רולס רויס ​​חשפה את הרכב החשמלי הסדרתי הראשון שלה, יותר מ-120 שנה לאחר שהמייסד צ'ארלס רולס העלה לראשונה את הרעיון של רולס רויס חשמלית; רולס טען כבר אז שהנסיעה החרישית והתחזוקה הנמוכה וה"נקייה" של רכב חשמלי תהלום מאוד את ערכי המותג - וקצת תמוה ומפתיע שלקח ליצרנית הבריטית זמן כה רב ליישם את הרעיון.

הספקטר היא מכונית קופה יוקרתית שתתומחר בין רכב הפנאי קלינאן לבין הסדאן-פאר פאנטום, אם כי לא נדע את המחיר המדויק עד למועד המסירות הראשונות, בסוף 2023. ולא, זה לא מנע מ-300 לקוחות בצפון אמריקה לשים כבר מקדמה על האוטו...

מבחינה ויזואלית, הספקטר שואבת השראה מדגמי קופה מהעשור האחרון דוגמת הריית' והפאנטום-קופה, אך נראית רחבה ונמוכה משתיהן.

​רולס רויס ספקטר - יצרנית הפאר מתחשמלת
צילום: רולס רויס

למרות המראה הרבוע לכאורה, אווירודינמיות היוותה מטרה חשובה בתכנון, ואפילו הפסלון האגדי בחזית, Spirit of Ecstasy, עבר דיאטה כדי שייצור פחות התנגדות לרוח.

תא הנוסעים המפואר דומה לזה שתמצאו בדגמי רולס רויס ​​אחרים, כולל אפשרויות קסטומיזציה בלתי נגמרות, וכולל לראשונה תצוגה דיגיטלית גם בצד הנוסע, בעוד שתקרת "אורות הכוכבים" (הבנויה ממאות נורות זעירות כדי להקנות אווירה של שמיים זרועי כוכבים) התפשטה כעת גם אל דיפון הדלתות.

​רולס רויס ספקטר - יצרנית הפאר מתחשמלת
צילום: רולס רויס

הקופה הענקית מציגה בסיס גלגלים עצום של 321 ס"מ ומשקל עצמי הנושק ל-3 טון. לא נמסרו פרטים מלאים על מערכת ההנעה, רק צוין שההספק המרבי הוא 585 כ"ס צנועים יחסית (לאן הגענו, שהספק כזה הוא נחשב צנוע...), ושיחד עם מומנט של 91.8 קג"מ, יש לה מספיק דחף כדי להטיס את המסה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. 

לא שזה חשוב במכונית כזו כמו מערכת המתלים המתוחכמת, המבטיחה להעניק איכות נסיעה של מרבד קסמים בזכות ניתוק אוטומטי של המוטות המייצבים בנסיעה בקו ישר, כדי לסייע לבולמים האדפטיביים לגהץ את פני הכביש. המוטות המייצבים מתחברים מחדש בשבריר שניה בו הרכב מתחיל לפנות, והיא נעזרת גם בהיגוי אחורי כדי לחדד את הדינאמיות ויכולת התמרון.

​רולס רויס ספקטר - יצרנית הפאר מתחשמלת
צילום: רולס רויס

הספקטר בנויה סביב שלדת Space Frame מאלומיניום המשלבת את הסוללה הענקית כדי לעזור להפוך את הקופה לקשיחה ב-30 אחוז מכל רולס רויס קודמת - ולטענת החברה הסוללה משמשת גם ככלי מצוין לבידוד רעשי כביש. החברה עדיין לא מנדבת מידע טכני מלא, כולל קיבולת הסוללות, אך בהתחשב בכך שהמארז שוקל 700 ק"ג ומצליח להעניק טווח חשמלי של 520 ק"מ למרות המשקל העצמי האדיר, אפשר להניח שהקיבולת גבוהה בהרבה מ-100 קוט"ש.

​רולס רויס ספקטר - יצרנית הפאר מתחשמלת
צילום: רולס רויס