פרארי
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. פרננדו אלונסו – אלפין
6. שארל לקלר – פרארי
7. אסטבן אוקון – אלפין
8. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין
9. פייר גאסלי – אלפא טאורי
10. אלכסנדר אלבון – וויליאמס.

ניצחון מוחץ לרד בול ולוורסטפן. בדרך לעוד אליפות?
צילום: F1

אליפות העולם לנהגים אחרי 14 מירוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן – 284 נק'
2. סרג'יו פרז – 191 נק'
3. שארל לקלר – 186  נק'
4. קרלוס סיינז – 171 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 170 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 14 מירוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 475 נק'
2. פרארי – 357 נק'
3. מרצדס – 316 נק'
4.  אלפין  – 115 נק'
5. מקלארן  - 95  נק'

ניצחון מוחץ לרד בול ולוורסטפן. בדרך לעוד אליפות?
צילום: F1