במבט ראשון, הכלי הזה משדר כי אופיו נינוח, בוגר משהו: משקף גדול, מושב רחב לשניים, מקום ייעודי למזוודות עתידיות. אופנוע מזווד המיועד ומווכן לרכיבת תיור ארוכת טווח בשניים ובקצב מעודן. אבל – משיכה אחת במצערת וכניסה ראשונה לעיקול – וברור כי מעבר להופעה זהו אופנוע ספורט של ממש.

מקורות
ימאהה טרייסר GT 9 שהוכרז ב-2021 הוא דור שלישי וממשיכו של טרייסר 900 שמקורו ב-2015. הדגם הזה חולק שלדה ומכלולים עם MT09 העירום, ומתבסס על מנוע הטריפל CP3 הנפלא של ימאהה. מנוע זה גדל מ-847 סמ"ק ל-899 סמ"ק, ועם זאת הוא קל ב-1.5 ק"ג מקודמו הקטן ממנו. המנוע מפיק כעת 4 כ"ס ו-0.5 קג"מ יותר מקודמו, ל-119 כ"ס ול-9.5 קג"מ.

מנהלות
לטרייסר מסך שהוא שניים; שני צגי TFT צמודים בגודל "3.5 כל-אחד; הוא מונוכרומטי ברובו, מאפשר שינוי והתאמה אישית, אבל באור שמש חזק הוא משתקף מדי, לא מספיק ברור.

ימאהה טרייסר 9 GT - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

לבולמים שני מצבי שיכוך, A או B ולך תזכור מי מהם הוא מה; למנוע ארבעה מצבי ניהול שזה אחד יותר ממה שיש ל-09; עוד בבקרות גם שלושה להחלקה, אחד לווילי, וגם ABS לעיקולים. עוד יצוינו קוויקשיפטר לרכיבה, פנסי לד הנדלקים בהטיה לתאורה. ובכלל, הוא נראה מעולה עם נגיעות כחול בחישוקים ובפלסטיק, ומתלים קדמיים בזהוב.

האופק ועוד
אבל הדבר העיקרי באופנוע הזה הוא בדרך בה הוא נוסע. ראשית, נציין כי המשקף הקדמי מתכוונן ידנית וכי הוא יעיל ועושה עבודה טובה ברכיבה ארוכה.

ימאהה טרייסר 9 GT - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

שנית, נתייחס לשני המרכיבים העיקריים שלו. המנוע הוא מהסוג המבצע וגם שמח, יש לו מומנט בריא, והוא מאוד אוהב לחיות בסל"ד גבוה שם הוא מייצר הספק מצוין. הטריפל הזה נותן כל מה שצריך בכל רגע ברכיבה – מכזאת נינוחה ועד אגרסיביות ספורטיבית. גם השלדה.

זו מאפשרת לרכוב חזק בעיקולים, היא גם מדברת לרוכב כדי מחשבות משעשעות על איך הוא יתנהג במסלול. קל להטות את האופנוע במיידיות, הוא זריז וקשיח במידה הנכונה – וכל אלה מלווים בסאונד נמוך ועבה שנשמע מעולה.

שני משפטים
ימאהה GT 9 הוא אופנוע ספורט-תיור, גראן-טורר שמקורו באחד הדגמים הנמכרים באירופה, ובמנעד שבין התנהלות נימוחה והשחזת רגליות, הוא משלב היטב בין שניהם – כלי שימושי, מאוד, שנוח לתייר איתו אך אוהב ויכול, גם, להיות ספורטיבי.

ימאהה טרייסר 9 GT - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו