ניצחונו של מקס וורסטפן בגרנד פרי של ארצות הברית הבטיח את זכייתה של קבוצת רד בול באליפות הפורמולה 1 לעונת 2022. זה קרה יום אחרי שדיטריך מטשיץ הבעלים המשותף של רד בול והרוח החיה מאחורי ההשתתפות החברה בענפי ספורט האקסטרים השונים, מת בגיל 78.

על המסלול המאתגר באוסטין טקסס הצליח וורסטפן להתגבר על טעות קבוצתית וליטול בשלבי הסיום את ההובלה מלואיס המילטון, נהגה של מרצדס, שהסתפק במקום השני וכמעט השיג ניצחון ראשון העונה. הזכייה של רד בול קוטעת רצף של שמונה אליפויות של מרצדס.

על המסלול המרהיב בטקסס שוב פרארי נראו מצוין בהקפות הדירוג והפעם היה זה קרלוס סיינז שזינק מהמקום הראשון בעוד שארל לקלרק שהשיג את הזמן השני בטיבו זינק עשרה מקומות נמוך יותר מכיוון שקיבל עונש על החלפת חלקי מנוע. וורסטפן שהיה אמור לזנק מהמקום השלישי, פתח מהמקום השני אך עלה מיד להוביל מכיוון שמכונית הפרארי נפגעה מאחור בגלל מגע של ג'ורג' ראסל במרצדס. ראסל נענש על כך בעצירה לחמש שניות אך סיינז נאלץ לפרוש.

רד בול אלופת היצרנים בפורמולה 1
צילום: F1

מכאן ואילך פתח וורסטפן פער גדול לעומת המילטון, שאמנם מכונית המרצדס שלו הפגינה שיפור מהותי אך עדיין לא הייתה מהירה כמו זו של רד בול. הצ'אנס של המילטון הופיע בשל תקלה שעכבה את וורסטפן עת החליף צמיגים בפעם השנייה. עם זאת, בהקפות האחרונות הסתער וורסטפן על המילטון שניסה, אך לא באמת יכול היה לעמוד בקצב של מכונית הרד בול ולבסוף נכנע. סרג'יו פרז במכונית הרד בול השנייה, שאמנם זינק מהמקום התשיעי אך סיים רביעי לפני ראסל במרצדס ולנדו נוריס במקלארן.

מאחור היו שפע דרמות כאשר אחד מגיבורי המירוץ היה פרננדו אלונסו, אלוף העולם בדימוס פעמיים, שהיה מעורב בתאונה קשה לאחר שניסה לעקוף את לאנס סטרול באסטון מרטין. מכונית האלפין של אלונסו פגעה בגלגל האחורי של האסטון מרטין והתרוממה לאוויר והוטחה לצד המסלול.

רד בול אלופת היצרנים בפורמולה 1
צילום: Alpine

אלונסו למרבה פלא הצליח להגיע לרחבת הטיפולים, להחליף כנף קדמית, ולסיים במקום השביעי עם המכונית המתוקנת. סוף טוב לא הכל טוב, לאחר המירוץ, בעקבות תלונה של קבוצת האס על כך שהמכונית של אלפין לא הייתה בטוחה לנהיגה (ולראייה, בהמשך המירוץ אף התפרקה ממנה המראה הימנית), ספג אלונסו עונש של 30 שניות שהציב אותו במקום ה-15.

עוד גיבור מהעבר היה סבסטיאן פטל, אלוף העולם בדימוס ארבע פעמים, שניהל את המירוץ באופן מאוד מוצלח ואף זכה להוביל אותו לפרק זמן קצר לפני שנכנס להחלפת צמיגים, מאוחרת משהו. טעות של הקבוצה בהחלפת הצמיגים עלתה לו בלא פחות מ-18 שניות וחיבלה קשות בניהול המירוץ שלו. מפה לשם, פטל ירד למקום ה-13 אך הצליח לטפס עד למקום השמיני (ולמעשה שביעי בסיום).

 
רד בול אלופת היצרנים בפורמולה 1
צילום: רד בול
 

גרנד פרי ארצות הברית  
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס 
3. שארל לקלר – פרארי
4. סרג'יו פרז – רד בול
5.  ג'ורג' ראסל – מרצדס
6. לנדו נוריס - מקלארן
7. סבסטיאן פטל - אסטון מרטין
8. קוין מגנוסן – האס  
9. יוקי טסונודה – אלפא טאורי
10. אסטבן אוקון - אלפין

 
אליפות העולם לנהגים אחרי 19 מירוצים
1 מקס וורסטפן - 391 נק'
2. סרג'יו פרז –  265 נק'
3.שארל לקלר – 267 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 218 נק'
5. קרלוס סיינז– 203  נק'

 
אליפות העולם ליצרנים אחרי 19 מירוצים
1. רד בול- 656 נק'
2. פרארי – 469 נק'
3. מרצדס – 416 נק'
4. אלפין  – 144 נק'
5. מקלארן  - 138 נק'
 
 
רד בול אלופת היצרנים בפורמולה 1
צילום: F1