הונדה חשפה את הדור החדש והרביעי של הונדה פיילוט, רכב הפנאי הגדול (E-SUV) שלה. דגם זה נחשף לראשונה בשנת 2002 והוא משווק בעיקר בשווקי צפון אמריקה שם הוא מתחרה בכלים דוגמת פורד אקספלורר, טויוטה היילנדר ואחרים.
 
הונדה פיילוט, הפעם לשטח
לפי הונדה מדובר בדור חדש לחלוטין המשתמש בפלטפורמה אותה הוא חולק עם אקורה MDX ועם מגוון דגמי הונדה כמו הפספורט, אודיסיי ועוד. בעיצוב הדור הרביעי שמו דגש בהונדה על מופע שטח קשוח ובולט יותר מזה של הדור הקודם שהיה מעט מיניוואני במראה.

בהתאם, פיילוט הרביעי מציג מופע בעל קווים ישרים, סבכה גדולה, חישוקים אפורים (18-20 אינץ' בהתאם לרמת הגימור), קשתות גלגלים מושחרות, דמוי מיגון גחון מלפנים ומאחור ובכלל – רושם של רכב ש"בא לעבודה".

הונדה פיילוט 2023: להסעת ילדים, גם בשטח
צילום: הונדה
 
מידותיו החיצוניות נאות עם אורך של 508 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ, גובה של עד 183 ס"מ בהתאם לגרסה ובסיס גלגלים המשתרע על פני 289 ס"מ. המידות הנדיבות מאפשרות להציע מקום לעד שמונה נוסעים בשלוש שורות מושבים.

בהונדה יציעו מספר סידורים למושבים כמו שורה שניה "רגילה", עם מושבי "קפטן" רחבים עם מגש באמצע או שני מושבים בלבד למעבר קל ונוח לשורה השלישית. נפח תא המטען נע בין 635 ל' כשכל המושבים בשימוש ועד 3,218 ל' עם קיפול המושבים. 

הונדה פיילוט 2023: להסעת ילדים, גם בשטח
צילום: הונדה
 
לסביבת הנהג מופע פשוט ונקי כמו שהתרגלנו לקבל משאר דגמי הונדה לאחרונה (סיוויק, CR-V). זה אומר לוח מחוונים מוקרן (10.2 אינץ') בעל מופע נקי עם סכמת צבעים שחור-לבן בעיקר, מסך מולטימדיה צנוע בגודל 7-9 אינץ' וקווים כלליים ישרים ופשוטים.
 
היצע מערכות הבטיחות רחב ועשיר כנדרש כיום: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בנסיעה בפ''ים, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.

הונדה פיילוט 2023: להסעת ילדים, גם בשטח
צילום: הונדה
 
מנוע לאמריקה
בחזית שוכן מנוע חדש בסידור שהופך פחות ופחות נפוץ כיום: מדובר במנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ל' המפיק 285 כ"ס ב-6,100 סל"ד ו-36.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד המשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים. בהונדה מתגאים בתכנון חדש למערך השסתומים שמאפשר לטענתה להפחית את גובה ראש המנוע ב-3 ס"מ ביחס לדור הקודם.
 
ההנעה כמובן כפולה כסטנדרט ורמות הגימור 'עלית' ו'טרייל ספורט' מצוידות במערך i-VTM4 של הונדה שלטענתה כולל כעת דיפרנציאל אחורי חזק ומשופר שיכול להתמודד עם עד 40% כוח יותר מבעבר ובאופן מהיר יותר בכ-30%. המערך מאפשר העברת עד 70% מהכוח אל הגלגלים האחוריים ועד 100% מהכוח הזה בין צד ימין לשמאל.  המערכת מאפשרת בחירה בין חמישה מצבי נהיגה: רגיל, חסכון, שלג, ספורט וגרירה (עד 2,268 ק"ג).

הונדה פיילוט 2023: להסעת ילדים, גם בשטח
צילום: הונדה
 
לשטח
בהונדה הקדישו פרק נכבד מההודעה לעיתונות עבור רמת גימור 'טרייל ספורט' המכוונת לשטח. מעבר למופע קשוח יותר, סביבת נהג בעלת מופע מותאם ייחודי (תפירה כתומה במושבים, למשל) ואפשרות לצבע ייחודי (כחול "שמיים") לרמת גימור זו גם התאמות נדרשות לעבודת שטח מאומצת יותר.
 
הטרייל זוכה לכיול מתלים חדש לטובת עמידות ויכולת משופרת בשטח הכוללת גם הגבהת מרכב של כ-2.5 ס"מ ביחס לשאר רמות הגימור, מוט מייצר המותאם לשטח ועוד. לגרסה זו צמיגי קונטיננטל 'טרייין קונטקט' דו-שימושיים במידה 265/60 וחישוקי 18 אינץ' בעיצוב ייחודי.

הונדה פיילוט 2023: להסעת ילדים, גם בשטח
צילום: הונדה

בנוסף, בתחתית המרכב הותקנו מיגונים סביב אזורים רגישים כמו אגן השמן, תיבת ההילוכים ומיכל הדלק המסוגלים לפי הונדה לעמוד בפגיעה משמעותית של הרכב בסלע.
 
כאמור, גם הטרייל מצויד במערכת ההנעה הכפולה המתקדמת של הונדה שזוכה כאן גם לכיול מיוחד המותאם לשטח. לצד זו בהונדה מציינים בגאווה גם את מערך המצלמות ההיקפי המותאם לשטח. לטענת הונדה יכולותיו של פיילוט טרייל ספורט הן מהטובות בסגמנט והוא נבדק באחרי השטח האייקונים ביותר בארה"ב כמו מואב, הדיונות של יוטה ועוד.

הונדה פיילוט 2023: להסעת ילדים, גם בשטח
צילום: הונדה