מרצדס חשפה את הדור הראשון של EQT, המסחרית הקלה החשמלית החדשה שלה. כמובן, ובדומה למרבית הדגמים החשמליים הקטנים-יחסית של היצרנית, גם מרצדס EQT החדש מבוסס על דגם בנזין קיים – במקרה הזה מרצדס סיטאן (2021) ו-T קלאס (2022) החדשים. זה המקום לציין כי שלושת הדגמים הללו הם תוצר של שיתוף פעולה בין מרצדס ורנו, ולמעשה כל הדגמים שהוזכרו כאן מבוססים בכבדות על הדור העכשווי של רנו קנגו.
 
הכירו, מרצדס EQT
כאמור, הדור הראשון מרצדס EQT מבוסס על רנו קנגו (שגם לו גרסה חשמלית) וככזה הוא חולק עימו את פלטפורמת CMF-CD של רנו-ניסאן. הופעתו החיצונית שומרת על הקווים של קנגו/T קלאס אולם הוא זוכה לטיפול "חשמלי" הדומה לזה של שאר דגמי EQ של היצרנית. כך למשל בחזית סבכה כמעט אטומה מושחרת המתחברת ליחידות התאורה היחודיות עבור גרסה זו, חישוקים קלים בצביעה דו-גוונית ועוד.
 
לפחות בשלב ראשון תציע מרצדס את EQT רק בגרסת קומבי המשלבת בין הובלת נוסעים ומטען ומקבילה ל-T קלאס, בהמשך אולי תוצג גרסה בעלת אופי מסחרי יותר המקבילה לסיטאן. מרצדס EQT יוצע בשני אורכי מרכב/בסיס גלגלים אך בשלב זה מרצדס מפרטת מעט מאוד רק על הקצרה: אורך 450 ס"מ, רוחב 186 ס"מ וגובה 182 ס"מ.
 
​מרצדס EQT 2023 נחשף: מסחרית קומפקטית עם טווח של 285 ק
צילום: Mercedes

מערכת ההנעה כמעט זהה לזו של קנגו החשמלי. מנוע חשמלי יחיד יניע את הגלגלים הקדמיים ולו 122 כ"ס וכמעט 25 קג"מ. נתוני ביצועים לא נמסרו. לסוללת קיבולת של 45 קוט"ש נטו ואפשרות לטעינה ביתית עד 22 ק"ו או טעינה מהירה עד 80 ק"ו המאפשרת טעינה מ-10-80% בכ-38 דקות. במרצדס לא פרסמו את נתון הטווח הרשמי אולם בקנגו המקביל הוא עומד על כ-285 ק"מ, כך שצפוי גם כאן נתון דומה.
 
צאו לטייל
חלק גדול מהידיעה לעיתונות הוקדש ע"י מרצדס לגרסה של EQT המכוונת עבור מחנאים המכונה 'מרקו פולו'.
 
​מרצדס EQT 2023 נחשף: מסחרית קומפקטית עם טווח של 285 ק
צילום: Mercedes

ה'מרקו פולו' יוצע עם זיווד מלא לחלק האחורי הכולל אזורי מחיה ואחסון מודולריים, מטבחון קטן ומתפקד כולל כיור (כולל מיכל 12 ל'), מקרר (15 ל') וכיריים חשמליים, שולחן אוכל מתקפל המתאים לישיבה בפנים הרכב או בחוץ ועוד. בנוסף, מעל לכל הטוב הזה יונחו מזרונים (2X1.15 מטר) עליהם ניתן לישון או לנוח.
 
במקביל הוצגה גרסת טרום ייצור של 'מרקו פולו', גרסת המחנאות המבוססת על גרסת המרכב הארוכה של EQT, שכאמור טרם הוצגה. גרסה זו מוסיפה יותר מקום בתא הנוסעים ומיטת גג נוספת במידה 1.97X0.97 מטרים. בנוסף לגרסה זו צלון מובנה, תאורת פנים עשירה יותר ולא פחות מ-7 שקעי טעינה.

​מרצדס EQT 2023 נחשף: מסחרית קומפקטית עם טווח של 285 ק
צילום: Mercedes