נדמה שאפילו המכונית שהובילה אותי לבקעה לא האמינה שזה מה שעתיד להתרחש. מד החום בלוח המחוונים שלה הראה 42 מעלות, שזה בדרך כלל מה שקורה בבקעה בקיץ, אבל מאחורי היה תיק גדול עם חליפה עור כבדה של אלפיינסטאר. מה שעתיד היה להתרחש, ממש עוד מעט, הוא משהו שממש לא סביר לעשותו בכבשן הלוהט הזה, בטמפרטורת גהינום הזאת: ללבוש את החליפה הזו.

ק.ט.מ ישראל החליטה להשיק את דגמי הכביש החדשים של היצרן האוסטרי במסלול החדש שבפצאל. כאמור, חום מטורף, חליפת עור — אבל אתם יודעים, עבודה ומישהו צריך לעשות אותה, וכולנו יודעים גם שמסלול עדיף בהרבה מכבישים וכל זה. וכך, עמדה לה שורה של קטומים לוהטים, תרתי משמע, מוכנה לנו, והשאלה הייתה עד כמה אנחנו מוכנים אליהם.

ק.ט.מ, אולי יש לציין שוב, היא כבר מזמן לא רק מעצמת שטח. מה שהחל ב־2008 עם RC8, דגם הכביש הקרבי, נמשך מאז עם שלל דגמים. ב־2016 הושקה קבוצת 'רד בול ק.ט.מ מוטו GP' האוסטרית מבוססת על RC16 - 1000 סמ"ק, V4, 265 כ"ס, 160 ק"ג - ואליה הצטרפה ב־2019 'טק 3' הצרפתית. לזכות שתיהן יותר מתריסר פודיומים, מהם חמישה מקומות ראשונים. כך שלדגמי הספורט של החברה יש נקודת ייחוס לשאוף אליה.

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: ניר עמוס

דור חדש
RC125 ו־RC390 החדשים עוצבו בהשראת הדגם המכהן במוטו GP, אבל יש להם יותר מאשר רק עיצוב קרבי. השלדה חדשה, רזה וחזקה יותר. המתלים ההפוכים הם WP אפקס 43 מ"מ חדשים, והחישוקים הנאים קלים ב־4 ק"ג.

בדגמים החדשים שופרה ההגנה מהרוח ומפגעי מזג האוויר עם פיירינג חדש. חלקים נוספים תוכננו מחדש כדי לשפר את פיזור החום של המנוע, ולאלה מעט ברגים להסרה מהירה — לטיפולים בפיטס או להחלפת חלקי פלסטיק אם אלה ניזוקו בהחלקה חס ושלום וחס.

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: KTM

לכן גם קל לפרק את המראות רגע לפני העלייה למסלול. אזור הברכיים בדור החדש צר יותר, ומאפשר חביקה יעילה יותר של המכל בהטיות בפניות. זנב האופנוע עוצב מחדש והוא רזה וזקור. וכן, גם תאורת לד חדשה לגמרי בחזית.

ל־RC390 גם אלקטרוניקה מתקדמת יותר — יש בקרות משיכה ו־ABS עם רגישות להטיות ולפנייה — קוויק שיפטר למעלה ולמטה, מצמד מחליק, וגם מצב 'סופרמוטו' שמאפשר החלקה של הצמיג האחורי, למי שיודע לעשות את זה... עוד בחידושים גם מסך TFT צבעוני.

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: KTM

נכון למשימה
RC125
יש ערימה של חברה קטומים על האספלט, וכלל האצבע באירועים כאלה הוא להתחיל בכלי הקטן ביותר. הקטן ביותר כאן הוא קטן מאוד — 125 סמ"ק, 14.7 כ"ס, 1.22 קג"מ. אבל צנוע הוא לא - כל כולו עטוי נוצות קרב וצבעי מלחמה ואותיות הקרב, RC, מודגשות בעליל. "כן", הוא זועק, "אני אמנם בגיבושון של המכין של הראשוני, אבל הסתכלו עלי — גם אני לוחם!".

