מקס וורסטפן שבר את שיא הניצחונות לעונה בגרנד פרי של מקסיקו כאשר סיים ראשון בפעם ה-14 בעונה זו. עם הישגו זה שבר את השיאים של מיכאל שומאכר וסבסטיאן פטל – 13 ניצחונות בעונה אחת. בנוסף שבר אלוף העולם גם את שיא הנקודות לעונה, לאחר שהשיג 416 נקודות. בהקשר לאלה יצוין כי מספר המרוצים השנה גדול מזה שהיה בשנים בהם קבעו שומאכר ופטל את השיאים שלהם.

וורסטפן שלט במרוץ מתחילתו ועד סופו, כאשר רד בול מצליחה לנער ממנו את מרצדס ואת המילטון שבפעם הראשונה העונה נראו כסוג של איום על הניצחון. בסופו של דבר המילטון סיים שני אך בפער ניכר (קצת יותר מ-15 שניות).

לקראת מרוץ
במסלול הרמנוס רודריגז במקסיקו סיטי, הגבוה ביותר בסבב (כ-2.2 ק"מ מעל פני הים), מרצדס הייתה תחרותית בהרבה מהיכולת שהפגינה עד כה. במקצי האימונים היא הייתה ממש מהירה, ונראה היה שהיא יכולה ליטול את העמדה הבכירה בזינוק. בנוסף לשיפור המתמשך, האוויר הדליל נטרל מחשיבות המערך האווירודינמי של המכונית, וזה הרי פחות מצטיין במרצדס.

עקף את שומאכר: ​וורסטפן שובר שיאים
צילום: F1

עם זאת, את התוצאה הטובה ביותר במקצה קבע וורסטפן, שני לו היה ג'ורג' ראסל לפני חברו לקבוצה המילטון. פרארי לא הייתה טובה מספיק והסתפקה במקומות השישי-שביעי, דבר שיאפיין אותה במירוץ.

היה ברור שהחלפת הצמיגים תשחק במקסיקו סיטי תפקיד חשוב, ושתי הקבוצות בחרו בתסריט שונה. רד בול פתחה עם הצמיגים המהירים (אדומים) ואילו מרצדס עם הבינוניים העמידים יותר (צהובים). בזינוק הצליח המילטון לעלות למקום השני ולשמור על קרבה גדולה לוורסטפן למרות שהיה עם צמיגים איטיים יותר.

עקף את שומאכר: ​וורסטפן שובר שיאים
צילום: F1

רד בול דרבנה את וורסטפן לעשות יותר הקפות מהצפוי על הצמיגים, וכאשר נכנס להחלפה הוא עבר לצמיגים צהובים. במרצדס, כמו רבים אחרים, הניחו שהוא יצטרך להיכנס להחלפה נוספת. מרצדס לא מתחה יותר מדי את הצמיגים הצהובים ועברה לצמיגים קשים (לבנים) – תחילה אצל המילטון ואחרי כן אצל ראסל (שביקש לעבור לצמיגים רכים).

אבל ההערכה שרד בול תיכנס להחלפה נוספת הייתה שגויה. בינתיים וורסטפן פתח פער גדול על המילטון שכמו ראסל לא הסתדר עם הצמיגים הקשים. רד בול שוב פעלה נכון יותר בכל הקשור לבחירת צמיגים, וגם מזג האוויר שהיה פחות חם מהצפוי, שיחק לטובתה.

עקף את שומאכר: ​וורסטפן שובר שיאים
צילום: מרצדס

המילטון נראה מאוכזב בסיום ורמז שהקבוצה בחרה בטקטיקה שונה ממה שרצה, ועדיין טען שרד בול היית מהירה בהרבה גם במרוץ זה. ועדיין, מקום שני ורביעי לקבוצה היוו שיפור גדול ביחס לתוצאות במהלך העונה, ואלה ומאפשרים לקבוצה הילחם על המקום השני העונה מול פרארי.  

גיבור מקומי
שלישי סיים סרג'יו פרז, הגיבור המקומי, שניסה ללחוץ על המילטון, לפרקים היה מהיר יותר אך לא הצליח לעבור לאכזבת הקהל. אחריו סיים ראסל שעבר לצמיגים הרכים ממש לקראת סיום כדי לקבל נקודה נוספת להקפה המהירה. מכוניות הפרארי של קרלוס סיינז ושארל לקלר סיימו במקומות החמישי שישי במרוץ אפרורי למדי מבחינתם.

עקף את שומאכר: ​וורסטפן שובר שיאים
צילום: F1

שביעי סיים דניאל ריקרדו במקלארן במרוץ מצוין בו נטל סיכון, משך את החלפת הצמיגים הצהובים לשלב מאוד מאוחר, ואז התקדם מהר מאוד על הצמיגים האדומים – מפגין כך מה יכול היה להיות ההישג של מרצדס; אפילו עונשין של 10 שניות על אחת העקיפות בשלבי הסיום לא פגע בו. אסטבן אוקון באלפין סיים שמיני לפני לנדו נוריס במקלארן וואטרי בוטס באלפא רומיאו (שהפתיע במקצה הדירוג).

גרנד פרי מקסיקו, מקסיקו סיטי, 30.10.22   
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס 
3. סרג'יו פרז – רד בול
4.  ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. קרלוס סיינז – פרארי
6. שארל לקלר – פרארי
7. דניאל ריקרדו – מקלארן
8. אסטבן אוקון – אלפין
9. לנדו נוריס – מקלארן
10. ואטרי בוטס – אלפא רומיאו

עקף את שומאכר: ​וורסטפן שובר שיאים
צילום: מרצדס

אליפות העולם לנהגים אחרי 20  מרוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן – 416 נק'
2. סרג'יו פרז – 280 נק'
3.שארל לקלר – 275 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 231 נק'
5. לואיס המילטון – 216  נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 20 מרוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 696 נק'
2. פרארי – 487 נק'
3. מרצדס – 447 נק'
4. אלפין – 153 נק'
5. מקלארן – 146 נק'
 
 
עקף את שומאכר: ​וורסטפן שובר שיאים
צילום: מרצדס