ימים ספורים לאחר שראם חשפה את הטנדר החשמלי 1500 רבולושן, אנחנו מתבשרים על "מהפכה" נוספת. הפעם זהו הרבולושן של הנסי, ובמקום מנוע חשמלי עדכני הוא משתמש במנוע הבנזין הישן והטוב, עם הרבה סמ"קים, כ"סים וקג"מים.

זוהי גרסה שלישית ל-F5 הקיצונית, ממוקדת מסלול, והיא תימכר לצד הקופה והרודסטר הקיימות. כמו F5 המקורית, גם מהרבולושן ייבנו רק 24 יחידות, שכל אחת תעלה החל מ-2.7 מיליון דולר.

בבסיסה של הגרסה החדשה נותרה אותה שלדה מונוקוק מסיבי פחמן השוקלת פחות מ-100 ק"ג, ומיוצרת על ידי חברת 'דלתא מוטורספורט' הבריטית. יחידת ההנעה היא גרסה של מנוע ה-6.6 ליטר V8 כפול מגדשי טורבו של החברה (שם הקוד שלו הוא Fury, "זעם"), שזכה למספר עדכונים עבור "שימוש תחרותי" ומפיק 1843 כ"ס ו-165 קג"מ בעת שימוש בדלק E85.

​הנסי ונום F5 רבולושן - גרסת המסלול נחשפת
צילום: Hennessey

נתוני ביצועים מדויקים לא נחשפו, אך תיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית כוונה לשימוש במסלול, ככל הנראה באמצעות שימוש ביחסי העברה קצרים יותר. צפו שהתאוצה למאה קמ"ש תרד מתחת למחסום ה-3 שניות, אך בשל עלייה בכוח ההצמדה, קרוב לוודאי שהמהירות המרבית תהיה נמוכה יותר,  מתחת לרף 483 הקמ"ש אליו מכוונת ה-F5 הסטנדרטית.

הנסי גם כיילה מחדש את מתלי עצמות העצה הכפולות עם כווני שפיעת גלגלים המתאימים יותר לשימוש במסלול, והבולמים ניתנים כעת לכוונון חיצוני. למרות שנתון משקל סופי לא נחשף, החברה טוענת כי היא הביאה את המאסה הכוללת מתחת ל-1360 הק"ג של הקופה הרגילה. זה אמור להעלות את יחס ההספק/משקל שלה ליותר מ-1335 כ"ס/טון, מעל פי שניים מזה של מכונית על קיצונית כמו מקלארן 765LT.

​הנסי ונום F5 רבולושן - גרסת המסלול נחשפת
צילום: Hennessey

אולם השינוי הבולט ביותר ב-F5 רבולושן הוא מערך האווירודינאמיקה החדש שלה, עם כנף מתכווננת ברוחב מלא, ספליטר קדמי מוגדל, דיפיוזר אחורי מורחב ומשטחי הצמדה קדמיים, שכולם תורמים ל-363 ק"ג של כוח הצמדה ב-300 קמ"ש או 635 ק"ג במהירות של 400 קמ"ש (מהירויות לא רלוונטיות בעליל ברוב המסלולים בעולם, אפילו למכונית כה מהירה - אבל זה כבר סיפור אחר...).

שינויים נוספים כוללים חישוקים מחושלים רחבים יותר, בלמים קרבון-קרמיים מחוזקים וכונס אוויר חדש על הגג שנועד לשפר את קירור המנוע. מסך טלמטריה דיגיטלי כלול כעת גם הוא כדי לספק לנהגים נתונים כמו זמני הקפה, כוחות g ונקודות בלימה, הן בזמן אמת והן לצורך ניתוח לאחר נהיגה.

המהנדס הראשי ג'ון היינריסי, שהיה אחראי בעבר על פיתוח דגמים כמו הקורבט Z06 וקאדילק CTS-V, אמר: “מההתחלה, תכננו את מכונית ה-F5 להיות קלה במיוחד ומפלצתית בעוצמתה, עם דינאמיקה תואמת. לקיחת המרכיבים הללו והוספה של אווירודינאמיקה, מתלים וגיר ממוקדי מסלול, אפשרו לנו ליצור מכונה שהיא חווית הנהיגה החייתית והרגשית האולטימטיבית.'

​הנסי ונום F5 רבולושן - גרסת המסלול נחשפת
צילום: Hennessey