אלו הרבה מאוד פריטים יפים ומרשימים, אבל בסוף צריך לעלות על המסלול. אני מתכווץ לתוך הממדים הצנומים של הכלי, וזה מתנהג יפה ומשרה הרבה ביטחון. הבלמים והמתלים התחברו אליי היטב, ותוך שתיים־שלוש הקפות הסליידר שבברך כבר משייף את האספלט.

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: KTM

אבל כדי לנצל את המסלול בפצאל בגרסתו המחודשת והמהירה, צריך גם מנוע, וזה עובד כאן קשה מאוד, מנסה לייצר עוד חלקיק כ"ס מהצילינדר הקטן. לוח המחוונים נוצץ שוב ושוב מתריע בהבהובים והתרעות על סל"ד גבוה של 14,000 האומרים שאני — שמישהו יספר לי משהו חדש — מגזים.

RC125 הוא כלי למתחילים בלבד וזה יעדיף מסלול טכני יותר.

RC390
ואז עוברים למה שיכול היה להיחשב לעוד כלי צנוע, RC390, אלא שזה נראה פתאום כמו עמלץ — יש כוח (42.5 כ"ס) ויש מומנט (3.8 קג"מ). הכל יחסי, כמו שעולה מתורת היחסות הפרטית של איינשטיין (1905).

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: KTM

ה־390, עם אותו מנוע המשמש גם את אדוונצ'ר ודיוק, מתאים בדיוק למסלול זה, כלי שידע לשמח רוכבים צעירים אבל גם מנוסים יותר, אופנוע שישפר את רמת הרכיבה של שני הסוגים של רוכבים אלה ויעשיר אותה.

ה־390 יכול להעניק הרבה מאוד ביטחון; הבלמים עושים עבודה טובה גם תחת האינטנסיביות הקשה ברכיבת מרוצים, והשלדה, המתלים, המנוע הלא־מאיים והקלילות הבסיסית של הכלי מאפשרים לרוכב להוציא את הטוב ביותר מעצמו.

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: KTM

ליגה למיטיבי הטיה
זה לא סתם שלקחו אותנו למסלול, כי מה שיפה הוא שלראשונה תהיה בקרוב ליגת מרוצים של ד.ל.ב מוטוספורט בשיתוף Circuit PAZAEL והמועצה האזורית בקעת הירדן. זו תהיה ליגה של ארבעה סבבים של מרוצי כביש שתיקרא 'KTM RC Cup' שתתבסס על שני הדגמים הנ"ל. בליגה יהיו 2 קטגוריות: 125 לרוכבים מגיל 11; 390 לרוכבים מגיל 17.

בליגה זו יתחרו כלים אחידים — ללא שינויים כל שהם — מה שיאפשר לשמר מחיר יקר פחות של ההשתתפות. וכן, גם לדעת מיהו הרוכב הטוב יותר.

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: KTM

הגיל, האושר. אבל אני די רחוק מהגילים האלו, והדבר הודגש מאוחר יותר כאשר רכבתי מעט על ה־Beast, הלא הוא סופר דיוק 1290. זהו כלי שהוא כיף גדול בכביש הציבורי אבל במסלול הזה הוא היה מעייף וכוחני מדי, בוודאי ביחס לכושר ולתשישות שהרגשתי אחרי כל האנרגיות שהוצאתי בהקפות על הקטומים הצנועים יותר.

התיישבתי מותש על ספסל בפצאל, כפות הידיים רועדות עדיין מהאדרנלין שרק מסלול ואופנוע יודעים לספק, וניסיתי להוריד את חליפת העור מהגוף. מד החום הראה כבר 43 מעלות, הייתי סחוט ומפורק ורטוב מזיעה.

הייתי מאושר.        

ק.ט.מ RC125 ו-RC390 - רכיבת בזק
צילום: ניר עמוס