מה קורה באינפיניטי? נעלמתם ואז החלטתם לחזור?
"אינפיניטי אירופה סגרה את פעילותה. אנחנו היינו שייכים לשם כך שהפסקנו בהדרגה לקבל מכוניות. אחרי שנה וחצי השוק האמריקאי נפתח עבורנו, והדגם החדש שהתאים היה QX50. בסוף יוני 2022 הייתה השקה עולמית ל־QX55 ובסוף יולי הרכב כבר הגיע אלינו. אז כרגע יש לנו QX50, QX55, ובימים הקרובים נשיק את QX60 בארץ. QX55 הוא רכב יפה עם מנוע מיוחד והוא נכנס לנישה בה אין הרבה שחקנים ומה שיש יקר יותר משמעותית".

עד כמה פגעה ההפסקה בפעילות המותג שגם כך לא היה מאוד מבוסס?
"הייתה הפסקה גדולה, אבל באמצע היו גם קורונה וסגרים. כשהעיתונות העולמית אומרת שהמותג יוצא מאירופה זה מטיל עננה. לתוך זה נוסיף שאינפיניטי הוא מותג שבהגדרה נוצר לשוק האמריקאי. הפעילות שלו באירופה הייתה סוג של ניסוי, אחרי שמותגים יוקרתיים כמו לקסוס נכנסו לשם.
אינפיניטי רצתה להתכנס לליבת הפעילות שלה, ולהגיד 'אנחנו משווקים ביפן ואמריקה'. האתגר לכן היה יותר גדול: לשכנע אותם לפתוח ביבוא סדיר לישראל. אחרי שנה הדבר הזה קרה."

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: יצרן

"כשהגיעו ה־QX50 הראשונים, לפני כשנה, גילינו שהנאמנות של הלקוחות למותג נשארה. המשלוח הראשון מנה 50 כלים, מחצית מהם נמכרו עוד לפני שהגיעו, והיתר נמכר בשבוע וחצי. אחרי כן החל יבוא סדיר של QX50. לא עשינו מסעות פרסום ובכל זאת הייתה היענות וביקוש והיום אנחנו כבר מביאים דגמים שכובשים לקוחות ממותגי היוקרה האחרים. בחודש שעבר הגיעו 20 יחידות של QX55 וכולם כבר היו מכורים".

נוצרה הרגשה שאתם פועלים מתחת לרדאר ודגמים מגיעים לכאן מבלי שאיש יודע על כך
"לא היו לנו כמויות ורצינו לעבוד קודם כל מול הלקוחות שלנו. עכשיו אתה רואה שיש מסע פרסום כי יש לנו כבר כמות של מכוניות. המשבר בתעשיית הרכב לא פסח על אינפיניטי, אז רצינו לראות שיש מכוניות ושדברים מגיעים. הם למדו את ישראל והיום היבוא הרבה יותר סדיר".

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: יצרן

ובכל זאת, לפעמים הדברים נראים כאילו הם מתרחשים במקרה
"התחושה הזו ניתנת להסבר. אתה צודק שבהתחלה זה נראה כך, מכיוון שלעבור אזור וללמוד לעבוד עם אנשים והנהלה אחרים זה לא קל. אל תשכח שבשוק האמריקאי הם מוכרים 90,000 מכוניות בשנה ופתאום הם צריכים ללמוד שוק קטן. אבל אם לא היה כרגע יבוא סדיר לא היה גם מהלך שיווקי גדול".

ואולם התצוגה בהרצליה שנעלם...
"החלטנו לסגור את התצוגה בהרצליה כי יש לנו מתקן גדול במתחם שורק ורצינו שכל המותגים יהיו ביחד כדי ליצור תחושת כוח. לא הייתה הצדקה לשני אולמות ורצינו להיות גם לצד המוסך. ללקוחות יש שם טרקלין פרטי, ואנחנו פועלים באופן הראוי למותג יוקרה. הסינרגיה בין המותגים חשובה".
חטיבות יוקרה רבות, לקסוס למשל, רוצות להפגין ניתוק מהמותגים העממיים בקבוצה שהן שייכות לה...

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: אלי שאולי

"אנחנו ראינו זאת הפוך. קרסו הוא בין היבואנים היחידים שיש לו כל מה שקשור לעולם הרכב, אלא שתמיד הדברים היו מופרדים ולא ראו זאת. כאשר יש לך מתקן גדול ומפואר שווה להגיד שיש לך את הכל. הרצליה פיתוח זה העולם של פעם; הלקוחות פחות מתעניינים היום בסיבובי רחוב בין האולמות".

