סרג'יו פרז, נהגה של רד בול, ניצח בגרנד פרי של סינגפור שנערך אתמול (ראשון), לאחר שהקדים את שארל לקלר בפרארי. לקלר והקבוצה האדומה לא הצליחו לנצל באופן מרבי יום גרוע יחסית של מקס וורסטפן לשיפור עמדות, למרות שלקלר זינק מהעמדה הבכירה. 

מרוץ הלילה של סינגפור שנערך במרינה ביי, סיפק כרגיל מראות מרהיבים ודרמות וגם הפעם שיחק מזג האוויר תפקיד חשוב. גשם שוטף הביא לכך שבסוף מקצה הדירוג הקדים לקלר את פרז ולואיס המילטון במרצדס בפער זעיר. על המסלול שהתייבש הדרגתית וורסטפן, האלוף המכהן, הסתפק בזמן השמיני בטיבו. 

פורמולה 1 סינגפור 2022 - פרז מנצח בסינגפור
צילום: רד בול

גשם במרוץ
גשם חזק ביום המרוץ הביא לדחייה של שעה בזינוק, ולמרות שהמסלול החל להתייבש הדבר נמשך זמן רב יותר מהצפוי. כתוצאה מכך האחיזה היית בעייתית, מספר ההחלקות היה רב, והמרוץ הסתיים במסגרת מגבלת הזמן (שעתיים), לאחר 59 הקפות, שתיים פחות מזה המתוכנן. בזינוק הקדים פרז את לקלר ומכאן שלט במרוץ ולא נכנע ללחצים של נהג הפרארי. לקראת סיום הוא אף פתח עליו פער של יותר מעשר שניות למקרה שייענש על קרבה מופרזת למכונית הקוצבת. 

פורמולה 1 סינגפור 2022 - פרז מנצח בסינגפור
צילום: רד בול

המילטון שאיבד מקום בזינוק לפרארי של קרלוס סיינז (שסיים שלישי), ניסה ברוב המחצית הראשונה לעקוף ללא הצלחה את הספרדי שהיה איטי בהרבה מחברו לקבוצה. אבל כמו לנהגים רבים אחרים המסלול הצר בו קשה לעקוף הזכיר גם להמילטון עד כמה הוא אכזר. יציאה קלה מהקו היבש – והמילטון מצא עצמו בגדר הבטיחות. למזלו הוא הצליח לחזור אך נאלץ להחליף כנף ולהסתפק במקום התשיעי. גם וורסטפן ביצע שגיאה דומה בניסיון לעקוף את לנדו נוריס המצוין במקלארן. אבל במקרה שלו המכונית לא נפגעה והוא הצליח לטפס לבסוף עד למקום השביעי. 

פורמולה 1 סינגפור 2022 - פרז מנצח בסינגפור
צילום: מרצדס

נוריס סיים לבסוף רביעי לפני דניאל ריקרדו, חברו לקבוצת מקלארן. שישי סיים לאנס סטרול באסטון מרטין, שניצלה היטב את פרישת שתי המכוניות של אלפין. מנגד, זו בוודאי לא הייתה הדרך בה ציפה פרננדו אלונסו, שהצטיין במקצה הדירוג, לחגוג את המרוץ ה-350 שלו. כאמור, שביעי סיים וורסטפן לפני סבסטיאן פטל באסטון מרטין. המילטון התשיעי השיג את פייר גאסלי באלפא טאורי, לאחר שזה סייע מספר פעמים לוורסטפן לעבור). שישה נהגים לא סיימו את המירוץ בו יצאה למסלול פעמיים מכונית קוצבת ופעמים הוצגה מכונית קוצבת וירטואלית.  

פורמולה 1 סינגפור 2022 - פרז מנצח בסינגפור
צילום: רד בול

גרנד פרי סינגפור, 2.10.22, מרינה ביי 
1. סרג'יו פרז – רד בול 
2. שארל לקלר – פרארי 
3. קרלוס סיינז – פרארי 
4. לנדו נוריס – מקלארן 
5. דניאל ריקרדו – מקלארן
6. לאנס סטרול – אסטון מרטין
7. מקס וורסטפן – רד בול 
8. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין 
9. לואיס המילטון – מרצדס 
10. פייר גאסלי – אלפא טאורי 

פורמולה 1 סינגפור 2022 - פרז מנצח בסינגפור
צילום: רד בול

אליפות העולם לנהגים אחרי 17 מרוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן – 341 נק'
2. שארל לקלר – 237 נק' 
3. סרג'יו פרז – 235 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 204 נק'
5. קרלוס סיינז– 203  נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 17 מרוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 576 נק'
2. פרארי – 439 נק' 
3. מרצדס – 373 נק' 
4.  מקלארן – 129 נק'
5. אלפין – 125 נק'

פורמולה 1 סינגפור 2022 - פרז מנצח בסינגפור
צילום: מרצדס