טסלה היא עוף מוזר בתעשיית הרכב, ולא פועלת לפי הכללים המקובלים - לטוב ולרע. בימים כתיקונם היא ידועה כיצרנית שלא מעניקה הנחות, לא יוצאת במבצעי פרסום ולא עושה מבצעים מכירות. מן העבר השני, בגלל שהיא פועלת באופן ישיר מול הצרכן, ללא יבואן מתווך, ברגע שיוצאת הוראה מהיצרן בארה"ב היא מחלחלת מטה אל השווקים במהירות שטרם נתקלנו בה.

וכך, לאחר שבשוק האמריקאי טסלה החלה להציע הנחה נדיבה של 7,500 דולר על כל דגמי המותג עד סוף השנה, תוך זמן קצר הוצעה הנחה דומה בישראל - שהגיעה עד ל-40 אלף שקלים לחלק מהדגמים שהיו במלאי.

בנוסף, הציעה היצרנית בארה"ב הטבת טעינה, ובה מי שרכש את הרכב עד סוף דצמבר קיבל 10,000 מייל של טעינה חינם בעמדות הסופרצ'ארג'ר. במהלך דומה, מעניקה כעת היצרנית הטבה מופחתת בישראל, ומי שיקנה את המכונית עד סוף דצמבר (מחר) יקבל 10,000 ק"מ של טעינת סופרצ'ארג'ר בחינם. 

​
צילום: יצרן

חשוב להדגיש שההנחות הן רק על מלאי קיים ויינתנו למי שיכול להשלים את תהליך הרכישה עד לסוף השנה. לקוחות שלא יבחרו בתמריץ זה יקבלו את מכוניתם בחודשים ינואר-מרץ 2023, במחיר שככל הנראה ישקף את מס הקנייה החדש של המכוניות החשמליות - אשר צפוי לעמוד על 20%.

מעבר לתמריץ המקומי הברור של היצרנית להיפטר מהמלאי לפני עליית המיסוי, מספר כלי תקשורת זרים שיערו שהצעת ההנחה היא תגובתה של טסלה לפרסומים השליליים סביב ההשתלטות על טוויטר על ידי מנכ"ל טסלה, אילון מאסק.

​
צילום: יצרן

לאחר שרכש את הפלטפורמה החברתית מוקדם יותר השנה והקדיש את רוב זמנו לתפקיד, מאסק ראה את מחיר המניה של טסלה צונח במהירות, עניין שהטיל ספק לגבי עתיד טסלה והנהלתה.

יכול להיות שטסלה פשוט מנסה לנפח את הנתונים שלה לפני סוף הרבעון והשנה כדי שתוכל לספק לבעלי המניות שלה תוצאות טובות יותר לתקופה - וייתכן שהיא מתכוננת לעליית מחירי כלי הרכב החשמליים הצפויה ברוב המותגים והחשש ממיתון עולמי.

​
צילום: יצרן