שאלו כל חובב רכב מהגרעין הקשה מה דעתו על רכבי פנאי ספורטיביים דוגמת למבורגיני אורוס, והוא בוודאי יחמיץ פנים ויספר לכם בטרחנות שזה לא באמת למבורגיני, ושרכב מוגבה ששוקל 2 טון לא יכול או צריך להיות ספורטיבי.

לעומת זאת, אם תשאלו את אותו טהרן נודניק (מודה באשמה) מה דעתו על מכונית-על לשטח, הוא יתחיל להזיל ריר ולספר לכם על לנצ'יה סטראטוס ועל פורשה 959 דקאר - למרות שברעיון הזה יש עוד פחות היגיון מאשר ברכב פנאי דינאמי.

בשנים האחרונות הקונספט הזה תופס יותר ויותר תאוצה, ואנו עדים לפריחה מטורפת של גרסאות "ספארי" לפורשה 911 שנבנות על ידי סדנאות קטנות ובאופן עצמאי. הטרנד הזה לא נעלם כמובן מעיני היצרנים, שהבינו שיש כאן עוד תת-נישה עם פוטנציאל מסחרי - וכמעט באותו זמן אנו זוכים לגרסת 'דקאר' לפורשה 911 ולגרסת 'סטראטו' ללמבורגיני הוראקן.

​למבורגיני הוראקן סטראטו - הסופרקאר לשטח נחשפת
צילום: למבורגיני

הסטראטו (Sterrato, 'עפר' באיטלקית) הוצגה כקונספט כבר ב-2019, וברור שהעיצוב הכללי לא השתנה הרבה מדגם התצוגה. הסטראטו ניצבת גבוה בהרבה ממכונית העל הממוצעת, ומקבלת זוג נורות לד מלפנים לנהיגת שבילים לילית, בתי גלגלים מותפחים, מדרגות צד ייחודיות, מיגוני גחון ומסילות גג.

עדיין לא פורסמו נתונים טכניים, אך קרוב לוודאי שמנוע ה-V10 הנפלא לא ישתנה (5.2 ליטר, 640 כ"ס), שמערכת ההנעה הכפולה תהיה דומה לזו של גרסאות הכביש, שבורר מצבי הנהיגה יציע מצב שטח ייעודי, ושיעשה שימוש במערכת מתלים אקטיבית עם אפשרות להגבהת מרכב - לא שזה משנה, כי אף לקוח משלם לא באמת ינהג בה בשטח. מקסימום קצת שבילים מושלגים בדרך לאתר הסקי היוקרתי, והידיעה שיש לך את הגרסה הכי מגניבה של ההוראקן. 

​למבורגיני הוראקן סטראטו - הסופרקאר לשטח נחשפת
צילום: למבורגיני

הסטראטו תהיה הגרסה האחרונה של ההוראקן הוותיקה, שהיורשת שלה נמצאת מעבר לפינה. על פי דיווחים ושמועות, הדגם החדש יציע ככל הנראה מערכת הנעה היברידית הבנויה סביב מנוע V8 טווין טורבו בהספק של כ-850 כ"ס.