האם המבחר של אינפיניטי יגדל לממדים מקובלים?
"אנחנו כרגע עם שלושה רכב פנאי ואינפיניטי בעולם עוברת לכיוון ה־SUV. יש עדיין דגמי סדאן בארצות הברית, אבל אנחנו לא בכיוון הזה. אולי בעתיד נצליח להביא גם את QX80. אבל בגדול אנחנו נפעל עם שלושת הדגמים שציינתי קודם. זה מספיק, כי הם מכוונים לרוב הקהל בתחום היוקרה. רכבי פנאי מאוד אופנתיים בארץ, ואנחנו נתמקד בכך".

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: אינפיניטי

האם שלושה דגמים זה לא מעט מדי? לאיזה היקף מכירות ניתן להגיע איתם?
"מותגי היוקרה הגרמנים פועלים בכל הפלחים. אינפיניטי מתכנסת לליבה שלה ב־SUV והיא מאוד טובה בזה. אנחנו מאמינים שניתן להגיע כך ל־600-800 כלים בשנה".

האם משברי האספקה מהווים מבחינתכם הזדמנות לחזור?
"זה כרגע שוק של הזדמנויות. השיח הוא פחות על הרכב אלא על אם 'יש אותו או אין אותו'. כרגע יש לנו מכוניות אז יש הזדמנות, אבל אנחנו תלויי יצרן שעובד עם ספקים וכל דבר משפיע. תראה מה עשה המשבר של אוקראינה".

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: אינפיניטי

בוא נדבר על ניסאן בחציון הראשון של שנת 2022, חוויתם ירידה אחרי תנופה אשתקד. מה הסיבה?
"הייתה ירידה שנבעה ממספר סיבות. סנטרה שהייתה מאוד מרכזית בהיבט הציים, סבלה מבעיות אספקה והכמויות ירדו; רבע מהמכירות שלנו ואולי יותר הן בפלח זה. הוסף לכך שאת אקס-טרייל הפסיקו לייצר בתחילת 2021 לקראת כניסת הדגם החדש. הצלחנו לשים יד על כמות מסוימת, אבל היא נגמרה מהר. רק שני אלה יצרו ירידה חזקה, הוסף לאלה את בעיות הייצור בקשקאי ובג'וק והנה הפגיעה".

נראה שניסאן התעכבה גם בהשקות דגמים חדשים וגם בייצור...
"בוא נדבר על הדגמים שמיוצרים באירופה — קשקאי וג'וק. הם מיוצרים במפעל בסנדרלנד, אנגליה. בריטניה סבלה מאוד מהקורונה וזה גרם לסוג של חוסר סנכרון במפעל. כשחסרים חלקים יש עובדים וכשיש חלקים עובדים לא מגיעים. זה יצר תופעה שלפעמים פסי הייצור נתקעים כי אין מי או איך לייצר. קצת יותר קשה להתאושש מתופעה כזו. אני מקווה שהמצוקה ותחלוף, אבל גם המלחמה באוקראינה משפיעה".

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: ניסאן

כשמדובר בדגמים החדשים האם רואים את האור בקצה המנהרה?
"האופטימיות גדולה, ואני מעריך שדברים יסתדרו מהר ממה שנראה. בניסאן עוברים לטכנולוגיות מאוד מעניינות בתחום החשמול כמו e-Power שתגיע אלינו בקרוב בקשקאי וב־אקס-טרייל החדש, כאן גם בגרסת הנעה כפולה, וישנו גם ג'וק ההיברידי. אני מניח שעד תחילת הרבעון הרביעי נראה את כולם. ארייה יגיע כנראה מאוחר יותר".

דיברנו לא פעם על דגמי הפנאי הגדולים של ניסאן אמריקה. מה קורה בחזית זו?
" יש דגמים ששמנו לנו כמטרה ושיכולים להתאים לשוק שלנו. כמובן שהסיטואציה כרגע מקשה, אבל לא נפסיק להתאמץ. פת'פיינדר, למשל, הוא רכב מאוד מעניין, ואנחנו עושים הכל כדי להביאו. ובכלל נשאף להביא כמה שיותר דגמים מאמריקה".            

קאמבק לאינפיניטי / על הקו עם אמיר בלכר
צילום: קרסו מוטורס