מטרו מוטור השיקה אתמול (שני) את מותג הרכב הסיני וויה, והחלה בשיווק הדגם פרי.
וויה היא מותג צעיר שנוסד ב-2020 על-ידי דונגפנג, תאגיד הרכב השלישי בגודלו בסין, ומכוון ליצירת דגמים היברידיים-נטענים או כל-חשמליים. עם יציאתו לאור של המותג הושק באותה שנה רכב הפנאי פרי (Free) המוצע בגרסה היברידית-נטענת ובכזאת חשמלית; האחרונה היא זו המוצעת בישראל, בשלב זה ללא תקינה אירופאית.

השלבים הבאים
לפי אנשי מטרו, וויה מכוונת ליצוא לשוק האירופאי כך שדגמיה יעמדו כולם בתקינה אירופאית. בהתאם, פרי יעבור תקינה כזאת בחודשים הקרובים כך שישווק כאן ללא מגבלת כמות.

במהלך אוגוסט יגיע לכאן מיניוואן גדול המכונה 'דרימר', לאחר שכבר עבר תקינה אירופאית. עם תחילת 2024 תוצע כאן מכונית סדאן גדולה ומפוארת המכונה בסין 'צ'ייסינג לייט' ובאירופה 'פאשן'.  
בסוף 2023 תציג וויה דגם פנאי קומפקטי (C-SUV), ושיווקו בישראל יחל ברבעון השני של השנה הבאה.

המסע הגדול: התכניות של ​וויה בישראל
צילום: אדר לב ארי

במהלך 2024 יושק גם דגם פנאי גדול יותר, וזה יגיע לכאן במהלך 2025. לפי מטרו, ההיצע שיכלול תוך שנתיים חמישה דגמים, יאפשר לה להגיע להיקף מסירות של אלפי יחידות בשנה.

בשלב זה
בשיחה עם אנשי וויה בישראל הם מציינים שוב כי לרכב יש אחריות מלאה ל-5 שנים ולסוללה אחריות מלאה ל-8 שנים, והמחיר כולל טיפולים ל-4 שנים או 60,000 ק"מ.

בימים הקרובים יפתחו אנשי וויה תצוגת פופ-אפ בקניון רמת אביב, ובחודש מרץ יחנוך היבואן אולם תצוגה ייעודי בהרצליה פיתוח ברחוב הסדנאות 1.

המסע הגדול: התכניות של ​וויה בישראל
צילום: אדר לב ארי