רנו מככבת השנה בתערוכה הביתית בפריז, ולצד שלל דגמים סדרתיים חדשים ורכבי תצוגה, הציגה גם קדימון מעניין לסניק החדש שיושק ב-2024.

בהתאם לרוח הזמן, ובניגוד לקודמיו, הדור החמישי של הסניק יהפוך ממיניוואן קומפקטי לרכב פנאי, ויזכה ליחידת כוח חשמלית.

אולם רכב הקונספט הציג רעיון רדיקלי יותר: מערכת הנעה היברידית לא שגרתית המשלבת מנוע חשמלי עם תא דלק מימן כמאריך טווח.

רנו סניק ויז'ן - קדימון לרכב פנאי חשמלי סדרתי
צילום: רנו

גולת הכותרת של הרעיון היא לצמצם את זמן הטעינה של כלים חשמליים, כמו גם את טביעת הרגל הפחמנית הגדולה שקשורה לייצור הסוללות.
 
מערכת ההנעה מורכבת ממנוע חשמלי קדמי המפיק 218 כ"ס, תא דלק מימן להארכת טווח המפיק 22 כ"ס, וסוללה צנועה יחסית של 40 קוט"ש.

רנו סניק ויז'ן - קדימון לרכב פנאי חשמלי סדרתי
צילום: רנו

המערך ההיברידי הזה מאפשר לשאת סוללה קלה בחצי ממה שהיה נזקק לה רכב חשמלי קונבנציונלי, והמשקל הכולל של הקונספט עומד על 1700 ק"ג בלבד.

לטענת רנו, לסניק ויז'ן יש טביעת רגל פחמנית קטנה ב-75 אחוזים מרכב חשמלי בעל סוללה רגילה, והחברה צופה עד 800 ק"מ של טווח עם זמן "תדלוק" מימן של כחמש דקות בלבד - אך זה יקרה רק לאחר 2030, אם וכאשר רשת תחנות המימן תתרחב.


רנו סניק ויז'ן - קדימון לרכב פנאי חשמלי סדרתי
צילום: רנו
 
למרות העיצוב החיצוני העתידני והשטיקים הרגילים של רכבי קונספט (חישוקי ענק, דלתות התאבדות, הגה מלבני וכו') המעצב הראשי ז'יל וידאל אמר כי הקונספט מוכן ב-90 אחוז לייצור, תוך שהוא מציין כי העיצוב החיצוני עוד צפוי "להתפתח" עבור הסניק הסדרתי.

רנו סניק ויז'ן - קדימון לרכב פנאי חשמלי סדרתי
צילום: רנו