שלוש שנים לאחר שהציגה את מכונית הקונספט הראשונה שלה, חשפה סוני, עם השותפה הונדה, את מותג המכוניות החשמליות 'אפילה' (Afeela), והציגה קדימון לרכב הסדרתי הראשון מתוצרתה.

מכונית הקונספט , שאינה נושאת שמות נוספים מלבד שם המותג, נראית שונה למדי מהקונספט המקורי של סוני; העיצוב נקי ומינימליסטי במיוחד, התאורה הקדמית והאחורית היא פס בסיסי של נורות לד והקווים אווירודינמיים במיוחד. הממדים והצללית מאזכרים קצת את יונדאי איוניק 6, והיא מכוונת להתחרות במכוניות כמו טסלה מודל 3.

למרות המינימליזם, לחלק החיצוני יש כמה תכונות ייחודיות, שהבולטת בהם היא ה-"Media Bar" בחזית בין יחידות הפנסים. זהו למעשה מסך שיכול להציג מידע להולכי רגל, מצב הטעינה ואפילו להיות מותאם אישית עם כיתובים שונים וכיוצא בזה.

הונדה וסוני השיקו את מותג הרכב 'אפילה'
צילום: Afeela

תא הנוסעים ספרטני כמו העיצוב החיצוני, וכולל מוט היגוי במקום הגה עגול כדי לא להפריע לסוללת המסכים - כי נהיגה כאן היא עניין משני. סוני שמה דגש כמובן על מתן שירותי בידור לנוסעים, כולל שיתוף פעולה עם Epic Games בפיתוח משחקי וידיאו לנוסעים. 

המכונית כוללת גם 45 מצלמות וחיישנים, כולם מבית סוני, אשר נועדו לשימוש מערכות הבטיחות של הרכב המפותחות על ידי הונדה, שיתמכו בנהיגה אוטונומית ברמה 3 במצבים מסוימים.

הונדה וסוני השיקו את מותג הרכב 'אפילה'
צילום: Afeela

בהשקת הרכב בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס לא נמסרו פרטים על הסוללה או המנועים. עם זאת, מאחר והמכונית מציעה הנעה כפולה, קרוב לוודאי שהיא עושה שימוש במערך כפול המנועים המקובל, אחד בכל ציר. מלפנים יש מתלי עצמות עצה כפולות, מאחור מתלה רב חיבורי - וזה בערך כל המידע הזמין כרגע.

רכבי אפילה יימכרו בעיקר באינטרנט. הזמנות מוקדמות לדגם הייצור יתחילו במחצית הראשונה של 2025, עם מסירות בשנת 2026. המכוניות ייבנו במפעל של הונדה בצפון אמריקה.