יצרנית הרכב האיטלקית דה טומאסו (De Tomaso), שחזרה מהמתים יותר פעמים מכפי שניתן לספור, מציגה מכונית שניה בגלגולה העדכני.

דה טומאסו, שייצרה בעבר אגדות כמו הפנתרה והמנגוסטה שהתחרו בלמבורגיני ופרארי, חזרה שוב לחיים בפסטיבל גודווד 2019 עם מכונית על יפהפייה בשם P72, שמסירותיה ללקוחות יחלו באביב הקרוב.

כעת דה טומאסו מצטרפת לשוק ההיפרקארס האקסקלוסיבי, עם דגם מכוון-מסלול בשם P900 שייצורו מוגבל ל-18 יחידות בלבד. הרכב, שמחירו יתחיל בכ-3 מיליון דולר לפני מיסים, מציג נתונים מדהימים של 900 כ"ס על 900 ק"ג (משקל יבש).

מאז שהציגה את ה-P72, דה טומאסו נכנסה לשותפות אסטרטגית עם חברת ההנדסה הגרמנית המכובדת 'קאפריקורן' (Capricorn), לה ניסיון עשיר במירוצי סיבולת ופורמולה 1, והן מתעתדות לפתוח מתקן חדש בנורבורגרינג, שם ה-P900 ושאר המכוניות של דה טומאסו יתוכננו ויפותחו.

ה-P900 תכלול גם אווירודינמיקה אקטיבית בעלת יכולת 'DRS' שעברה ניסויים מקיפים במנהרת רוח של קבוצת פורמולה 1.

​דה טומאסו מציגה היפרקאר מוטרפת חדשה
צילום: De Tomaso

לטענת החברה, ה-P900 נולדה בהשראת גילוי שרטוטים מקוריים שהראו שלמייסד דה טומאסו, אלחנדרו דה טומאסו, היו חלומות ליצור V12 משלו עוד בשנות ה-60. הביצוע המודרני של משלב שלדה חדשה מסיבי פחמן עם V12 אטמוספרי - שבאופן מעניין, אינו מבוסס על המנוע של ה-P72, אלא מנוע חדש לגמרי שתוכנן במיוחד עבור דה טומאסו על ידי קאפריקורן.

באופן שמזכיר קצת את המנוע שתכננה קוזוורת' עבור גורדון מארי וה-T50 שלו, מדובר ב-V12 בנפח של 6.2 ליטר, שמטפס ל-12,300 סל"ד (!!). בשילוב עם תיבת הילוכים סיקוונסיאלית של Xtrac, יחידת הינע שוקלת רק 220 ק"ג, ודה טומאסו טוענת שזהו ה-V12 הקל והקצר ביותר שיגיע לייצור.

​דה טומאסו מציגה היפרקאר מוטרפת חדשה
צילום: De Tomaso

אבל לא פחות חשובה מכך היא העובדה שהמנוע יוכל לעשות שימוש בדלק סינתטי נטול מזהמים. בעשותה כך דה טומאסו שואפת "להגדיר את הסטנדרט" עבור יצרניות רכב ספורטיבי שמקוות להאריך את חיי מנועי הבעירה הפנימית באופן שאינו מזהם.

"כחובב רכב נלהב, קשה לי להשלים עם עתיד שקט המונע על ידי כלי רכב חשמליים", אמר נורמן צ'וי, מנכ"ל דה טומאסו. "אנו מאמינים שאכן קיימות אלטרנטיבות, ופיתוח הפלטפורמה החדשה שלנו, המונעת על ידי דלק סינתטי, הוא הפתרון שלנו לשמירה על התשוקה המשותפת של מנועי בנזין.


​דה טומאסו מציגה היפרקאר מוטרפת חדשה
צילום: De Tomaso

"המיזם הזה בתחום דלקים סינתטיים מייצג את המחויבות שלנו לשאיפה לעתיד נטול פליטות מזהמים, מבלי להקריב את המרכיב המכריע שיקר לכולנו - הנשמה והסימפוניה של מנוע."
 
למרות שהמכוניות הראשונות יהיו מוכנות בקיץ של השנה הבאה, למערכת ההנעה ייקח זמן רב יותר והיא צפויה להיות מוכנה עד סוף 2024. לכן, אם מישהו מ-18 הקונים לא יוכל לחכות כל כך הרבה זמן, דה טומאסו תציע פתרון זמני בדמות מנוע V10, מבוסס על מנוע F1 של ג'אד. אתם יודעים, כדי שתוכלו לנסוע למכולת מדי פעם עד שהמנוע החדש יהיה מוכן...

רוכשי ה-P900 יוכלו גם להצטרף ל'דה טומאסו קומפטיציונה', מועדון שיארגן ימי מסלול יעודיים, יכין את המכונית עבור הלקוחות ויספק הדרכות נהיגה במגוון מסלולים - בדומה לתוכנית שמציעה פרארי לבעלי דגמי ה-XX.

​דה טומאסו מציגה היפרקאר מוטרפת חדשה
צילום: De Tomaso