בזמן שכאן בישראל עסקנו בבחירות לכנסת, בוולוו התעסקו בדברים אחרים והציגו טיזר ופרטים ראשונים על וולוו EX90 – רכב פנאי גדול (E-SUV) וחשמלי שצפוי להחליף את וולוו XC90 המוכר. ה-90 התחיל את דרכו בשנת 2002 והיה מראשוני רכבי הפנאי היוקרתיים, ובדורו השני (2015) שווק גם עם מערכת הנעה היברידית-נטענת אך לא לגרסה כל חשמלית.
 
פרטים ראשונים
מבחינת וולוו ה-EX90 יתווה את הדרך לדור הבא של כלי הרכב שלה בדרך לעתיד חשמלי ואוטונומי ויהווה מעין מצג טכנולוגי מתקדם עבורה. הפלטפורמה עליו הוא צפוי להתבסס היא SEA1 החדשה שפותחה ע"י ג'ילי, ועליה כבר הוצג פולסטאר 3 החדש – רכב פנאי מקביל במידות עם סיומת קופה ומקום לחמישה.
 
בשלב זה בוולוו פרסמו מספר תמונות המאפשרו הצצה לעיצוב ה-EX90 שנראה שהולך להמשיך בקו המתון וההגיוני של וולוו ללא הפתעות מיוחדות ועם ההתאמות הנדרשות לרכב חשמלי. כך למשל הסבכה תהיה אטומה, החזית כולה מעוגלת יחסית ולחישוקים עיצוב אווירודינאמי. למאפייני עיצוב אלה תכונות חיוביות להפחתת הגרר שעומדת לפי וולוו על 0.29 בלבד – נתון נאה לרכב פנאי גדול וזהה לזה של פולסטאר 3.
 
וולוו EX90: הצצה ראשונה לעתיד של וולוו
צילום: וולוו

פרט אחרון שנחשף לגבי העיצוב הוא שבהתאם לסביבה הסקנדינבית בה יש חורפים ארוכים וחשוכים ה-EX90 החדש יהיה בעל שטח חלונות גדול וגג פנורמי ענק כדי להכניס כמה אור שניתן אל תא הנוסעים. מעניין איך זה יעבוד בישראל.
 
תחום נוסף בו וולוו הוסיפה להשקיע הוא תחום הבטיחות, ממאפייניה הבולטים של היצרנית. וולוו EX90 יוצע עם חיישן לייזר (lidar) אשר יוצב בראש גג הרכב.

וולוו EX90: הצצה ראשונה לעתיד של וולוו
צילום: וולוו

ואם זה מזכיר לכם שואבי אבק רובוטיים מסויימים, תופתעו לגלות שהסיבה שהחיישן מותקן באופן כזה היא זהה בשני המקרים: כדי להשיג טווח כיסוי גדול ככל שניתן. לטענת וולוו בסידור כזה בו סט החיישנים ממוקם גבוה הם יכולים להגיע לזיהוי אמין ומדויק של הולכי רגל ממרחק של 250 מטרים.

וולוו EX90: הצצה ראשונה לעתיד של וולוו
צילום: וולוו
 
החשיפה המלאה צפויה להתרחש ב-9.11.22, כאשר הייצור יחל בשנה הבאה. אנו נשוב ונעדכן.

וולוו EX90: הצצה ראשונה לעתיד של וולוו
צילום: וולוו