כלמוביל השיקה את אורה, המותג החשמלי של קבוצת גרייט וול הסינית, ואת הדגם פאנקי קט. תוך שנתיים, מכוונים בכלמוביל, יהיו כאן ארבעה דגמים של אורה. התכנית הזאת מתבססת על כך שאורה פונה לשיווק באירופה בקנה מידה נרחב.
 

היסטוריית המותג

אורה הוקם ב-2018 כאמור כמותג חשמלי, ופרט לדגם הראשון (iQ, אינו מיוצר יותר), כל שאר דגמיו (שישה בשלב זה) כוללים את המילה 'חתול' ולכולם עיצוב רטרו מובהק בהשראת דגמים של פולקסווגן ופורשה (גם; לקטנים מקורות אחרים).

אורה הושק באירופה רשמית ב-2022, אך דגמיו הוצגו כבר במינכן 2021 לקראת שיווק. לפני מספר חודשים נבחן אורה פאנקי קאט במבחן בטיחות על-ידי יורו NCAP, מה שנעשה רק לדגמים הנמכרים באירופה. כידוע, במבחן זה קיבל הדגם ציון כולל של 5 כוכבים, 92% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, 93% במערכות בטיחות.

אורה פאנקי קאט בנסיעה
צילום: רונן טופלברג
 

דגמי המותג

אורה הציגה באוקטובר 2022 את הדגם החשמלי נקסט קאט (Next Cat; החתול הבא), סדאן-קופה מגודלת למדי. דגם זה מבוסס על לייטנינג קאט שהושק בסין ב-2021 והוצג גם במינכן באותה שנה (עם לא מעט השראה מפורשה פאנאמרה).

אותו נקסט קאט ישווק באירופה כבר השנה, ולמרות אותה השראה, המטרה היא טסלה מודל 3, שממדיה קרובים מאוד. בסיס הגלגלים של נקסט קאט הוא 287 ס"מ, אורכה 487 ס"מ, רוחבה 186 ס"מ וגובהה 150 ס"מ. למכונית 2 מנועים לתפוקה כוללת של 408 כ"ס ו-69.3 קג"מ ולהנעה כפולה. לסוללה אנרגיה של 83.5 קוט"ש וזו טובה לטווח של 429 ק"מ.

אורה פאנקי קאט GT
צילום: רונן טופלברג

לפחות כרגע לא נראה שבאורה מתכוונים לייצא לאירופה את פאנק קאט (Punk Cat) הנקרא גם באלט קאט (Ballet Cat) – דגם שהושק ב-2021, ראה אור במינכן ונראה כמו חיפושית של פולקסווגן, אבל עם ארבע דלתות וגדול יותר.

לגרייט וול דגמי פנאי רבים, היא מצליחה איתם בסין, וכאלה יהיו גם בהיצע של אורה. במהלך 2024 יציג המותג שני רכבי פנאי מחושמלים, גם הם בעיצוב ייחודי, ובשמם מן הסתם תופיע המילה 'קאט'.
הדגם הראשון יהיה רכב פנאי קטן (B-SUV) שממדיו קרובים לאלה של יונדאי קונה, למשל. הדגם השני גדול יותר ואורכו יהיה כ-470 ס"מ, ועם זאת מיועד ל-5 מקומות ישיבה.

כל אלה יביאו את ההיצע של אורה בישראל עד סוף 2024 לסך של ארבעה דגמים.

אורה פאנקי קאט צד
צילום: רונן טופלברג
 

תוכניות בישראל

במקביל תגדל הרשת של אורה בישראל. אולם התצוגה הראשון, המוגדר כ'אולם הדגל של אורה באירופה', יהיה במרכז תל אביב – בפינת הרחובות שאול המלך ואבן גבירול, מיקום יחיד במינו כיום. עד סוף השנה יהיו לאורה שמונה או תשעה אולמות בפריסה ארצית.

לאורה כבר כיום 12 נקודות שירות, ובמהלך הזמן היא תגיע ל-30 נקודות כאלה, רובן במתחמי שירות של יונדאי או מיצובישי. אורה תפעיל מוקד שירות שיפעל 24 שעות ביממה ויעניק גם שירות טעינה ללקוחות שנתקעו בדרך, שינוע מכונית לטיפול ועוד. אנשי המותג מדגישים כי הרכב חייב בטיפול תקופתי פעם בשנתיים או כל 30,000 ק"מ.
 
אורה פאנקי קאט קדימה
צילום: רונן טופלברג