מקס וורסטפן זכה בגרנד פרי האיטלקי עם ניצחונו החמישי ברציפות וה-11 העונה כאשר הוא דוהר עם רד בול לתואר אליפות שני ברציפות. למרות שזינק מהמקום השביעי, וורסטפן שלט במרוץ שהסתיים מאחורי מכונית קוצבת, כאשר במקום השני סיים חביב הקהל האיטלקי שארל לקלר בפרארי.

מרוץ הבית
למסלול ההיסטורי של מונזה שציין 100 מרוצים הגיע קהל איטלקי רב שרצה לראות את פרארי מנצחת. ואכן, בהקפות הדירוג היה לקלר המהיר ביותר, כאשר הוא מקדים את וורסטפן שנאלץ לזנק מהמקום השביעי בגלל עונשין על החלפת חלקי מנוע. ובכלל, על המסלול המהיר במונזה רבים מהנהגים בחרו לקבל הורדות עונשין במיקום על החלפת חלקי מנוע – ההורדה במיקום לפי מספר החלקים שהוחלפו – וכך, קרלוס סיינז בפרארי השנייה פתח מהמקום ה-18 בעוד לואיס המילטון במרצדס מהמקום ה-19. עם הזינוק, ניצבו בשורה הראשונה לקלר בפרארי וג'ורג' ראסל במרצדס.

גרנד פרי איטליה: וורסטפן בלתי ניתן לעצירה
צילום: F1

שוב וורסטפן. ומכונית קוצבת
לקלר נטל את ההובלה בקלות, אבל כאשר סבסטיאן פטל באסטון מרטין פרש בהקפה ה-12 והוכרזה מכונית קוצבת וירטואלית, פרארי ניצלה זאת והכניסה את לקלר להחלפת צמיגים מוקדמת. התכנית הייתה לבצע החלפה נוספת לקראת סיום המרוץ ואז לעבור לצמיגים מהירים, כאשר וורסטפן, עם עצירה אחת, כבר יהיה עם צמיגים שחוקים.

בפועל אחרי ההחלפה השנייה של פרארי נוצר פער גדול ונראה שלקלר לא מצליח לצמק אותו באופן משמעותי. ואז, חמש הקפות לסיום נעצרה המקלארן של דניאל ריקרדו על המסלול. מכונית קוצבת יצאה וזו שירתה את מקס וורסטפן שצלל פנימה להחליף צמיגים. פרארי עקבה אחרי רד בול, אך בסופו של דבר המרוץ לא הוזנק מחדש ולא ניתנה לה אפשרות להתמודד מחדש על הניצחון.

גרנד פרי איטליה: וורסטפן בלתי ניתן לעצירה
צילום: F1

תהליך הפינוי של המקלארן ואופן ההתארגנות מאחורי המכונית הקוצבת היה מסורבל ואיטי מדי וייבדק בהמשך. הקהל ללא ספק היה מאוכזב מכך שהמרוץ הסתיים מאחורי מכונית קוצבת ללא הזדמנות לפרארי לאתגר את רד בול.

שלישי סיים ג'ורג' ראסל שניהל מרוץ סולידי ללא מאבקים רבים, סיינז סיים רביעי לפני המילטון, ושניהם הצליחו להתקדם מסוף הטור. פרז, שזינק מהמקום ה-13 וסבל מבעיות בבלמים בתחילת המרוץ ואף ירד למקום האחרון הצליח להביא את הרד בול שלו למקום השישי. שביעי סיים לנדו נוריס במקלארן לפני פייר גאסלי באלפא טאורי.

גרנד פרי איטליה: וורסטפן בלתי ניתן לעצירה
צילום: F1

ניק דה ווריז בוויליאמס, שסיים תשיעי, היה הפתעת המרוץ; ההולנדי הצעיר שהוא נהג מבחן של מרצדס נקרא להחליף בשבת, יום לפני המרוץ, את אלכסנדר אלבון לאחר שזה אושפז לניתוח תוספתן. בהופעה הראשונה שלו בזירה עם קבוצה שאינו מכיר הוא נהג היטב והרשים את כולם – הן במקצה הדירוג והן במרוץ. עשירי סיים גואניו זוהו באלפא רומיאו.

עם פער של 116 נקודות לאחר המרוץ הזה, וורסטפן יכול להבטיח לעצמו את האליפות הבאה אם ינצח במרוץ הקרוב, הגרנד פרי של סינגפור שייערך ב-2 לאוקטובר.

גרנד פרי איטליה: וורסטפן בלתי ניתן לעצירה
צילום: פרארי

גרנד פרי איטליה, מונזה, 11.9.22
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. שארל לקלר – פרארי
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס
4. קרלוס סיינז – פרארי
5 .לואיס המילטון – מרצדס
6. סרג'יו פרז – רד בול
7. לנדו נוריס - מקלארן
8. פייר גאסלי – אלפא טאורי
9. ניק דה ווריז – וויליאמס
10. גואניו זוהו – אלפא רומיאו

גרנד פרי איטליה: וורסטפן בלתי ניתן לעצירה
צילום: מרצדס

אליפות העולם לנהגים אחרי 16 מרוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן – 335 נק'
2. שארל לקלר – 219 נק'
3. סרג'יו פרז – 210 נק'
4. קרלוס סיינז – 187 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 203 נק'

גרנד פרי איטליה: וורסטפן בלתי ניתן לעצירה
צילום: F1

אליפות העולם ליצרנים אחרי 16 מרוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 545 נק'
2. פרארי – 406 נק'
3. מרצדס – 371 נק'
4.  אלפין – 125 נק'
5. מקלארן – 107 נק'