שלושת מגישי העונות המיתולוגיות של 'טופגיר', וגלגולה הפחות מיתולוגי 'הגרנד טור', אינם חסינים לתאונות דרכים. ג'רמי קלארקסון, ריצ'רד האמונד וג'יימס מיי היו כולם בכמה מצבים לא פשוטים במהלך הקריירה הארוכה והמצליחה שלהם, עם כמה תקריות שאפילו העמידו את חייהם בסכנה.

הדרמה האחרונה שפקדה את השלישייה הייתה התאונה בה התרסק מיי עם מיצובישי לאנסר איוו 8 בקיר בבסיס הצבא הנורבגי. ההתרסקות הייתה כה חמורה עד כי היא שלחה את מיי לבית החולים עם צלע שבורה ואגו חבול.

למרות שהסיפור פורסם כבר לפני מספר חודשים, סרטונים מהאירוע לא דלפו לרשת עד לשידורו של הפרק הראשון בעונה החדשה של הגרנד טור, אשר שודר השבוע באמזון פריים.

צפו: התאונה ששלחה את ג'יימס מאי לבית החולים
צילום: Amazon Prime

בפרק, שנקרא 'A Scandi Flick' (משחק מילים על טכניקת נהיגת ראלי מחד, והמונח "סרט סקנדינבי" מאידך), השלישייה עושה דרכה דרך נורבגיה, שוודיה ופינלנד במגוון של מכוניות ספורטיביות עם הנעה כפולה. מאי במיצובישי איוו, האמונד בסובארו STi, וקלארקסון באודי RS4.

בשלב מסוים השלושה מעלים תוכנית גאונית - לקיים מרוץ במנהרות הבסיס הצבאי, שהן כל כך צרות, שבקושי אפשר לפתוח את הדלת; הטריק הוא שבזמן שהמכוניות דוהרות לאורך צינורות המוות הארוכים האלה, אורות המנהרה נדלקים בירוק בקצב התקדמות המכוניות - וכאשר נדלק אור אדום, זה סימן שמתקרבים לקיר. פשוט, לא? אז זהו, שלא...
 

בתורו של מיי, שזכה לכינוי 'קפטן סלואו', הוא החליט שלא להצדיק את שמו ונסע ממש מהר - כ-145 קמ"ש במנהרה הצרה, עניין שהקשה על אורות המנהרה לעמוד בקצב ולהידלק בזמן.

צפו: התאונה ששלחה את ג'יימס מאי לבית החולים
צילום: Amazon Prime

כשנדלק האור האדום שסימן על קרבה לפניית 90 מעלות, זה כבר היה מאוחר מדי...

בניגוד לזנב המיצובישי, אנחנו לא נעשה לכם ספוילר למה בדיוק קרה בהמשך. רק נציין שמיי יצא בשלום מכל הסיפור. צפייה מהנה!

צפו: התאונה ששלחה את ג'יימס מאי לבית החולים
צילום: Amazon Prime