דאצ'יה חשפה גרסה חדשה של ספרינג, רכב פנאי עירוני קטן וחשמלי. הגרסה החדשה המכונה 'אקסטרים' תחליף בהיצע את רמת גימור 'אקספרסיון' שלפי דאצ'יה 80% מהלקוחות הפרטיים בוחרים בה. מאז החל שיווק הדגם באירופה בשנת 2021 בדאצ'יה קיבלו מעל ל-100,000 הזמנות והדגם צפוי להגיע גם לישראל במהלך השנה.
 
דאצ'יה ספרינג, הפרטים
כאמור, השיווק של דאצ'יה ספרינג באירופה החל באוקטובר 2021 והוא למעשה גרסה כל חשמלית של רנו קוויד, רכב פנאי קטן המיועד לשווקים מתפתחים שהוצג לראשונה בשנת 2015. גרסה חשמלית של קוויד משווקת בברזיל כרנו K-ZE. ספרינג נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג בטיחות של כוכב אחד בלבד.
 
כעת מציגה דאצ'יה את ספרינג בגרסה חדשה המתמקמת בראש ההיצע. גרסה זו מציעה בראש ובראשונה מנוע חשמלי חזק יותר המפיק 65 כ"ס, תוספת של 20 כ"ס מספרינג המקורי (45 כ"ס). מעבר למנוע, בדאצ'יה מדווחים כי לספרינג אקסטרים תיבת הילוכים שונה ויעילה יותר. הסוללה ככל הנראה ללא שינוי – 27.4 קוט"ש – והיא מספיקה לעד 220 ק"מ במסלול משולב (10 ק"מ פחות) או 305 ק"מ בתוואי עירוני.

​דאצ'יה ספרינג באקסטרים: 65 כ
צילום: Dacia
 
בדאצ'יה לא הסתפקו רק במנוע וטיפלו גם בהופעה. חיצונית ה'אקסטרים' זוכה לחלקים רבים – מראות צד, סמלים, נגיעות בקשתות הגג ועוד – בצבע נחושת, דוגמת מפה טופוגרפית בחלקי הפלסטיק השונים ועוד. בסביבת הנהג מוטיבי הנחושת (תפירת המושבים, דיפוני הדלתות ועוד) והמפה הטופוגרפית (שטיחים, סף הדלתות) מבחוץ חוזרים ומופיעים גם. בנוסף, ספרינג אקסטרים יוצא עם צבע מרכב חדש וייחודי – כחול 'צפחה'.
 
כאמור, 'אקסטרים' מחליף את רמת הגימור הבכירה ואבזורו כסטנדרט כולל: מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ', חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור, חבילת העיצוב שהוזכרה ועוד. טעימה מהירה (30 ק"ו) בתוספת תשלום.
 
מחירו של דאצ'יה ספרינג אקסטרים באירופה נקבע על 22,300 יורו (כ-82,600 שקלים) לפני הטבת המס על רכב חשמלי. מחיר זה גבוה בכ-7.2% בלבד ממחירו של ספרינג בסיסי עם 45 כ"ס. בדאצ'יה יפתחו את פנקס ההזמנות ב-17 לינואר והמסירות צפויות להתחיל לפני הקיץ הקרוב.
 
​דאצ'יה ספרינג באקסטרים: 65 כ
צילום: Dacia