לפני מספר שבועות סיפרנו לכם על גרסת העל החדשה של לוסיד אייר, וכעת מציגה החברה טיזר לרכב פנאי ראשון ומסקרן.

למי שלא מכיר, בשנת 2016 הציגה יצרנית קליפורנית חדשה בשם לוסיד את רכב התצוגה הראשון שלה, וב-2020 הושק הדגם הסדרתי – מכונית סלון חשמלית בשם המחוכם אייר (כלומר, Lucid Air – "אוויר צלול"). צוות ההקמה כלל מהנדסים שערקו מטסלה והבטיח ללמוד מטעויות העבר ולייצר מכונית פורצת דרך באותה מידה – אך מלוטשת יותר. טסלה גרסה 2.0, אם תרצו.

הנתונים היבשים בהחלט נראו מרשימים: שיווק האייר החל ב-2021 בארבע גרסאות, עם הספקים שנעים בין 480 ל-1111 כ"ס, וטווחי נסיעה אדירים בזכות סוללות בקיבולת של עד 113 קוט"ש; דגם הבסיס "מסתפק" אומנם ב-653 ק"מ, אך הגרסה החסכונית ביותר מציעה טווח של עד 837 ק"מ, בין היתר בזכות תכנון אווירודינמי יעיל במיוחד ומקדם גרר של 0.21 בלבד. יכולת טעינה אולטרה-מהירה (עד 300 קילוואט) ממתיקה עוד יותר את העסקה.

​לוסיד גראביטי - רכב פנאי ראשון לקוטלת הטסלות
צילום: Lucid

בדיוק כמו טסלה לפניה, שהתחילה בסדאן (מודל S) ועברה אחריו לייצר רכב פנאי גדול (מודל X), גם הדגם השני של לוסיד יהיה רכב פנאי מגודל בשם גראביטי (Gravity, "כוח המשיכה"), שכמו האייר, יתמקד במקסום היעילות.

זה מתבטא בתחומים כמו המנועים החשמליים הקומפקטיים של החברה, המאפשרים תכנון טוב יותר ומרחב פנימי רב יותר, כמו גם באווירודינמיקה חכמה, שמסייעת למהירות, ניצולת הסוללה וטווח הנסיעה. לוסיד עדיין לא חושפת נתונים רשמיים, אך המעצב הראשי דרק ג'נקינס הבטיח שזה יהיה "רכב הפנאי האווירודינאמי ביותר אי פעם".

​לוסיד גראביטי - רכב פנאי ראשון לקוטלת הטסלות
צילום: Lucid

לוסיד טוענת כי לגראביטי יהיו ביצועים של מכונית על, מקום מרווח לשבעה נוסעים ואת טווח הנסיעה הארוך ביותר בסגמנט. הרכב יציע שלוש תצורות ישיבה: חמישה מושבים, שישה מושבים עם כיסאות "קפטן" נפרדים בשורה השנייה, ושבעה מושבים.

ג'נקינס מבטיח גם תאי מטען עצומים בגודלם, וגג זכוכית פנורמי מהגדולים בעולם.

​לוסיד גראביטי - רכב פנאי ראשון לקוטלת הטסלות
צילום: Lucid

לא סופקו פרטים טכניים נוספים, אך קרוב לוודאי שהגראביטי יעשה שימוש ביחידות הכוח המוכרות מהאייר, כולל גרסת 'ספייר' ספורטיבית עם למעלה מ-1000 כ"ס.

ספר ההזמנות צפוי להיפתח בתחילת 2023, ואז גם יחשפו פרטים נוספים. המסירות מתוכננות ל-2024 - למרות שכרגע לוסיד מתקשה לעמוד במכסות הייצור ובביקוש הגבוה של האייר.