לרוב מי שמתעניין בעולם הרכב בעולם המערבי ברור שהבנזין הפסיד רשמית לחשמל במערכה הפוליטית, ושרוב יצרני הרכב יעברו לייצר מכוניות חשמליות בלבד בעשורים הבאים (אלא אם כן תתפתח טכנולוגיה חדישה שתשנה את התמונה).

אולם יצרנית הרכב הצרפתית רנו חברה עם היצרנית הסינית ג'ילי וחתמה על שותפות של 50-50 להקמת חברה חדשה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק ​​של מכוניות היברידיות ומנועי בעירה פנימית "יעילים במיוחד". לטענת סמנכ"ל הכספים של רנו, תיירי פייטון, החברה לא צופה שרכבי בנזין וכלי רכב היברידיים יהוו פחות מ-40% מהשוק ב-2040.

למען הסר ספק, זה לא אומר שרנו תהפוך את תוכניתה לייצר כלי רכב חשמליים בלבד באירופה עד 2030, וגם קובעי המדיניות לא מראים סימנים לדחיית לוחות הזמנים שמזרזים את המעבר לחשמול. אולם במדינות מתפתחות המצב שונה, תשתית הטעינה לכלי רכב חשמליים אינה נפוצה דיה ורכבי בנזין ודיזל ממשיכים לצבור תאוצה עם צמיחת האוכלוסיה.

העתיד חשמלי? רנו וג'ילי מאמינות בבנזין
צילום: עזרא רפאל

 עניין נוסף שמהווה זרז למיזם החדש של רנו וג'ילי הוא שולי הרווח - שהינם עדיין דלים יחסית עבור כלי רכב חשמליים (בעיקר בשל עלות הסוללות, עניין שצפוי להצטמצם בעתיד), בעוד שרכבי בעירה פנימית ממשיכים להעניק רווחים נאים ליצרנים.

המיזם המשותף צפוי לכלול 17 מפעלים ו-5 מרכזי מחקר ופיתוח שיעסיקו כ-19,000 עובדים בלמעלה מ-130 מדינות.

העתיד חשמלי? רנו וג'ילי מאמינות בבנזין
צילום: יצרן