נא להכיר את אהרה (Aehra), יצרנית רכב חדשה וצעירה מאיטליה שהציגה את הרכב הראשון מתוצרתה השבוע. כמובן, בהתאם לזמן ולרוח הנושבת מדובר ברכב פנאי חשמלי אבל כזה שלפי החברה צפוי להגדיר מחדש את המושג. בשלב זה אין לו עדיין שם, אך יש לו עיצוב מהמם והוא צפוי להגיע לכבישי אירופה מתישהו בשנת 2025. אגב, כבר בשנה הבאה צפויה להצטרף להיצע העתידי גם מכונית סדאן על אותו הבסיס.
 
ורגע לפני שאתם רצים לשים הזמנה, אהרה מגדירה את עצמה כשייכת למועדון ה'אולטרה יוקרה' והמחיר של רכב הפנאי העתידי שלה צפוי לנוע בין 160,000-180,000 דולר, לפני מיסים. לשם השוואה, מחירו של טסלה מודל X פלייד בארה"ב עומד על כ-130,500 דולרים לפני מיסים וכ-757,000 שקלים בארץ (כולל מיסים).
 
אהרה SUV
כאמור, מדובר ברכב פנאי לפי הגדרת החברה אך למעט קשתות גלגלים דקות ומושחרות מרווח גחון מעט מוגבה קשה לנחש שכך הדבר. המופע הכללי הוא של מכונית קופה-ארבע-דלתות עתידנית לגמרי ורבת רושם.

'אהרה' האיטלקית מגדירה מחדש את הקרוסאובר החשמלי
צילום: Aehra

כמה רושם? יש לרכב הזה לא פחות מארבע דלתות הנפתחות מעלה (כנפי שחף) והחישוקים ה"קטנים" מלפנים הם בקוטר 23 אינץ' (24 מאחור). החזית נמוכה מאוד, בעלת מכסה מנוע שלפניו כנפיים קטנות לשיפור האווירודימיות והסיומת מאחור אלגנטית ביותר. מלפנים ומאחור אלמנטים אווירודינאמיים אקטיביים לשיפור היעילות בתנאים משתנים.
 
על אף שקשה לראות זאת מן התמונות, מדובר ברכב גדול: 510 ס"מ אורכו, 200 ס"מ רוחבו, 164 ס"מ גובהו ובסיס הגלגלים משתרע על לפני לא פחות משלושה מטרים.

'אהרה' האיטלקית מגדירה מחדש את הקרוסאובר החשמלי
צילום: Aehra

למרות זאת משקלו צפוי לעמוד על פחות מ-2 טון לפי דברי החברה – זאת בזכות שימוש נרחב בחומרים מרוכבים וטכנולוגיות מתקדמות ש"רק כעת הגיעו לשוק", כך אהרה.
 
בשלב זה הפרטים הטכניים מעטים במיוחד, אולם באהרה מספרים כי הדגם יוצע בהספקים שבין 737 כ"ס ל-804 כ"ס אשר יספיקו למהירות מירבית של 265 ק"מ. טווח הנסיעה הרשמי צפוי לעמוד על קצת יותר מ-800 ק"מ – אולם בשלב זה לא נמסרו פרטים על הסוללות.

'אהרה' האיטלקית מגדירה מחדש את הקרוסאובר החשמלי
צילום: Aehra