לפני מספר שנים דיווחנו לכם על הכרזתו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, בדבר הקמת מיזם רכב טורקי חדש בשם TOGG; ר"ת של Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu; מיזם הרכב של טורקיה. מיזם זה הוקם ב-2018 ואיחד תחתיו שש יצרניות רכב שונות בטורקיה שפעלו מאז יחדיו למען הקמת מותג רכב טורקי עצמאי. נזכיר, טורקיה כיום היא מיצרניות הרכב הבולטות בעולם ומייצרת עבור יצרנים שונים מהמערב והמזרח מעל למיליון כלי רכב בשנה.

כעת, באירוע נוסף בו השתתף נשיא טורקיה, הכריזה TOGG על התחלת ייצור הרכב הראשון שלה לפי לוחות הזמנים שפורסמו – ובצמוד ליום השנה ה-99 להקמת הרפובליקה הטורקית.

הכירו, TOGG
הרכב הראשון שירד מפס הייצור הוא רכב פנאי קומפקטי שבשלב זה מכונה TOGG SUV ללא שם מסחרי סופי. בכלל, על אף שלפי ההכרזות הייצור החל, ב-TOGG פרסמו עד כה פרטים רשמיים מעטים על רכב הפנאי החדש.

​לא רק הסינים: טורקיה החלה בייצור
צילום: TOGG

מהמעט שכן ידוע, מדובר כאמור ברכב פנאי קומפקטי (C-SUV) כל-חשמלי עם חמישה מושבים.TOGG SUV יוצע בשתי גרסאות –מנוע אחד המייצר 200 כ"ס והנעה אחורית או 2 מנועים המייצרים 400 כ"ס, הנעה כפולה ו-400 כ"ס. בנוסף ניתן יהיה לבחור בין מערך סוללות "סטנדרטי" לטווח של כ-300 ק"מ לבין כזה של "טווח ארוך" שיספק כ-500 ק"מ בין טעינות.

מהצהרות העבר ב-TOGG מייחסים לעצמם איכותיות של מותג יוקרה, והמחיר בהתאם: מחירו של TOGG SUV צפוי לעמוד על כ-900,000 לירות טורקיות, שהן כ-50,000 אירו כיום. בעתיד, מצהירים ב-TOGG, שהרכב יעבור בהצלחה את מבחני הריסוק האירופאים וכי יצטרפו אליו דגמים נוספים – סדאן קומפקטית (2024), סופרמיני (עד 2030) ועוד.

​לא רק הסינים: טורקיה החלה בייצור
צילום: TOGG

כאמור, תכנון הרכב בוצע ברובו בטורקיה. בשלב זה ב-TOGG מצהירים כי 51% מהחומרים הנדרשים לייצור הדגם מקורם בטורקיה, וכי בדגמים הבאים יגיע היקף החלקים המקומיים לכ-70%.

בכל מקרה, ההרכבה הסופית וחלקים ניכרים מתהליך הייצור מתבצעים במפעל TOGG הסמוך לאיסטנבול. בשנה המלאה הראשונה (2023) היקף הייצור צפוי לנוע סביב 17,500 כלי רכב, כעשירית מכושר הייצור המרבי של המפעל הקיים.

​לא רק הסינים: טורקיה החלה בייצור
צילום: TOGG