מקס וורסטפן השיג את ניצחונו העשירי העונה כאשר ניצח אתמול (ראשון) בגרנד פרי של הולנד שנערך במסלול בזנוורט, לאחר שגבר במירוץ מותח על צמד המכוניות של מרצדס.

הנהג ההולנדי, שקבע גם את ההקפה המהירה במרוץ, הגדיל את הפער בינו לבין לקלר במקום השני ל-109 נקודות. הוצאת מכוניות קוצבות בסוף המירוץ סייעה לו לגבור על טקטיקה מוצלחת יותר של מרצדס ועל המילטון שהוביל לקראת הסוף ונאלץ להסתפק במקום הרביעי. ג'ורג' ראסל סיים במקום השני עבור מרצדס במירוץ בו היא נראתה לראשונה העונה ככזו המסוגלת לנצח. שלישי סיים שארל לקלר המאוכזב משהו מפרארי שנראתה פחות מאיימת הפעם גם ממרצדס.

הקפה קצרה
קרקס הגרנד פרי הגיע להולנד ועל המסלול הקצר בזנדוורט (4259 מטרים), ובמהלך מקצי הדרוג נוצרו תקוות חדשות הן אצל פרארי, הן אצל מרצדס. פרארי קיוותה כי לקלר יזנק ראשון, אך וורסטפן קבע ברגע האחרון את התוצאה הטובה ביותר, ואילו פרז, שהחלקה שלו לרוחב המסלול הביאה להוצאת דגל צהוב, גרם לכך שהמילטון נאלץ להאט בהקפה טובה ולהסתפק במקום הרביעי; המילטון אמר מאוחר יותר כי חשב שיוכל להשיג תוצאה שתאפשר לו לזנק מהשורה הראשונה.

בדרך לאליפות? וורסטפן מנצח גם בהולנד
צילום: פרארי

וורסטפן שזינק ראשון פתח פער מלקלר כבר בהתחלה. עם החלפות הצמיגים הראשונות הסתבר שמרצדס, שפתחה בניגוד לרוב המובילים עם צמיגי ביניים (צהובים) ולא עם האדומים המהירים אך עמידים פחות, בוחרת בטקטיקה שונה. בעוד רוב הקבוצות בחרו בשתי עצירות, מרצדס שיכלה להיכנס מאוחר יותר להחלפה עברה לצמיגים קשים (לבנים) מתוך מטרה להסתפק בעצירה אחת.

וכך, מאמצע המירוץ, כאשר מרצדס הייתה מהירה מפרארי, היה ברור שהמילטון, שהיה במקום השני, יוכל לתפוס את המקום הראשון, כאשר וורסטפן ייאלץ להיכנס להחלפה שנייה. למזלו של וורסטפן, שתי מכוניות קוצבות – האחת וירטואלית, השנייה אמיתית, שתיהן בגלל מכוניות שנתקעו במסלול – שיחקו לטובת רד בול.

בדרך לאליפות? וורסטפן מנצח גם בהולנד
צילום: F1

וכמו בשידור חוזר של המרוץ באבו דאבי, מרצדס לא הכניסה את המילטון להחלפה נוספת לצמיגים למהירים יותר. המילטון אמנם ירש בזכות זה את המקום הראשון, אך בהזנקה מחדש נעקף בקלות על ידי וורסטפן וגם על-ידי ראסל ולקלר; שלושתם כן עברו לצמיגים מהירים.

לקלר עבר מרוץ רגוע יחסית, גם אם יכולתה של פרארי לא הייתה בשיאה. עם זאת, הקבוצה שמרה את מנת הפשלות המביכות לסיינז. בעצירה הראשונה שכחו האיטלקים להכין עבורו גלגל אחורי שמאלי והוא הפסיד זמן יקר בהמתנה עבורו; בשנייה הוציאו אותו באופן מסוכן והוא ספג תוספת עונשין של חמש שניות והורד בסוף המירוץ מהמקום החמישי לשמיני. 

בדרך לאליפות? וורסטפן מנצח גם בהולנד
צילום: מרצדס

גרנד פרי הולנד, זנדוורט, 4.9.22
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. ג'ורג' ראסל – מרצדס
3. שארל לקלר – פרארי
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. סרג'יו פרז – רד בול
6. פרננדו אלונסו – אלפין
7. לנדו נוריס – מקלארן
8. קרלוס סיינז – פרארי
9.  אסטבן אוקון – אלפין
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין

בדרך לאליפות? וורסטפן מנצח גם בהולנד
צילום: F1

אליפות העולם לנהגים אחרי 15 מרוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן – 310 נק'
2. שארל לקלר – 201  נק'
3. סרג'יו פרז – 201 נק'
4. קרלוס סיינז – 188 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 175 נק'

 אליפות העולם ליצרנים אחרי 15 מרוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 511 נק'
2. פרארי – 376 נק'
3. מרצדס – 346 נק'
4.  אלפין – 125 נק'
5. מקלארן – 101 נק'