מטרו מוטור תחל לייבא את המותג הסיני וויה (Voyah), ויחידות ראשונות יגיעו לישראל בסוף שנה זאת. 

המותג
וויה הוא מותג צעיר שנוסד ב-2020 על-ידי דונגפנג, היצרן השלישי בגודלו בסין שנוסד ב-1969 וייצר ב-2021 לא פחות מ-3.28 מיליון כלי רכב. וויה ממותגת כמותג יוקרה, דגמיה מחושמלים בלבד, דגם ראשון משלה הוא פרי (Free) המיוצר מ-2021.

וויה הציגה ב-2021 מיניוואן גדול בשם דרימר (Dreamer), ובספטמבר החולף גם קונספט לסדאן גדולה ומפוארת המכונה בשלב זה H53, וזו תוצג בגרסת ייצור במחצית הראשונה של 2023. 

מטרו מוטור מייבאת את וויה לישראל: שיווק כבר בסוף השנה
צילום: קארמה

היבואן
מטרו מוטורס, היבואנית הגדולה בישראל לרכב דו-גלגלי, פעילה בתחום זה מאמצע שנות השמונים, ובין השאר מייבאת את ימאהה וקוואסאקי ועוד מותגי טרקטורונים לרוב, ג'ט סקי ועוד.  

מטרו מוטור פנתה לא מכבר ליבוא רכב, ותחל בשיווק מקומי של מותג הרכב הסיני ליפ מוטור (Leap motor). מותג נוסף שהוזכר בהקשר זה, הוא קרמה, יצרן הקופה הספורטיבית ההיברידית מארה"ב. 

מטרו מוטור מייבאת את וויה לישראל: שיווק כבר בסוף השנה
צילום: יצרן

הדגם
דגם ראשון של וויה הוא כאמור רכב הפנאי פרי. בעיצובו שותף הסטודיו איטל דיזיין, שנוסד על-ידי ג'וג'ארו ונמצא כיום בבעלות קבוצת פולקסווגן.  

פרי הוא רכב פנאי גדול – בסיס הגלגלים 295.5 ס"מ, האורך 491 ס"מ, הרוחב 195 ס"מ, הגובה 169 ס"מ – והוא מוצע בגרסה היברידית-נטענת בה מנוע הבנזין משמש כמאריך טווח ובגרסה חשמלית, והיא זו שתגיע לישראל.  

מטרו מוטור מייבאת את וויה לישראל: שיווק כבר בסוף השנה
צילום: יצרן

לגרסה זו 2 מנועים חשמליים, אלה מייצרים 490 כ"ס וההנעה כפולה. הסוללה גדולה למדי, 103 קוט"ש, וטווח הנסיעה המוצהר הוא 530 ק"מ (תקן NEDC). במפרט גם מתלי אוויר ומערכת לראיית לילה. עוד באבזור גג זכוכית שניתן לעמעם אותו באופן חשמלי, תפעול חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים ושלושה צגים גדולים בסביבת הנהג. 

פרי יגיע לכאן לקראת סוף השנה, וכיוון שאינו עומד בתקינה אירופאית יגיע לכאן בהיקף מוגבל של 400 יחידות. מכיוון שוויה ממוצב כמותג יוקרה, יש לשער שהמחיר יהיה גבוה יחסית.