דאף XD – משאית השנה
בתערוכת הנובר הוכרזה דאף XD 'משאית השנה הבין־לאומית 2023' (ITOY). הדגם החדש המיועד לעבודות חלוקה ותשתית במשקלים ובטווחים בינוניים והמחליף את CF, מוצע בשפע גרסאות, כולל חשמליות לטווח בין 200 ל־500 ק"מ. ההישג של דאף נכבד במיוחד מכיוון שלפני שנה זכתה הסדרה הכבדה החדשה שלה — XF, XG, +XG — בתואר זה.

לפי צוות השופטים XD זכה בתואר זה בגלל שדה הראייה המצוין שלו, הן הישיר והן העקיף, והוסיף לכך רמת נוחות גבוהה לנהג וכאמור מגוון גרסאות גדול בדגש על זמינות גרסה חשמלית יעילה.

אוטו כבד: חשמל עכשיו, תא דלק אחר כך
צילום: DAF
 
איווקו – e-דיילי חשמלי
איווקו חשפה את הדגם לייצור של המסחרית הכבדה שלה, דיילי בגרסתה החשמלית בתערוכת הנובר שנערכה במחצית השנייה של חודש ספטמבר. e-דיילי יוצע במגוון המרכבים המלא המאפיין את הדגם — מסחרית סגורה, משאית שלדה, מיניבוס — בכל טווח המשקלים הקיים, מ־3.5 ועד 7.2 טון.

למסחרית סוללה אחת של 37 קוט"ש (טווח של 110 ק"מ) וניתן להוסיף עד שתיים נוספות ל־111 קוט"ש (ועד ל־300 ק"מ). המנוע מייצר 190 כ"ס ו־40.7 קג"מ (136 כ"ס ו־30.6 קג"מ עם סוללה אחת). אפשר לטעון את הרכב בהספק עד 22 ק"ו ב־AC ועד 80 ק"ו ב־DC, ובטעינה זאת נתן לטעון את 3 הסוללות ל־80% ב־90 דקות, סוללה אחת או שתיים ב־60 דקות. בין השאר, ל־e-דיילי אופציה גם למפרש כוח.

אוטו כבד: חשמל עכשיו, תא דלק אחר כך
צילום: Iveco
 
מרצדס/דיימלר GenH2 – הדרך למימן
הנעה חשמלית המבוססת על תאי דלק מימניים היא השלב הבא לאחר הסוללות — ובתחום המשאיות והרכב הכבד יש לכך ביטוי מעשי כבר כעת. כזכור, יונדאי וטויוטה/הינו מפעילות צי של מאות יחידות של משאיות קלות כאלה באירופה במסגרת ניסוי. דיימלר, מותג המשאיות של מרצדס, הציג בתערוכת הנובר סמי טריילר במשקל כולל של 40 טון המונע בתא דלק, וזה תודלק בקרבת התערוכה.

דיימלר הציג בתערוכה גם אבטיפוס למשאית כזאת שיש לה מימן נוזלי. דיימלר, כך בהודעה, מעדיף לפתח את האופציה של שימוש במימן נוזלי בגלל יעילות אנרגטית גבוהה בהרבה ביחס לנפח. המטרה היא להגיע לטעינת מימן שתספיק לטווח של 1000 ק"מ, בתחילת הדרך בעיקר לעבודות כבדות לטווחים ארוכים. ייצור החל במחצית השנייה של העשור.

אוטו כבד: חשמל עכשיו, תא דלק אחר כך
צילום: מרצדס