אחרי ריקוד הטיזרים והרמזים הרגיל, מאזדה חשפה רשמית את רכב הפנאי הגדול החדש שלה לצפון אמריקה, CX-90, שיחליף את ה-CX-9 הוותיק. זהו אח גדול ל-CX-60 האירופאי שהוצג לפני כשנה ולמעשה נראה כמעט כמו גרסה מוארכת שלו.

המהלך הוא חלק מתוכנית אב של מאזדה להציג ארבעה רכבי פנאי דומים ולמצב אותם מול מותגי פרימיום בשווקי המערב; שניים מרכבי הפנאי יפנו לשוק הצפון-אמריקאי (CX-90 ו-CX-70), ושני כלים מעט-שונים ישווקו לשוק האירופאי (CX-60 ו-CX-80).

ה-CX-90 עושה שימוש במנוע הבנזין הסדרתי החזק ביותר שנבנה אי פעם על ידי מאזדה: 6 צילינדרים בטור בנפח 3.3 ליטר, עם מגדש טורבו ומערכת היברידית מתונה 48 וולט. ההספק עומד על 345 כ"ס ו-51 קג"מ, ולתיבת 8 ההילוכים האוטומטית יש צמד מצמדים במקום ממיר מומנט.

מאזדה CX-90 חלק אחורי
צילום: Mazda

לצד המנוע הבכיר תשווק גרסה היברידית נטענת עם יחידת ההנעה המוכרת מה-CX-60, המבוססת על מנוע בנזין 2.5 ליטר, המשודך למנוע חשמלי וסוללה של 17.8 קוט"ש. ההספק עומד על 327 כ"ס, והמומנט זהה לזה של גרסת הבנזין הכוחנית - 51  קג"מ - אך פרטים על ביצועים וטווח נסיעה טרם פורסמו (ב-CX-60 הקטן והקל יותר הטווח עומד על 63 ק"מ בין טעינות והתאוצה על 5.8 שניות למאה קמ"ש).

מבחינה עיצובית, תא הנוסעים זהה לזה המוכר מה-CX-60 האירופאי, בתוספת שורת מושבים שלישית. מאזדה כאמור רוצה למצב את הרכב כמתחרה למותגי יוקרה, ומבטיחה חומרים ואיכות כוללת ברמה גבוהה מהמוכר אצל היצרנית.

מאזדה CX-90 תא נוסעים
צילום: Mazda

במרכז הקונסולה תמצאו מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', ומצלמות היקפיות עם פונקציית "מכסה מנוע שקוף" שתסייע במהלך החניה. שקעי USB-C ופתחי אוורור יוצעו לכל הנוסעים, כולל אלה בשורה השלישית.

כמו כן יוצעו כסטנדרט משטח טעינה אלחוטי, קיפול חשמלי למושבים מאחור, וחימום/מיזוג למושבים בשתי השורות הראשונות.

מאזדה CX-90 צד
צילום: Mazda

הרכב מבוסס על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של היצרנית, ולכל הגרסאות מערכת הנעה כפולה עם תעדוף לציר האחורי ו"בקרת יציבה קינמטית" (KPC), שהיא מערכת הכוונת-מומנט (טורק וקטורינג) שפותחה במקור עבור ה-MX-5 ואמורה לסייע גם בהפחתת זוויות גלגול. כך או כך, כחלק משאיפות הפרימיום שלה, מאזדה מבטיחה ניהוג ספורטיבי שיזכיר יותר מכונית סדאן מאשר רכב פנאי מגודל.

שיווק ה-CX-90 יחל בצפון-אמריקה באביב הקרוב. לישראל הוא צפוי להגיע במחצית השניה של 2023.

מאזדה CX-90 לבן
צילום: Mazda