קצת יותר משבוע לאחר שסיים את ראלי דקאר בסעודיה, זכה מתיאס אקסטרום במירוץ האלופים (Race of Champions) בארץ הולדתו. אקסטרום בן ה-44 הוא נהג מירוץ רב הישגים: הוא זכה באליפות הראליקרוס העולמית ובשתי אליפויות בליגת מירוצי הטורינג הגרמנית DTM - וזוהי זכייתו הרביעית במירוץ האלופים, משווה בכך את שיאו של סבסטיאן לואב.
 

מסלול מירוצים על הקרח

זו השנה השנייה ברציפות שמירוץ האלופים נערך על מסלול קרח בשוודיה, לאחר שבעבר הוא נערך במסלולי עפר ואספלט ברחבי העולם. בשנה שעברה סבסטיאן לואב זכה בו בתואר "אלוף האלופים" בפעם הרביעית, כשהוא מנצח את סבסטיאן פטל, שזכה בתואר בעצמו שלוש פעמים בעבר. לואב לא השתתף השנה, והשאיר לפטל ולאקסטרום את הזירה פנויה להשוות את שיא הניצחונות שלו.
באופן מפתיע, פטל נפל בשלב מוקדם יותר בטורניר, ובגמר התחרה מיק שומאכר מול אקסטרום, במירוץ רגשי; בשניים משלושת הניצחונות הקודמים של אקסטרום הוא זכה בתואר נגד אביו המפורסם של מיק, מיכאל שומאכר...

דייוויד קולטהרד בשלג
צילום: Race Of Champions

גם הפעם אקסטרום ניצח לאחר מירוץ דרמטי; בסיבוב הראשון של הגמר, השוודי היה מהיר ב-0.3 שניות בלבד מהגרמני כששניהם נוהגים בפולאריס RZR. בסיבוב השני הם השתמשו ב"סופרקאר לייטס" - מכונית ראליקרוס כפולת הנעה בעלת 320 כ"ס על 1100 ק"ג, העושה שימוש בדלק סינתטי - ובמהלך המירוץ המכונית של אקסטרום עלתה באש. "נהג המשנה שלי רצה לעצור, אבל לא כל כך רציתי לעשות זאת", אמר אקסטרום. הוא המשיך להתחרות למרות הדליקה וסיים 1.3 שניות לפני שומאכר הצעיר.

"איזו תוצאה נהדרת, ועוד במולדתי השוודית", אמר אקסטרום בסיום. "אני ממש גאה. מיק הוא כישרון גדול מאוד, והוא הגיע לגמר מרוץ האלופים בזכות. הוא מייצג את הדור הבא של נהגי הספורט המוטורי, אבל אני אמשיך להתחרות כל עוד אני יכול".

מתיאס אקסטרום 2023
צילום: Race Of Champions
 

אליפות האומות

באליפות האומות זכתה משפחת נהגי הראלי, האב פטר סולברג ובנו אוליבר, זו השנה השנייה ברציפות. קבוצת פינלנד וקבוצת ארה"ב נפלו מוקדם, והשאירו את הקבוצה השוודית כיריבה העיקרית. מתיאס אקסטרום ויוהאן קריסטופסון הפסידו בחצי הגמר, כך שמשפחת סולברג נאלצה להתמודד מול קבוצת האולסטארס, המורכבת מתיירי נוויל ופליפה דרוגוביץ'.

"זה פנטסטי לזכות שוב בגביע האומות של ROC, ובמיוחד לזכות במקצה הגמר נגד תיירי נוויל, חברי לקבוצת ה-WRC בשנה שעברה. אני לא נוטה לנצח אותו הרבה, אז אני מאוד שמח לנצח אותו עכשיו", אמר אוליבר סולברג בסיום.