ניו (NIO) הכריזה על דגם פנאי חשמלי חדש, EC7, בפועל גרסת קופה ל-ES7, דגם פנאי גדול שהוצג ביוני השנה. דגם זה הוא אחד מתוך שמונה דגמים עכשוויים, שכולם מאופיינים בביצועים מכובדים, טווח מרשים ביותר וטכנולוגיות לא שגרתיות. בשנים הקרובות צפוי המותג להציג עוד חמישה דגמים.

ניו, חברה שעדיין אינה מיוצגת בישראל, אך פעילה גם בארה"ב, בריטניה, גרמניה ונורבגיה  (המדינה המקדמת ביותר רכב חשמלי) ובעוד מספר מדינות באירופה, מכוונת לפעילות ב-25 מדינות בעולם עד 2025 והיא אחת הנחשבות בתחום כיום. 

ניו מציגה את EC7 – פנאי-קופה עם ביצועים — לצד ניו ES8 חדש
צילום: ניו

כמה מילים על ניו  
ניו היא יצרנית רכב חשמלי סיני צעירה שהוקמה ב-2014 בשנחאי. החברה הושקה בלונדון ב-2016, ובמעמד זה נחנך גם הדגם הראשון שלה, EP9 – מכונית קיצון חשמלית, שהתבססה על הידע שצברה קבוצת הפורמולה E שלה; זו הוקמה ב-2013 והחלה להתחרות כבר ב-2014, השנה בה יצא המפעל לדרך.

הנתונים והביצועים בהתאם. לרכב הדו-מושבי הזה מנוע אחד 250 קילוואט לכל גלגל, להספק כולל של 1 מגה ואט, 1360 כ"ס. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 ב-2.7 שניות, ל-200 ב-7.11 שניות, ל-300 ב-15.9 שניות, מגיע ל-313 קמ"ש – ובמאי 2017 קבע במסלול נורבורגרינג זמן הקפה של 6:45.9 דקות. הדגם הבא, ES8, דגם פנאי גדול, הושק ב-2018, ומאז ועד היום נוספו להיצע עוד שישה דגמים. 

ניו היא חברה רב-לאומית, הונפקה בנסדק ב-2018, ומתייחדת במספר תחומים בכל הקשור לרכב חשמלי. בין השאר, היא מתקדמת מאוד בתחום הרכב האוטונומי, ואותו EP9 קבע זמן הקפה של 2:40.33 דקות ב'המסלול של האמריקות' באוסטין, טקסס – ללא נהג. 



קצת טכנולוגיה
ניו פועלת באירופה מ-2021 ומכוונת עצמה מול מותגי היוקרה ביבשת. לדגמים של ניו סוללות לטווח נסיעה גדול במיוחד, החל מ-500 ק"מ (ברוב הדגמים לפי NEDC, באחד גם לפי WLTP) – ולפי החברה למכונית הסלון ET7 טווח עד 1000 ק"מ. בין השאר, לדגם זה סוללה של 150 קוט"ש. לחברה שת"פ אסטרטגי עם CATL הסינית, מהמובילות בעולם בתחום הסוללות.

בנוסף, מבנה הדגמים של ניו מאפשר החלפת סוללות מיידית (כמו במודל של בטר פלייס),  תכנית שאף טסלה הגתה בה. כיום יש לה כ-1000 נקודות החלפה בסין, ותחנות ראשונות נפתחו בנורבגיה. ניו הודיעה לאחרונה על שיפור במבנה תחנות ההחלפה, עד ל-400 החלפות ביום, ולצמצום הזמן הכולל של ההחלפה.

ניו מציגה את EC7 – פנאי-קופה עם ביצועים — לצד ניו ES8 חדש
צילום: ניו

לניו גם מערכת-עזר קולית מקורית משלה, NOMI AI, ומערך בטיחות נרחב הנקרא Aquila המוצע מ-2022 וזה כולל 33 חיישנים למיניהם, כולל לידאר, 11 מצלמות באבחנה גבוהה, 5 מכשירי רדאר, 12 חיישנים על-קוליים ומערכות מיקום: V2X (רכב לתשתית), ADMS. 

כאמור, ניו פועלת רבות בתחום הנהיגה האוטונומית ומקיימת שיתוף פעולה גם עם מובילאיי המפעילה מכוניות שלה. 

ניו EC7 2023 החדש
ניו EC7 הוא כאמור גרסת הקופה של דגם הפנאי ES7. לדגם זה שני מנועים להנעה כפולה ולתפוקה משולבת של 645 כ"ס ו-86.6 קג"מ, להאצה של 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. הדגם מוצע עם סוללה של 75 קוט"ש, גם עם 100 קוט"ש הטובה לטווח של 640 ק"מ, גם עם 150 קוט"ש ל-927 ק"מ (הטווח לפי תקן CLTC הסיני). בסיס הגלגלים של EC7 הוא 296 ס"מ, אורכו 499 ס"מ, רוחבו 197 ס"מ וגובהו 171 ס"מ. מפרט האבזור עשיר ולמושבים הקדמיים חימום, קירור ועיסוי. 

ניו מציגה את EC7 – פנאי-קופה עם ביצועים — לצד ניו ES8 חדש
צילום: ניו

אגב, ב-ES7 מוטמעת מערכת PanoCinema, מקרן מציאות רבודה המאפשר יחד עם משקפיים מיוחדים, 'יצירת' מסך בגודל "201 לצפייה בסרטים במרחק עד 6 מטרים ובסיוע מערכת שמע 7.1.4 דולבי אטמוס, וסביר שזו תגיע גם לדגם זה.

ניו מציגה את EC7 – פנאי-קופה עם ביצועים — לצד ניו ES8 חדש
צילום: ניו

ניו ES8 2023
כאמור, הדגם האזרחי הראשון של ניו היה רכב הפנאי הגדול ES8 שהוצג ב-2018, וכעת הוכרז על דור חדש, מבוסס על פלטפורמה N.T 2.0 העדכנית של החברה. הדגם החדש גדול מקודמו, ובסיס הגלגלים שלו 307 ס"מ, אורכו 510 ס"מ ורוחבו 199 ס"מ. מערכת ההנעה ונתוני ההספק זהים לאלה שב-EC7, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש של הכלי המגודל הוא 4.1 שניות. לדגם זה סוללות 75 ו-100 קוט"ש ובקרוב הוא יוצע גם עם הגדולה בהיצע, שיש לה 150 קוט"ש. סביבת הנהג והמערכות גם הן כמו ב-EC7. במפרט, בין השאר, קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים שיש להם טווח תנועה של 9 ס"מ.

ניו מציגה את EC7 – פנאי-קופה עם ביצועים — לצד ניו ES8 חדש
צילום: ניו