לקסוס הודיעה ​​כי היא מפתחת תיבת הילוכים ידנית לשימוש בדגמים החשמליים העתידיים שלה, והחלה בשלבי ניסוי מתקדמים. היצרנית היפנית התקינה את התיבה החדשה ברכב הפנאי החשמלי UX300e לצורך מחקר ובדיקות, ולדבריה הטכנולוגיה מאפשרת לנהגים לחקות את המאפיינים של מנועי בנזין שונים.

סרטון שפרסמה היצרנית מציג את אב הטיפוס ננהג באמצעות מוט הילוכים ידני קונבנציונלי, ומצויד בדוושת מצמד ובמד סל"ד מלאכותי - כאשר המנוע החשמלי תוכנת כדי לדמות חווית נהיגה של רכב בנזין. הרעיון הוא שנהגים שרוצים חווית נהיגה מערבת יותר יוכלו לבחור מאפיינים של מנוע בנזין מוגדש או V8 אטמוספרי באמצעות חוגה, ויוכלו לחזור לנהוג במצב חשמלי אוטומטי נטול אופי בכל עת.



"הרכב הזה שקט מבחוץ כמו כל מכונית חשמלית אחרת, אבל הנהג מסוגל לחוות את כל התחושות והצלילים של רכב עם תיבת הילוכים ידנית", אמר המהנדס הראשי של מכוניות חשמליות בלקסוס, טקאשי וואטנבה, בהודעה הרשמית שפרסמה החברה.

"זו מערכת מבוססת תוכנה, כך שניתן לתכנת אותה כדי לשחזר את חווית הנהיגה של סוגי רכב שונים, ולאפשר לנהג לבחור את המיפוי המועדף עליו", הוסיף וואטנבה.

המערכת תאפשר לנהגים לבחור במכונית האהובה עליהם מהעבר - טויוטה סופרה דור רביעי מהניינטיז, נניח - והמכונית החשמלית תציע השהיית טורבו מלאכותית, והתפרצות כוח לאחריה, כמו שעשתה הסופרה כפולת המגדשים, כולל רעשי היניקה והפליטה הייחודיים שלה שינוגנו דרך הרמקולים בתא הנוסעים. גאוני.  

לקסוס מפתחת תיבת הילוכים ידנית למכוניות חשמליות - עם טוויסט
צילום: Lexus

 כרגע לא ברור באילו דגמים תציע לקסוס את המערכת, אך כפי הנראה היא תוצג ביורשת ה-LFA החשמלית שתושק בעתיד הקרוב, מבוססת על קונספט Electrified Sport - שהוצג בסוף 2021.

באופן מעניין, דווקא ללקסוס אין היסטוריה ענפה עם תיבות ידניות, והיא הציעה אותן רק בדגם ה-IS בשווקים מסויימים. לקסוס גם אינה היצרנית הראשונה שעובדת על תיבת הילוכים ידנית לרכב חשמלי; כבר ב-2019 פורד הציגה קונספט למוסטנג חשמלית בשם 'לית'יום', שעשה שימוש בתיבת שישה הילוכים ידנית קונבנציונלית כדי להעביר כוח מהמנוע החשמלי לגלגלים האחוריים, עם חלקים פנימיים מחוזקים כדי להתמודד עם המומנט הגבוה.

לקסוס מפתחת תיבת הילוכים ידנית למכוניות חשמליות - עם טוויסט
צילום: Lexus

ג'יפ הציגה קונספט דומה על בסיס הרנגלר ב-2021 בו התאימה תיבת הילוכים ידנית למנוע החשמלי, מה שאפשר לרכב לשמור על מכלולי השטח הקשוחים שלו - הסרנים, הדיפרנציאלים, יחס ההעברה הנמוך וכן הלאה.

בעוד שאלו היו שילוב של מכאניקה מסורתית עם מנוע חשמלי, נראה שלקסוס מעדיפה גישה מלאכותית הדומה יותר לסימולטור נהיגה ממוחשב - אך מעניקה הרבה יותר אפשרויות קסטומיזיציה. כך או כך, זו נשמעת לנו כמו טכנולוגיה מרתקת, שעשויה להעיר את חווית הנהיגה הרדומה שמציעות רוב המכוניות החשמליות הנמכרות כיום.  

לקסוס מפתחת תיבת הילוכים ידנית למכוניות חשמליות - עם טוויסט
צילום: Lexus