אופנועי האנדורו RX של הונדה הם אופנועי המוטוקרוס הקשוחים של החברה, אך הדגם ה-RX של 2022 הוא חדש לגמרי – כולל שלדה, מנוע, בולמים – ומנסה לעשות דברים אחרת.

מדבקתRedMoto  מבהירה שגם הדגם הזה עבר בסדנה ההיא של הונדה, זאת כדי להתקין בו פריטים הכרחיים לתקינה כמו פנסי איתות או צופר, ובניגוד למה שנעשה עד כה, האיטלקים לא נוגעים במנוע, וטוב שכך.

שינויים מהיסוד
להבדיל מהאירופאים, היפנים מעדיפים שלדת אלומיניום באופנועי השטח שלהם, והונדה עושה את זה מאז 2007. שלדה זו כמובן קלה משלדת ברזל, אלא שתמיד נשמעו טענות על קשיחות יתר שלה. אנשי הונדה טוענים כי בשלדה החדשה סגסוגת אלומיניום עם חומרים שונים ומיקומי ריתוך אחרים, ואלה עושים אותה גמישה יותר.

הונדה CRF250RX - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

דגמי האנדורו הקודמים היו מסתדרים פחות טוב בקצב נמוך בשטחים טכניים, בגלל שהאופי הכסחני של המוטוקרוס מחייב סל"ד גבוה. מערכת ניהול מנוע עם שלוש מפת הצתה מעדכנת את אופי הפעולה של המנוע, כדי שיתאים קצת את הנתונים, המומנט עלה ב-15%, כך שהמנוע יפעל באופן יעיל וחלק יותר בשטחים טכניים, שם המהירות נמוכה יותר. לרשות הרוכב גם שלושה מצבים של בקרת אחיזה.

הונדה CRF250RX - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

מערכת ההילוכים נותרה רק עם חמישה הילוכים, ומשמעותה מאמץ גבוה יותר בשיא המהירות. אבל ממילא נדיר למדי שהרוכב הישראלי נמצא שם, ונדמה שמרכיב זה פחות ישפיע על רכיבת האנדורו בישראל.

הונדה CRF250RX - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

לאופנוע החדש בולמים איכותיים של שוואה. בנוסף, יחס גלגלי השיניים הוארך והגלגל האחורי כעת הוא "18, במקום ה-"19 שבמוטוקרוס. חידושים נוספים כוללים מאוורר למנוע, ובאופנוע מגנים למצנן ולמנוע וגם כידון פאט בר.

קפיצה קלה
המנוע, על 250 סמ"קיו, מתנהל כאילו הוא גדול מאותו נפח של רבע ליטר; הוא כוחני מאוד ואוהב לעבוד בסל"ד גבוה. הוא אפילו יוצר תחושה (קצת) כי מדובר במנוע שתי פעימות שמתפוצץ למעלה.
במידה מסוימת ה-RX התקרב באופיו לאחיו האירופאים עם עידון אופיו המוטוקרוסי הקשוח שאפיין אותו קודם – ועדיין הוא עושה את זה אחרת; הוא קל ויש לו פרונט זריז, המתלים עושים עבודה מצוינת ומדביקים את הכלי לקרקע.

הונדה CRF250RX - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

ה-RX החדש משמר את יכולתו של הקודם, אבל הוא נגיש יותר גם לרוכבים כסחניים פחות. בהונדה מאמינים שעם הכלי הזה יצליחו לשכנע את קהל הרוכבים הישראלי, כעת עם נטייה מוגברת לעבר הכלים של אירופה, כי יש טעם לבדוק את טעם המזרח הרחוק.
יש סיכוי לא רע שהם צודקים.

הונדה CRF250RX - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו