חגורות בטיחות חשמליות עשויות להיות הדבר החם הבא (תרתי משמע) בפיתוח מכוניות חשמליות, מאחר והן מבטיחות להאריך את טווח הנסיעה בעד 15 אחוז בתנאי מזג אוויר חורפיים.

כידוע, מזג אוויר קר גובה מחיר כבד מכלי רכב חשמליים, שאינם יכולים להשתמש בחום העודף שנוצר על ידי מנועי בעירה פנימית כדי לחמם את תא הנוסעים. ולא מדובר בעניין של מה בכך: לפי דיווחים, בתנאי קור קיצוניים הטווח החשמלי עשוי להתקצר בעד 35 אחוזים, מאחר והמיזוג ברכב חשמלי שואב כוח ישירות מהסוללה שמיועדת להנעת הרכב.

חגורות החום שחשפה ZF בתערוכת הטכנולוגיה בלאס וגאס אמורות לתפוס את מקומה של בקרת האקלים כאמצעי החימום העיקרי בחורף, ובכך לסייע בשיפור הטווח. החגורות המחוממות משתמשת בטכנולוגיה דומה לזו של שמיכות חשמליות, כאשר גופי חימום שזורים בחגורה מבלי להשפיע על חוזקה או על בטיחותה.

​חגורות בטיחות מחוממות יאריכו את טווח הנסיעה של מכוניות חשמליות
צילום: ZF

תמונות הדמיה תרמית של חגורת החום שהוצגו בתערוכה מראות את הפוטנציאל של המערכת להפעיל חום ישירות על נוסעי המכונית, באותו אופן כמו גלגל הגה מחומם, תוך ביטול הצורך לספק חום למושבים שאינם בשימוש.

"החגורה מחממת את פלג הגוף העליון ואת אזור האגן באופן שווה מלפנים, ובשילוב עם מושבים מחוממים, יש לה פוטנציאל לספק חום ונוחות ליושבי הרכב במהירות", נמסר בהצהרה של ZF.

 ZF עדיין לא חושפת את מיהי יצרנית הרכב הראשונה שתעשה שימוש בפטנט החדש, אך טוענת שהיא זכתה לעניין רב ממספר יצרנים. ובהתחשב בכיוון שאליו הולכת התעשייה, לא נתפלא אם חלק מהיצרניות יציעו חגורות מחוממות במודל של מנוי חודשי בתשלום...

​חגורות בטיחות מחוממות יאריכו את טווח הנסיעה של מכוניות חשמליות
צילום: ZF