יבואנית הרכב כלמוביל (מרצדס, יונדאי, מיצובישי, ג'נסיס) הכריזה בתחילת דצמבר 2022 כי תייבא את דגמי המותג החשמלי הסיני אורה (Ora). היום (שלישי) הודיעה כלמוביל כי תחל בפעולות מכירה ושיווק לדגם הראשון שיוצע כאן, פאנקי קאט (Funky Cat; חתול מגניב).

המהלך של כלמוביל
אנשי המותג מתחילים לקבל הזמנות לדגם זה, ו-900 הרוכשים הראשונים יקבלו את הרכב במחירו שלפני העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי. על-מנת להזמין את הרכב יש להפקיד סכום של 2000 שקלים.

מותג אורה שייך לגרייט וול מוטורס (GWM), יצרנית רכב בבעלות פרטית שהוקמה ב-1984,  והיא כיום השמינית בגודלה בסין. לגרייט וול מספר מותגים, ובמערב פועלים שניים – וואי שהושק בישראל לא מכבר, ואורה שנוסד ב-2018. מותג זה ממוקד בהנעה חשמלית ומתייחד בעיצוב מקורי בהשראת רטרו. גם השמות אינם שגרתיים, ופרט לדגם אחד בכולם השם Cat.

מותג אורה החל לקבל הזמנות לדגם פאנקי קאט
צילום: יצרן

חתול מגניב
פאנקי קאט הוצג בסין ב-2020 בשם 'האומאהו' (Hǎomāo; נקרא גם R3), וכמו שאר דגמי אורה הוא מבוסס על רצפה חשמלית ייעודית. אורך בסיס הגלגלים שלו כמו במשפחתית, 265 ס"מ; אורכו כמו של סופרמיני, 423.5 ס"מ; גובהו כמו בדגמי פנאי אחדים, 160 ס"מ. העיצוב עגלגל ומביא קווים מדגמי עבר באירופה, והוא פרי עבודתו של עמנואל דרטה (Emanuel Derta), שהיה המעצב של פורשה.

פאנקי קאט, כמו דגמים חשמליים רבים, מוצע במספר גרסאות הספק/סוללה. באחת מנוע המייצר 143 כ"ס ו-21.6 קג"מ, סוללה של 47.8 קוט"ש לטווח 310 ק"מ (WLTP; כך בשאר). בגרסה לטווח ארוך סוללה של 63.1 קוט"ש לטווח של 420 ק"מ. דגם זה מוצע עם סוללה זאת גם בגרסת GT המייצרת 171 כ"ס.

מותג אורה החל לקבל הזמנות לדגם פאנקי קאט
צילום: יצרן

פאנקי קאט נבחן השנה במבחן הבטיחות של יורו NCAP, קיבל 5 כוכבים וציונים גבוהים במיוחד בהגנה על מבוגרים (92%) ובמערכות בטיחות (94%).

במפרט האבזור בולט, מאוד, צג מולטימדיה שגודלו "20.5 וזה יאכלס את המחוונים המוקרנים וישרת מצלמות היקפיות.