מרצדס שברה את שיא ההקפה למכוניות סדרתיות במסלול נורבורגרינג נורדשלייפה עם ההיפרקאר AMG One, קובעת תוצאה היסטרית של 6:35.183 דקות, ומנתצת את השיא הקודם שנקבע בפורשה 911 GT2 RS של סדנת Manthay בלמעלה משמונה שניות.

שיא ההקפה נקבע על ידי נהג המירוצים ושגריר AMG מארו אנגל במפרט כביש סטנדרטי, נושא שהינו תמיד שנוי במחלוקת מאחר והקפות הנורבורגרינג אינן מפוקחות באופן חיצוני והיצרנים נוטים לעשות שינויים ושיפורים שאינם מוצעים במכוניות הסדרתיות; במקרה דנן, כאמור, מדובר במפרט הסדרתי עם צמיגי מישלן פיילוט קאפ 2 R MO הקרביים שפותחו במיוחד עבור ה-AMG One ומוצעים כאופציה ללקוחות.

מערכת ההנעה ההיברידית של ה-AMG One משלבת מנוע V6 בנפח 1.6 ליטר שמקורו במכונית הפורמולה 1 של מרצדס, בתוספת שלושה מנועים חשמליים המייצרים יחד הספק משולב של 1048 כ"ס - מה שהופך אותה לחזקה משמעותית מה-GT2 RS שהחזיקה בשיא הקודם.

מרצדס ניתצה את שיא הנורבורגרינג למכוניות סדרתיות
צילום: מרצדס

הכוח העצום משולב בחבילת אווירודינמית קיצונית הכוללת אלמנטים אקטיביים סביב החזית ובתי הגלגלים מלפנים, כמו גם הדיפיוזר והכנף האחורית.

בשל האופן הייחודי שבו מערכת ההנעה ההיברידית מספקת את הביצועים שלה, מארו אנגל לא ניווט את המכונית סביב הנורדשלייפה האימתני, אלא גם נאלץ לנהל את צריכת הסוללה של מערכת ההנעה כדי להבטיח ביצועים מקסימליים בקטעים המהירים יותר של ההקפה.

מרצדס ניתצה את שיא הנורבורגרינג למכוניות סדרתיות
צילום: מרצדס

באמצעות ניהול קפדני של צריכת הסוללה, הוא הצליח להשיג מהירות מרבית של 336 קמ"ש בישורת Döttinger Höhe בסיוע של מערכת ה-DRS המובנית - עוד טכנולוגיה שהגיעה ישירות ממכונית הפורמולה 1 של היצרנית.

בסיום הקפת השיא אנגל סיפר כי "זו הייתה באמת חוויה בלתי נשכחת. לא ציפיתי שנוכל לקבוע זמן הקפה כזה בתנאי המסלול האלה.

מרצדס ניתצה את שיא הנורבורגרינג למכוניות סדרתיות
צילום: מרצדס

באזורים מכריעים של המסלול הוא עדיין לא התייבש לחלוטין ולכן היה מסובך לשמור על הקצב הנחוץ. זה היה אתגר מיוחד".

כעת נותר רק לחכות ולראות אם אסטון מרטין תרים את הכפפה ותשלח את היריבה הישירה ואלקירי לרינג כדי לנסות לשפר את התוצאה של מרצדס. כך או כך, אין ספק שנפתח כאן עידן חדש של שיאי הקפה בנורבורגרינג.

מרצדס ניתצה את שיא הנורבורגרינג למכוניות סדרתיות
צילום: מרצדס